leirbål Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Det er tydeligvis noen som mener at kun de med barn skal kunne sende ut julekort med bilde. Og da skal bildet enten være kun av barnet/ barna, eller til nød hele familien. Jeg er en av de som gjerne vil ha bilde av venner på julekortene. Det er tross alt de voksne jeg er venner med, og har mest interesse for, selv om barna er nydelige. Spesielt de som bor et stykke borte, så jeg ser dem sjelden, hadde det vært gøy med et oppdatert bilde. Det samme gjelder nær familie. Det er gøy å se hvor store og flotte barna har blitt, men igjen setter jeg pris på bilder av de voksne også, enten de har barn eller ikke. Hos oss ville bilder av vennene mine hengt lenger på kjøleskapet, enn bilder av barna deres. 2
Gjest JP Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 jeg har sent julekort med dyra mine på og ei veninne av mamma lager fotocollage med masse biler gjennom året av alle sammen på et a4 ark med en jule hilsen på. hvorfor følge strømmen?? 2
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 kjempekjekt å få kort med bilder av voksne og kansje noe som reflekterer det ein holder på med ,jobb,hobbyer,hjem,båt etc
Sugerøret Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 neida men det er vel ikke like utbredt? Har selv fått noen nydelige julkort med vovver/pusekatter/undulater osv på Artig synes jeg
leirbål Skrevet 25. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2010 Men hva med et fint eller morsomt bilde av den eller de voksne om det ikke er barn i familien? Jeg vet jeg ville satt veldig pris på det.
Gjest AnneShirley Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Jeg er glad for alle julekort jeg får og det er alltid hyggelig å få et med "personlig bilde" enten det er av barn, voksne, dyr el.
Christina_ Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Nei, det er ikke bare for de med barn...
Capricorn Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Nei, hvorfor skulle det være det da? Da kunne aldri barnløse sende ut personlige julekort. Har fått masse tøffe og skjønne julekort med hunden som har pyntet seg med nisselue
viren Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Jeg har enda til gode å få et julekort med bilde av voksne på, men hadde satt kjempestor pris på det. Det hadde vært ekstra gøy om de hadde kledd seg ut som nisser e.l
MissStiles Skrevet 26. november 2010 #10 Skrevet 26. november 2010 I min familie så har vi nesten aldri sendt ut julekort med bilder. Men siden i fjor så har moren min begynt å gjøre det. Ingen er barn lengre. Både jeg og søsteren min har blitt voksne.
Arkana Skrevet 26. november 2010 #11 Skrevet 26. november 2010 Hvem som helst kan ha bilde på julekortene sine. Selv sendte vi ikke julekort med bilde før vi fikk barn, og vi foretrekker å ha med bilde av hele familien framfor bare barnet/barna. Jeg stusser også over at omtrent alle julekort vi får har bilde av kun barna og ikke foreldrene, det synes jeg er både rart og synd. Hadde vært fint om flere inkluderte seg selv.
Gjest brutal Skrevet 26. november 2010 #12 Skrevet 26. november 2010 Nå kommer nok mange barnløse og de som har sendt ut julekort med bilde av seg selv på til å bli fornærmet, men jeg mener at julekort med bilder er forbeholdt bilder av barn. Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte voksne vil sende ut bilder av seg selv, synes de virkelig at de selv er så flotte at fjern og nær må få bilder av de som de kan henge opp? Julekort med bilder av barn på er søtt imotsetning til julekort med bilder av voksne.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #13 Skrevet 26. november 2010 Jeg hadde blitt kjempeglad for bilde av noe annet enn barn. Alle barnebildene blir ensformige til slutt... Det kan være et morsomt bilde av min venninne, bilde av dyr, eller omså bilde fra årets mest minneverdige ferietur eller det nye huset familien har kjøpt. Bare det er noe som betyr noe for avsenderen. Mamma sender alltid julekort med bilde av hundene. Selv mottar vi som regel julekort med hunder eller unger, men de som har begynt å sende julebrev produsert på pc er blitt flinke til å fortelle litt om alt som har skjedd det siste året, og legge inn flere bilder fra de aktuelle hendelsene. Slike liker jeg best. Dessuten henger vi da ikke opp julekort - hvor i alle dager skal jeg ha plass til å henge opp tretti julekort? Vi har en nydelig julekort"lomme" som henger på veggen midt i stua, der havner alle julekort, og kortene blir jevnlig lest iløpet av jula, og så lest en gang til før de pakkes bort i slutten av januar.
Kosemose Skrevet 26. november 2010 #14 Skrevet 26. november 2010 (endret) Jeg syns det hadde vært hyggelig om barnløse eller par med voksne barn brukte koselige bilder av seg selv fra året som har gått som julekort. Å bruke kun seg selv som singel høres litt rart ut, da ville jeg slengt med et kjeledyr, tror ikke jeg ville følt meg komfortabel med å sende julekort med kun bilde av meg selv. Men egentlig - hvorfor ikke? Og gamle venninner som jeg ikke har sett på hundre år (minst) må veldig gjerne sende bilder der de selv er med. Jeg er mer interessert i dem enn i barna deres. Det er kun besteforeldre som syns det er stas med barna. Alle andre syns det er like stor stas med de voksne i familien og. Endret 26. november 2010 av Kosemose
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #15 Skrevet 26. november 2010 Selv besteforeldre når et metningspunkt når det gjelder bilder av barnebarna som de føler seg forpliktet til å henge på veggen, det har jeg førstehånds kjennskap til. Men de tør selvsagt ikke si det høyt til de stolte foreldrene. Ellers er jeg enig i at kort med bilder på må kunne sendes av alle, og ikke bare ha barn som motiv. Det er mange måter å ta bilder på, og graden av humor, selvironi eller inneforståtthet mht mottakerne av kortet mener jeg er viktigere enn om bilder viser en selv, barna eller hvem/hva det nå er. Selv foretrekker jeg både å sende og motta gammeldagse julekort med klassiske julemotiver på, slik at de kan stå fremme til pynt. Men denslags er det visst nesten bare jeg selv som fremdeles driver med.
Jade Skrevet 26. november 2010 #16 Skrevet 26. november 2010 Jeg blir mer glad for julekort med bilder, enn sånne man kjøper i butikken med snømotiv, osv. Det kan gjerne være voksne på bildet, men har de barn, så håper jeg selvsagt at de er med på kortene også
Leanne Skrevet 26. november 2010 #17 Skrevet 26. november 2010 Jeg synes det hadde vært kjempe koselig å fått julekort med bilde av mine venner på. Samtidig så tenker jeg at jeg selv aldri kunne tenke meg å sende ut julekort med bilde av meg selv.. Janteloven henger vel litt igjen. Man skal jo ikke tro at man er noe, og man skal hvert fall ikke tro at andre synes at man er noe - eller ville satt pris på et julekort med bilde av meg. Er vel sikkert derfor jeg ikke får av venner heller :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #18 Skrevet 26. november 2010 Jeg synes også man godt kan sende bilde med seg selv på, enten sammen med barna eller uten hvis man ikke har. Jeg må innrømme at noen av vennene mine ser jeg så sjelden at jeg omtrent ikke kjenner igjen barna deres på bilde, særlig ikke når de er babyer/småbarn, så det hadde vært en stor fordel om foreldrene også var med på bildet (eller at navn/hilsen står på forsiden)...
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #19 Skrevet 26. november 2010 Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte voksne vil sende ut bilder av seg selv, synes de virkelig at de selv er så flotte at fjern og nær må få bilder av de som de kan henge opp? Må man være flott for å være julekortmotiv? Ikke alle unger som er like heldige med utseende, skal man holde de stygge ungene unna julekortene? Og i søskenflokken setter man de pene ungene forrerst, og putter nissemaske på de stygge?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #20 Skrevet 27. november 2010 Nå ble jeg inspirert her. Skal prøve å få laget et julekort med bilde av meg selv i nissekjole. Får håpe det blitt tatt like godt i mot av venner og familie som av en del av brukerne her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå