Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #1 Skrevet 14. oktober 2003 Er det noen minimumslengde på hvor mange minutter en tale bør være? Synes det er vanskelig å finne på noe å snakke om i ti minutter...
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #2 Skrevet 14. oktober 2003 En tale kan med fordel være mye mye mye kortere enn ti minutter. Det er ikke slik med taler at de blir bedre jo lenger de er. Tvert imot. Jeg har vært i et bryllup der alle talerne begynte med: Vi husker jo dåpen din.. osv. Det var et mareritt. Ikke snakk lenger enn at du føler du har noe å si. Det kommer både du og tilhørerne til å bli glade for.
cappocino Skrevet 14. oktober 2003 #3 Skrevet 14. oktober 2003 Vår toastmaster har fått den oppgaven å opplyse folket at talene ikek skal være lenger enn 5 minutter... og selv det er lenge! Tipper de fleste talene komemr itl å ligge på rundt 3-5 minutter
it Skrevet 14. oktober 2003 #4 Skrevet 14. oktober 2003 I vårt bryllup var nesten alle talene relativt korte (ca 5 min) og det var veldig bra. På den måten mister ikke folk interessen og klarer faktisk å henge med på hva som blir sagt. Mye bra kan sies med få ord
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #5 Skrevet 14. oktober 2003 Hvordan formidler man at man ønsker korte taler da?
cappocino Skrevet 14. oktober 2003 #6 Skrevet 14. oktober 2003 Si ifra til deres toastmaster. han formidler det videre til talere.
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #7 Skrevet 14. oktober 2003 Mulig jeg er litt dum, men vet alle at de må si i fra til toasmasteren hvis de skal holde tale?
Gjest Muppi Skrevet 14. oktober 2003 #8 Skrevet 14. oktober 2003 Det burde stå i invitasjonen att dersom man ønsker å holde tale må man kontakte toastmaster før bryllupet.
cappocino Skrevet 14. oktober 2003 #9 Skrevet 14. oktober 2003 Ja de fleste vil nok vite det.. Vår toastmaster kommer også til å si ifra, når han blir introdusert, at dersom det er noen fler som ønsker å holde taler som ikke har sagt ifra kan gjøre det da.
Gjest Tex Skrevet 14. oktober 2003 #10 Skrevet 14. oktober 2003 I våre invitasjoner står det noe sånt som "ved spørsmål kontakt vertskapet på tlf" Og så har vi lagt inn en link til bryllupshjemmesiden vår, der det står navn på toastmasteren og hvordan man kan treffe han, og at man må kontakte han hvis man vil holde tale. De samme opplysningene står selvsagt i forhåndsvarslene våre, som ble sendt ut for tre uker siden.
ringblomst Skrevet 14. oktober 2003 #11 Skrevet 14. oktober 2003 Ingen minimumslengde på taler, men derimot maksimumslengde. Han kommer fra en taletrengt familie - så vi har tenkt til å være strikse på tiden - ikke mer enn 5 min maks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå