Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om han er gother, men... Nevøen min er enebarn og det er også sønnen min. Men sønnen min bruker andre farger enn svart så det er lettere å finne gave...

Har ikke lyst å gi longs /superundertøy, men som tante tror jeg det ikke er no han kjøper til seg selv. Men det er så kjedelig å gi bort selv om det er nyttig.

Gaven skal ligge på 3-400. Mer har jeg ikke og cirka det samme til sønnen min. De er jevngamle og den ene har fødselsdag rett før jul og den andre rett etter... Derfor kan jeg ikke bruke alt på julegavene.

Jeg tenkte på en fin trøye/genser, men hvilke butikker finner jeg en som er kul og i svart? Og til den prisklassen? Må innrømme at jeg ikke er glad i å shoppe, men er glad i å finne noe spesielt som jeg antar vil falle i smak (med byttelapp).

Andre ideer? Han spiller i band, er kunsterisk og maler. Pensler? Men vet ikke hva han har /ikke har.

Spurte søsteren min, men hun har så mye å gjøre nå at hun var tom for ideer og stiller meg det samme spørsmålet.

Gaven skal være praktisk, nyttig men helst ikke kjedelig. Sist jul fikk han en roman som falt i smak. Denne jula er jeg tom for ideer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å slå sammen jul og bursdagspresang?

Skrevet

Genser/t-shirts med motiv fra band han liker, konsertbillett (koster ofte 3-400 kr, noen ganger mye mindre også!). Hva med å gå i en hobbybutikk å forhøre deg om pensler/blyanter/palett/lerreter osv? Kanskje en musikk-dvd? Filmer i sjangeren han liker... Hva med at du spør sønnen din da, kanskje han vet hva nevøen din liker/ønsker seg? :) Kanskje han har nevnt noe for han.

Skrevet

Hårfarge, neglelakk, make-up, kult smykke

Skrevet

Skulle til å foreslå omtrent det samme som Miam.

MusikkDVD'er syntes eg spesielt var ein god idè. Dersom du ikkje veit hvilke band han hører på, så kanskje f.eks Wacken DVD-ene er noko? (Musikk DVD frå Verdens største metal festival) :pls::hoppe:

Også er jo gavekort alltid ein nødløsning, men istedetfor å kjøpe gavekort på ein "kjedelig" plass, kanskje på ein butikk av typen Outland (om de har det i nærheten)? :jepp:

Angående klær så kan du bli overraska over kor mykje Goth du kan finne på vanlige butikker som H&M og Cubus :fnise:

Skrevet

Hva med å slå sammen jul og bursdagspresang?

Det blir litt for mange utgifter på en gang dessverre, men det er fakta. Jeg tar ekstraarbeid nå for å få råd til julegaver, selv om vi ikke skal feire jula hos meg i år.

Han er 21, bruker ikke sminke og er sikkert ikke gother heller, men hva vet en tante om det... Han kler seg i svart, bruker ikke mange penger på klær men det skal være kvalitet på alt, og alt er politisk i større eller mindre grad. Musikksmak er helt utenfor hva jeg kan sette meg inn i for det meste, selv om jeg liker musikken han liker, men klarer ikke følge med på alt. Skal jeg gi en cd, må jeg velge noe gammelt og håpe han ikke har det.

Men jeg vet ikke om han er politisk i den grad at han ikke vil se på tante som kjedelig hvis han får en longs i gave. Han er høflig, takker og smiler. Er jeg ikke der, ringer han og takker.

Han har fått mye rart av meg. Jeg samler på bøker og har gitt gaver som antikvariske leksikon, spesielle bøker m.fl.

Han virker på ingen måte kravstor, men denne jula hadde jeg lyst å gi han noe han ikke tenker på å kjøpe selv.

Da dukket tanken på superullundertøy opp, dødskjedelig, men morsomt likevel siden det er fra meg. Men likevel kjedelig.

Og samtidig er jeg opptatt av å vise at jeg setter pris på han selv om han ikke er A4. Er ikke så ofte jeg ser han, fire ganger i året.

Han er grunnen til at jeg skal ta noen ekstra runder i butikker, men liker helst å vite hva jeg skal kjøpe, komme meg ut og gjøre andre ting.

Det er vanskelig når de bor i kollektiv, ikke er etablerte eller i etableringsfasen. Hva gir man da med et knapt budsjett?

Skrevet

Skulle til å foreslå omtrent det samme som Miam.

MusikkDVD'er syntes eg spesielt var ein god idè. Dersom du ikkje veit hvilke band han hører på, så kanskje f.eks Wacken DVD-ene er noko? (Musikk DVD frå Verdens største metal festival) :pls::hoppe:

Også er jo gavekort alltid ein nødløsning, men istedetfor å kjøpe gavekort på ein "kjedelig" plass, kanskje på ein butikk av typen Outland (om de har det i nærheten)? :jepp:

Angående klær så kan du bli overraska over kor mykje Goth du kan finne på vanlige butikker som H&M og Cubus :fnise:

Han kommer til å mene at Wacken-dvdene er kommers.

Men takk for innspill. Han er ikke goth, bortsett fra stilen med black. En t-skjorte med band kan være noe, men han har en haug med sånne, akkurat det tror jeg ikke er mangelvare nå.

Outland? Er det en gotherbutikk? Det hadde fått han til å smile litt rart, en longs er bedre selv om det er kjedelig.

Det ender kanksje opp med at både min sønn og nevø får superundertøy. Bruker sjelden gjøre forskjell, og det er også et av problemene. Hvis jeg gir en longs til nevøen, kan jeg ikke diske opp med noe kult til sønnen min. Det kan jeg, men vil ikke av gammel vane fra de var små.

Har ikke funnet ut hva jeg skal gi til sønnen min til jul, har engasjert meg å finne bursdagsgave. Hver vinter må jeg vri hodet for å finne gaver. Det er jo litt morsomt da. :)

Skrevet

Du virker veldig opphengt i denne stilongsen. Jeg ville sett bort fra det med en gang.

Outland er ingen gotherbutikk, de har et fantastisk utvalg i bøker, spill og tegneserier.

Jeg ville kjøpt en kvalitetstegneserie til ham. Det er både kunstnerisk og intellektuelt stimulerende samtidig. Be om tips fra betjeningen. Mitt tips er Sandman.

Skrevet

Det er da ikke noe rart om sønnen din får en litt finere gave enn nevøen din?

Outland har mye artig! Jeg bruker å kjøpe brettspill der :)

Skrevet

Jeg skal ta en titt på Outland. Kanskje jeg får med moren hans og kjøper flere gaver der. Hva handler Sandman om i korte trekk?

Skrevet

Send han en sms og spør hva han ønsker seg?

Ja du sier at "men denne jula hadde jeg lyst å gi han noe han ikke tenker på å kjøpe selv", men når du selv ikke kommer på noe spesielt å kjøpe, ville jeg tatt kontakt og hørt hva han ønsker seg. Om du ikke ender opp med å kjøpe noe av det han ønsker seg kan du få nye ideer ut i fra ønskene hans:)

Skrevet

nevøen din høres ut som en kul fyr. jeg signerer helhjertet Sandman eller andre kvalitetstegneserier.

Skrevet

Jeg syns du skal gi han noe han virkelig har lyst på jeg :) hvis han liker fantasy, gother klær, pynteting, etc så kan du jo gi han er gavekort på dragenshule kanskje?! http://www.dragenshule.no/shop.cfm?path=634 Det kan brukes både på nettbutikken deres og i butikkene deres :jepp:

Har selv en eldre bror som liker det samme som din nevø (og liker mye det samme selv), og som handler mye der. Du trenger ikke nødevendigvis finne en ting til han. gavekort på slike steder kan ofte bli vel så godt mottatt :) noen ganger når en forsøker å gi gaver som ligger utenfor ens eget interesse felt, så kan det bli litt bom. Men ikke alltid selvfølgelig :)

Skrevet

Han er skikkelig og veldig kul. Det er sønnen min også selv om de er forskjellige. De virker voksne og står for sine valg. Jeg fant en svart trøye til min sønn, som egentlig hadde passet min nevø men jeg skulle finne gave til sønnen min og vil ikke bytte på selv om ingen ville visst noe. (jeg ville visst)

Enig i at det kan bli bom når jeg er usikker, men før jeg velger gavekort skal jeg se om jeg finner noe. Men tusen takk for tips og alle svarene her. Det er litt morsomt å finne spesielle gaver. Må finne tid en tidlig formiddag når det ikke er et rush av kunder. Da overlever jeg uten stressymptomer. :)

Skrevet

Outland, kanskje. Eller Body map på Arkaden i Oslo?

Skrevet

Hvis du bor I nærheten av Torp så kan du få flybilletter til Edinburgh for en fryktelig billig penge, (hvis han klarer seg med håndbagasje) hva med en flybillett for en helg på våren og en guidebok til jul, og opphold på ett sentralt herberge til bursdag?

Edinburgh er en nydelig by, perfekt for sortkledde og kunsteriske typer, masse å male, underjordiske ganger og slott:)

Med ryanair og billig hostell kan du klare dette på godt under 600 kroner, bok til 79 sist jeg kjøpte.

Fly 200 (inkl bestillingsavg.) , hostell fra 50 kr natta hvis du deler rom:)

Skrevet

Min bror er såkaldt 'svart i stilen' uten å være gother. Han hadde flippa om han hadde fått noe fra Bodymap eller Dragens Hule. Men outland har noe for enhver smak. Veldig mange gode bøker, svært bra utvalg i alle slags brettspill, tegneserier osv. Sandman var et bra forslag! Samme er f.eks. Sin City, 300 og andre graphic novels.

Ellers trenger folk som bor i kollektiv bra veggpynt. Et kult bilde f.eks! Gjerne litt mindre lystig enn blomster, om han er litt dystrere enn gjennomsnittet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...