Gå til innhold

Innkalt til intervju, fikk så beskjed om å komme på samtale...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må forsøke meg med et spm her, er rimelig nysgjerrig og fikk virkelig ikke ut informasjon - så da må jeg gå rundt og tenke på dette istedenfor..Kanskje dere kan komme med noen tanker? Det vil hjelpe litt på nysgjerrigheten min i alle fall...

Saken er følgende:

Jeg var for en stund tilbake innkalt til intervju hos politiet. Dette er en stilling jeg så absolutt er overkvalifisert til, men er kun opptatt av å få en jobb i skrivende stund. Intervjuet føler jeg gikk bra.

Så ringer hun og lurer på om jeg har muligheten til å komme til en liten samtale. Jeg spør om det er et annen gangs intervju og hun sier nei. Jeg spør om jeg skal medbringe dokumenter, hun sier nei. Alt hun sier ( veldig hyggelig) er at hun ønsker en samtale med meg, og den må skje fort og skal ikke vare lenge. Noe mer informasjon får jeg ikke.

Så sitter jeg igjen med tusen spm. Om jeg ikke fikk jobben, da kunne hun sagt det på telefon. Om jeg fikk den, kunne vel hun også strengt tatt sagt det..Om vi er to som kjemper om stillingen ville hun jo sagt at det er et annen gangs intervju..så hva søren er dette????? Kjenner jeg er kjempe nysgjerrig nå...hmm

tar imot deres tanker....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos politiet? Min erfaring er at de har sjekket opp deg, og mest sannsynlig lurer på noe om deg eller din omgangskrets. De får med seg mer enn man tror. :sjenert:

Uansett lykke til :)

Skrevet

Hos politiet? Min erfaring er at de har sjekket opp deg, og mest sannsynlig lurer på noe om deg eller din omgangskrets. De får med seg mer enn man tror. :sjenert:

Uansett lykke til :)

hm.....Nå har jeg ingen erfaring og kan ikke besvare spm ditt, men om det ikke er aktuelt å ansette vedkommende hvorfor da innkalle til en slik samtale for å få informasjon omkring vedkommende eller noen i omkretsen?

Ps. hva skal det ha å si? Vedkommende kan da vel uansett ikke stå inne for noe andre rundt henne har gjort. Skal det virkelig gå utover vedkommendes karrieremuligheter?

Skrevet

hm.....Nå har jeg ingen erfaring og kan ikke besvare spm ditt, men om det ikke er aktuelt å ansette vedkommende hvorfor da innkalle til en slik samtale for å få informasjon omkring vedkommende eller noen i omkretsen?

Ps. hva skal det ha å si? Vedkommende kan da vel uansett ikke stå inne for noe andre rundt henne har gjort. Skal det virkelig gå utover vedkommendes karrieremuligheter?

en venninne av meg fikk ikke jobb i politiet pga "vennekretsen"...

Skrevet

ett annet alternativ:

hvis du er overkvalifisert kan det hende du er vurdert som aktuell men at de ønsker å klargjøre ett par ting.

jeg fikk en gang en jobb jeg var overkvalifisert til. En av oppgavene mine var å ordne å "rotet" til sjefen og finne system for arkiv. Der så jeg vurderingene hans på mitt kandidatur og det stod: Overkvalifisert - hvor lenge blir hun?

Så kanskje tenker de at du kun er ute etter en jobb, og ikke vil bli lenge i stillingen? Og det har de kanskje helt rett i?

utover dette har jeg ingen forslag til hva denne samtalen skal være:-)

Skrevet

Enten så har du fått jobben og de vil avtale nærmere med deg. Eller så har du noe på rullebladet de ikke liker.

Jeg tror det er mest sannsynlig at du har fått jobben. Hadde de funnet noe grums så hadde du bare fått brev med avslag :)

Lykke til.

Gjest strykebrett
Skrevet

De vil kanskje høre om dine forventinger til lønn og så videre før de tilbyr deg jobb?

Skrevet

Trådstarter her...rullebladet mitt er så rent som det kan få blitt....men jeg har jo en bror som har rulleblad med noko attåt...men jeg merker jeg blir skikkelig sint dersom de skal nekte meg min karriere pga han!!! Det går bare ikke. Jeg kan da ikke stå for hva min bror driver med, selvom vi er oppført på samme adresse....kan da ikke hindre min karriere.

Ang det med å være overkvalifisert.....jeg ble spurt på intervjuet: hvor er du om fem år og da svarte jeg meget godt i forhold til stillingen, så føler at jeg har redegjort for de..

ang lønn: det er jo fastsatt i stillingsannonsen....hm....

ja jeg er skikkelig nysgjerrig..

Skrevet

vil tro det står mellom deg å en/et par til, men uten at de føler de trenger noe 2 gangs intervju..!? men heller bare vil være helt sikker på deg.. og at d kanskje går litt på lønnsforventninger osv.. ? og at de vil ta en avgjørelse fort..

Skrevet

oi.. så ikke det siste du skrev.... det med lønn..

men uansett, hender jo at det står mellom 2 stk og at den som tar tlf og er rask til å komme på samtale osv.. får jobben. eller at de liksom må ha en siste "feeling" på hvem av dere de skal velge.. uten at d er noe 2gangs intervju som sagt.. si ifra når du har vært der da?? vi er nyskjerrige:P

Skrevet

De gangene jeg har vært innkalt til "samtale" så har det vært et møte hvor jeg har fått tilbud om stillingen.

Skrevet

si ifra når du har vært der da?? vi er nyskjerrige:P

Ja, henger meg på denne oppfordringen! Ikke glem oss når du har fått klarhet i dette!

(Men ellers har jeg ikke noen fornuftige forslag å komme med...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...