Gå til innhold

Uforpliktende forhold-friends with benefits-eller?

Gjest Arlequin

Anbefalte innlegg

Gjest Arlequin

Jeg er kommet til et punkt der jeg føler jeg trenger litt avstand fra forhold ettersom jeg har hatt veldig korte perioder som singel gjennom livet så langt(er i begynnelsen av 20-årene). Men nå har jeg plutselig møtt en veldig kjekk, facinerende og sjarmerende gutt gjennom en felles hobby. Det var han som tok initiaviv og kysset meg først, men han var også ærlig om at han ikke var ute etter noe fast fohold nå.

Vi har avtalt å møtes igjen, typisk date om man kan kalle det. Han har også fått meg med på diverse sporty aktiviteter som vi begge liker og vi har lange, morsomme, gode og dype samtaler, så er ikke bare en sex-ting.(Det har foreløpig ikke vært noe sex involvert, men vi har en sterk kjemi så det er nok ikke usansynlig at det skjer)

Jeg lurer vel egentlig på hva jeg begir meg utpå? Har ikke noe erfaring med åpne forhold og lignende, men det er kanskje akkurat det jeg trenger nå. Jeg er jo ikke forelsket, heller litt småbetatt, han også virker det som. Men er det noen som har noen erfaringer å dele rundt dette her? Har noen opplevd at et i utgangspunktet uforfliktende forhold har utviklet seg til noe mer seriøst f.eks? Både gode og dårlige erfaringer tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Arlequin

Jo, du har selfølgelig helt rett. Det er bare en helt ny og uvant sittuasjon for meg, så det interessant å høre lignende erfaringer. Men jeg er fullt klar over at min sittuasjon er unik og eneste måten å finne ut av det er å vente og se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel hovedgrunnen til at jeg aldri forelsker meg før jeg har blitt kjent med en person.

Bli kjent med ham først og ha tankespill etterpå. Nå er det jo bare illusjoner som kjører huet ditt, og all fremtid er jo mystisk og magisk, og dere har jo en kjemi og en balanse, og for meg så virker det som en god begynnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo det problemet med at jeg ofte lar meg begeistre og fascineres av mennesker jeg ikke kjenner så godt. Jeg elsker å bedra huet mitt og lager gode fortellinger i mitt eget huet hvor jeg iveratar følelsen av sjarmering. Det er en god følelse, en deilig pirrende mystisk fristelse over det ukjente.

Det å kjenne mennesker man forelsker seg i ødelegger litt av sjarmen vil jeg tro, og da er det mye bedre å skape forestillinger for seg selv inne i sitt eget huet for moro skyld. Eventyrene kommer ikke med sanhet, og virkeligheten er ikke som forelskelsen, men anstrengelsen og lysten og viljen og motivasjonen og usikkerheten, er det ikke herlig?

Først er man litt betatt og senere blir man besatt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arlequin

Det er sant, det er fryktelig lett å spinne avgårde på sånne tanker, men det blir jo uansett bare spekulasjoner. Jeg får bare ta det litt dag for dag, det uansett alltid artig med nye spennende bekjentskaper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt en fucking friend 3 mnd tid, da jeg var dritt lei dating og ønsket avstand fra det.

Det har vært utrolig alright.. :)

Nå ser det imidlertid ut til at det har utviklet seg mot noe mer.. Han begynner i allefall å gi meg noen signaler på det! Tror det kan være vanskelig å ha en slik relasjon over tid uten at i hvertfall en av parten utvikler følelser.. Dersom begge gjør det, så er det jo bare hyggelig :)

Greit å ha i bakhodet i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Tja... Innlegget ditt TS viser med all tydelighet at dette er en fyr du vil ha et forhold til. Men noe med ordet forhold skremmer deg, så derfor prøver du å være kul og legger opp til noe uforpliktende greier. Lykke til, men du kommer til å brenne deg noe jævlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kommet til et punkt der jeg føler jeg trenger litt avstand fra forhold ettersom jeg har hatt veldig korte perioder som singel gjennom livet så langt(er i begynnelsen av 20-årene). Men nå har jeg plutselig møtt en veldig kjekk, facinerende og sjarmerende gutt gjennom en felles hobby. Det var han som tok initiaviv og kysset meg først, men han var også ærlig om at han ikke var ute etter noe fast fohold nå.

Vi har avtalt å møtes igjen, typisk date om man kan kalle det. Han har også fått meg med på diverse sporty aktiviteter som vi begge liker og vi har lange, morsomme, gode og dype samtaler, så er ikke bare en sex-ting.(Det har foreløpig ikke vært noe sex involvert, men vi har en sterk kjemi så det er nok ikke usansynlig at det skjer)

Jeg lurer vel egentlig på hva jeg begir meg utpå? Har ikke noe erfaring med åpne forhold og lignende, men det er kanskje akkurat det jeg trenger nå. Jeg er jo ikke forelsket, heller litt småbetatt, han også virker det som. Men er det noen som har noen erfaringer å dele rundt dette her? Har noen opplevd at et i utgangspunktet uforfliktende forhold har utviklet seg til noe mer seriøst f.eks? Både gode og dårlige erfaringer tas imot med takk :)

Hei TS!

Ut i fra det du sier her virker det som du finner fyren tiltrekkende kroppslig, men også den han er som person når han er med deg. Jeg hadde selv en slik "venn" for et par år tilbake. Vi passet hverandre egentlig på alle punkter, og sexen var helt fantastisk, men han var livredd alt som het forpliktelser og forhold var dermed uaktuelt. Jeg lot meg selv tro at dette ikke hadde noe å si for meg, og innerst inne tenkte jeg nok at jeg til slutt skulle klare å få han til å forstå hvor perfekt vi var for hverandre. Etter halvannet år innså jeg at dette ikke var bra for meg. Jeg hadde rett og slett problemer med å se for meg selv sammen med andre menn selv om de åpenlyst var interessert i meg mye mer enn han var. Nå er det to år siden og selv i dag tenker jeg i blant "hvorfor forstod han ikke hvor bra jeg ville vært for han?". Jeg har klart å gå videre og selv om jeg ikke har funnet mannen i mitt liv ennå, så vet jeg at han finnes der ute et sted! Problemet med slike relasjoner er rett og slett at du gjerne må like personen veldig godt for å få den tenningen som kreves for å ha sex flere ganger og at det skal være på et høyt nivå. Jeg og min "venn" gjorde alt som man gjør i et forhold; Sove tett inntil hverandre, gå på kino, lage middag sammen osv., men vi var ikke sammen. Det er ikke det samme som å gå på byen og ta med en eller annen halvfremmed hjem som du neppe trenger å underholde igjen.

Du får gjøre dine egne valg, men lov meg å vær forsiktig. Det er så lett å bli såret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gå inn i dette så sørg først for å vite at dere står på samme side. Det er mange fallgruver ved slike forhold og du kan allerede være godt på vei til å bli såret hvis han allerede har gitt beskjed om at han ikke ønsker et fast forhold og du går inn i det med et håp om at det med tiden kan bli det. Eller har jeg misforstått innlegget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Slapp av, len deg tilbake og nyt hva enn som skjer. La ting skje naturlig.

Mest sannsynlig vil det begynne som et rent puleforhold, men siden dere gjør så mye i lag, vil nok en av dere utvikle følelser. Muligens ender det i et forhold, muligens med tårer - who cares, nyt det så lenge det varer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Jeg har gode erfaringer med slike opplegg. Syns det er for mye pes og forpliktelse med forhold, så det passer meg veldig bra å bare ha litt uforpliktende på gang. Bare man er ærlige med hverandre og tydelig på hva det er man vil så går det fint er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...