Chiyo Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 (endret) Jeg kan jo begynne med å si at jeg aldri går rundt naken, men det er jo de som gjør det. Men en venninne fortalte at da hun var yngre og bodde hjemme gikk moren naken rundt i huset. Nå var jo de mor og datter som bodde alene i lag og det er ikke så forferdelig unormalt å se moren sin naken akkurat. Men å gå naken rundt i huset sitt foran barna. Jeg skjønner liksom ikke helt hvordan noen kan gjøre det. Nå vokste jeg jo opp i et hus hvor foreldrene hadde klærne på da, så kanskje det er derfor jeg fikk slikt sjokk av å høre dette. Jeg har jo selvfølgelig sett min egen mor naken, men hun tar seg ikke en tur inn på kjøkkenet eller stuen uten klær på. Går du/dere naken rundt foran barna? Dvs. I stuen og kjøkkenet. Endret 25. november 2010 av Chiyo
Gjest jomfrua Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Man er ikke nudist om man går naken rundt i sitt hus???? Synes ikke det ene er noe mer rart enn det andre - man kledd som man vil i sitt eget hus. For barn som vokser opp med nakenhet så er det ikke rart.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Jeg går ofte naken fra soverommet til badet om morgenen. Og gjerne fra badet til klesrommet deretter. Noen ganger bruker jeg morgenkåpe, men andre ganger gjør jeg det ikke. F.eks fordi kåpen er til vask eller fremdeles ligger igjen på klesrommet (det er VELDIG vanlig). Synes du jeg burde sette det å huske å ta med morgenkåpen fra klesrommet og opp på soverommet øverst på min prioriteringsliste fra nå av og virkelig jobbe med denne grusomme uvanen? :gjeiper:
Chiyo Skrevet 25. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2010 Man er ikke nudist om man går naken rundt i sitt hus???? Synes ikke det ene er noe mer rart enn det andre - man kledd som man vil i sitt eget hus. For barn som vokser opp med nakenhet så er det ikke rart. Sorry ikke nudist hus. Sier ikke at det er unormalt, bare lurer.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Det er ikke NORMALT å gå naken overalt i huset nei. Fra badet til soverom osv ja, men ikke det å kle av seg og gå naken rundt.
Gjest jomfrua Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Det er ikke NORMALT å gå naken overalt i huset nei. Fra badet til soverom osv ja, men ikke det å kle av seg og gå naken rundt. Og du er malen på hva som er NORMALT? Jeg ser det ikke som UNORMALT å være naken hjemme innenfor 4 vegger....... Det finnes vel ikke noen som kan karakterisere hva som er normalen ved nakenhet?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Nei, jeg bor ikke i et nudisthus, men jeg går rundt naken likevel når det passer meg. Å ha et sunt forhold til sin egen og andres kropper er ikke ensbetydende med at man er nudist. Jeg har en sønn på 16 år, som jeg bestandig advarer før jeg tusler naken rundt f.eks. etter dusjen. Noen ganger kommer han og prater med meg da og andre ganger venter han til jeg er påklædt. Han har med andre ord blitt en ung mann med et sunt forhold til en naken kropp
Naxos70 Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 For meg er det IKKE normalt å gå rundt naken hjemme. Hvis det er bare meg og samboern hjemme så kan jeg gå bare i trusa hvis jeg kommer fra dusjen og er på vei i seng, men så lenge det er unger i huset så kan dere være trygg på at jeg IKKE er naken. Fikk sjokk i begynnelsen da samboern gikk naken i dusjen med de yngste barna (ikke småunger), men det har han heldigvis sluttet med. Hva som er sunt eller ikke skal ikke jeg svare på, dette er vel ikke akkurat et utforsket tema :-)
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Jeg sier jo ikke at det er unormalt å gå naken etter man ahr vært i dusjen! Men det er ikke NORMALT.. altså flest folk går IKKE naken rundt i huset etter at de kommer hjem fra jobb. De færreste tar ikke av seg klærne og tilbringer timesvis naken i huset. Jeg snakker altså IKKE om overgang dusj-klær osv.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #10 Skrevet 25. november 2010 Og du er malen på hva som er NORMALT? Jeg ser det ikke som UNORMALT å være naken hjemme innenfor 4 vegger....... Det finnes vel ikke noen som kan karakterisere hva som er normalen ved nakenhet? Jeg har ikke sagt at jeg er normal/unormal. Hva om jeg faktisk går naken rundt i huset mesteparten av tiden, men jeg vet at det ikke er normalt? Altså er jeg utenfor normalen
Chiyo Skrevet 25. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 25. november 2010 Hadde fått kjempe sjokk om jeg hadde sett en av mine foreldre naken i stuen eller på kjøkkenet da det er i andre etasje og bad er i første etasje. Har brødre som alltid har gått rundt i bokseren da som som jeg irriterer meg grenseløst over fordi de hadde fått kjempe sjokk om jeg hadde sutte i stuen og sett på TV i bare truse og BH. Tror jeg bør gjøre det en gang så de skjønner hvor sinnssykt ubehagelig det er å komme hjem med venner og så sitter storebror i stuen i bare bokseren. Jesus lissom! Og det er ikke bare hvis jeg har folk med meg hvem, jeg vil ikke sitte i stuen med en bror som bare har på seg bokser. Han kan kle på seg. Som dere sikkert har fått med dere har jeg ikke et naturlig forhold til nakenhet. Er bare naken i dusjen. Har alltid håndkle rundt meg når jeg tørker håret. Greier ikke være naken til og med når jeg er alene. 2
Gjest jomfrua Skrevet 25. november 2010 #12 Skrevet 25. november 2010 Jeg sier jo ikke at det er unormalt å gå naken etter man ahr vært i dusjen! Men det er ikke NORMALT.. altså flest folk går IKKE naken rundt i huset etter at de kommer hjem fra jobb. De færreste tar ikke av seg klærne og tilbringer timesvis naken i huset. Jeg snakker altså IKKE om overgang dusj-klær osv. Jeg synes du skal moderere deg. Det går fint an å si "at for meg er det ikke normalt". Da skal jeg ikke kommentere det. Men så lenge du klassifiserer dine "normaliteter" på alle i deres private sfære - så tar du feil. På hvilket grunnlag kan du fortelle hva andre gjør/ikke gjør hjemme i sitt hus i den private sfære. For meg er det like naturlig i helgene å ikke hoppe i klærne med en gang jeg står opp..........er det unormalt? Ikke for meg og andre i mitt hus. For meg er det naturlig etter trening å dusje og kanskje ikke hoppe rett i klærna........er det unormalt? Ikke for meg eller andre i mitt hus. Den private sfære er og bør være privat. Normalen er vel slik den pleies i hvert enkelt hus - ikke hvordan du vurderer deg. Mange lever godt med å skjule nakenhet - selv i sitt eget hus. Og det er vel greit. Mange lever godt med å ikke skjule nakenhet - i sitt eget hus. Og det er vel greit - det skal vel ingen andre komme å si er unormalt. Det handler bare om hva du er vandt til - ikke noe annet - noen er blyge andre ser det på som den mest naturlige ting.
Naxos70 Skrevet 25. november 2010 #14 Skrevet 25. november 2010 når dere sier naken, da mener dere NAKEN? Netto? Som du sier lengre oppe her, hadde mamma og pappa gått nakne i huset så hadde jeg rømt! Greit nok at noen har et fint forhold til nakenhet, men ikke med ungene til stede! Dere sier at ungene blir vant til nakenhet, jeg ville heller ha fått masse traumer!
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #15 Skrevet 25. november 2010 For meg er det like naturlig i helgene å ikke hoppe i klærne med en gang jeg står opp..........er det unormalt? Ikke for meg og andre i mitt hus. For meg er det naturlig etter trening å dusje og kanskje ikke hoppe rett i klærna........er det unormalt? Ikke for meg eller andre i mitt hus. ... Men igjen. Har du ikke lest hva jeg skrev eller? Jeg skrev at jeg snakker ikke om de overgangene som det å stå opp, etter at man har dusjet etc. Jeg snakker om at de færreste kommer hjem fra jobb, tar av seg alle klærne sine og går naken rundt nesten av ettermiddag/kveld.
LukaFrost Skrevet 25. november 2010 #16 Skrevet 25. november 2010 Vi rusler nakne rundt i huset rett som det er. Helst om morgenen og i forbindelse med dusjing. Jeg tar meg alltid noen minutter med internett før jeg kler på meg om morgenen. Det er jo deilig å være naken. Jeg gidder ikke kle på meg for å føne håret feks. Mulig sånt komemr til å endre seg om vi får barn og når de blir større. 1
Gjest jomfrua Skrevet 25. november 2010 #17 Skrevet 25. november 2010 når dere sier naken, da mener dere NAKEN? Netto? Som du sier lengre oppe her, hadde mamma og pappa gått nakne i huset så hadde jeg rømt! Greit nok at noen har et fint forhold til nakenhet, men ikke med ungene til stede! Dere sier at ungene blir vant til nakenhet, jeg ville heller ha fått masse traumer! Det er fordi du ikke er vandt til det - ikke noe annet. Ja, naken er naken.............spooky??? Jeg vil heller si at du HAR traumer når det gjelder nakenhet/netto
Gjest jomfrua Skrevet 25. november 2010 #18 Skrevet 25. november 2010 ... Men igjen. Har du ikke lest hva jeg skrev eller? Jeg skrev at jeg snakker ikke om de overgangene som det å stå opp, etter at man har dusjet etc. Jeg snakker om at de færreste kommer hjem fra jobb, tar av seg alle klærne sine og går naken rundt nesten av ettermiddag/kveld. Joda, jeg har lest hva du skrev. Men du forstår ikke hva jeg skriver. Skal bli litt mer spesifikk: Når jeg/vi har trent og dusjet.....så kan det være 3 - 4 timer til vi inntar horisontalen...........Det kaller ikke jeg en "overgang". I helgene på morgenen - så er det heller neppe en "overgang" som du kaller det. Det jeg kanskje ikke har forstått eller som du heller ikke har utdypet: Hvor lang er en overgang. Jeg ville ikke kalt dette en "overgang". Men du har klassifisert min tidsforklaring som overgang. Men du er kanskje "NORMAL" der og jeg er UNORMAL, ifølge deg?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #19 Skrevet 25. november 2010 Joda, jeg har lest hva du skrev. Men du forstår ikke hva jeg skriver. Skal bli litt mer spesifikk: Når jeg/vi har trent og dusjet.....så kan det være 3 - 4 timer til vi inntar horisontalen...........Det kaller ikke jeg en "overgang". I helgene på morgenen - så er det heller neppe en "overgang" som du kaller det. Det jeg kanskje ikke har forstått eller som du heller ikke har utdypet: Hvor lang er en overgang. Jeg ville ikke kalt dette en "overgang". Men du har klassifisert min tidsforklaring som overgang. Men du er kanskje "NORMAL" der og jeg er UNORMAL, ifølge deg? Jeg vet ikke hvor du har fått det ifra at jeg har klassifisert deg eller megselv. Jeg har ikke skrevet noe sted om at jeg er en som ikke går mye naken, eller en som går mye naken hjemme. Den informasjonen har jeg ikke oppgitt. Si at jeg faktisk er en som går mye naken.. da klassifiserer jeg meg selv som unormal.. fordi jeg føler jeg er unormal, som kommer hjem og tar av meg alle klærne. Hvorfor tror du automatisk at jeg er en av de jeg ville klassifisert som normal, og som sjelden går naken hjemme?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #20 Skrevet 25. november 2010 Jeg har en forhistorie fra nudiststrender så for meg er ikke kropp en big deal. Allikevel ... Da ungene var små var de med på nudiststrand, vi badet sammen i badekaret osv. Gikk ikke naken i timesvis hjemme, men gjemte meg ikke bort heller. Gradvis så blir unger større og i en viss alder så blir de blyge også. Jeg har hele tiden justert meg etter hvordan de selv er og hvor gamle de er samt i forhold til hva jeg selv synes er komfortabelt. Med tenåringer i huset så kler vi på oss et minimum på badet. Ingen vandrer nakne fra soverom til bad når andre er hjemme. Jeg ville følt det høyst unaturlig å være naken overfor min tenåringssønn. Han ville garantert ha syntes det var sjenerende også. Ungene mine har et naturlig forhold til kropp og de har et godt forhold til det som skal være privat. I mine øyne og i deres. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå