Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I følge mammanett og terminkalkulator.com er jeg i dag 9+1.. I følge babyverden er jeg 8+4.. Hvilken kan jeg stole på???

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet

I følge mammanett og terminkalkulator.com er jeg i dag 9+1.. I følge babyverden er jeg 8+4.. Hvilken kan jeg stole på???

Du vet da vel best selv hvor lenge det sist er siden første dag i siste menstruasjon. Regn etter hvor mange uker + dager det er siden også har du svaret ditt.

At du ut i fra dette vil få litt ulike "terminer" på ulike kalkulatorerer er en annen sak, men det som blir brukt i Norge er 40 uker + 2 dager.

Skrevet

Det stemmer ikke at Norge bare bruker 40+2. Ullevål regner 40+0 uker, akkurat som de gjør internasjonalt. I følge babyverden er jeg i dag 23+6, men i følge Ullevål er jeg 23+4. Vet ikke hva de andre sykehusene regner.

Skrevet

Det er kanskje fordi den kalkulatoren på mammanett ikke har sykluslengde, men det har den på babyverden... Den på mammanett stemmer ihvertfall på meg, og er det samme som ultralyden viste...

Skrevet

Du vil jo uansett få en annen termin å gå ut i fra når du kommer til legen og ved ordinær UL. Noen dager fra eller til gar ingen ting å si ;)

Det stemmer ikke at Norge bare bruker 40+2. Ullevål regner 40+0 uker, akkurat som de gjør internasjonalt. I følge babyverden er jeg i dag 23+6, men i følge Ullevål er jeg 23+4. Vet ikke hva de andre sykehusene regner.

Spesielt.. I Hele Norge bruker man 40+2, eller 40+3, så da har du møtt en veldig spesiell jordmor. Jeg har jobber på svangerskapspoliklinikken på Ullevål og er 100% sikker på at de IKKE bruker 40+0.

Skrevet

Du vil jo uansett få en annen termin å gå ut i fra når du kommer til legen og ved ordinær UL. Noen dager fra eller til gar ingen ting å si ;)

Spesielt.. I Hele Norge bruker man 40+2, eller 40+3, så da har du møtt en veldig spesiell jordmor. Jeg har jobber på svangerskapspoliklinikken på Ullevål og er 100% sikker på at de IKKE bruker 40+0.

Hmm... det var rart. Men for meg spiller ikke de to dagene noe. Jeg ble bare så usikker når de regnet på en annen måte enn det jeg trodde de gjorde i Norge.

Skrevet

Jeg går til oppfølging på Ullevål, og de regner alltid 40+2 på meg.. :)

Skrevet

Jeg går til oppfølging på Ullevål, og de regner alltid 40+2 på meg.. :)

Jeg tror faktisk det varierer på Ullevål også. Jeg vet om flere som har svangerskapslengde på 40+0 og like mange på 40+2 på samme sykehus (Ullevål.) Googlet det også, og da får man like mange svar ang Ullevål. Tror det er forskjell på legene / jordmødrene.

Jeg skal på ul på Ullevål om en uke (er da i uke 25 - vekstkontroll), og skal spørre legen som tar ul da om hvorfor det er så forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...