AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Hvilke forpliktelser har man når man er sykmeldt? Er fortiden sykmeldt pga vond rygg og nå vil arbeidsgiver ha meg på møte på lørdag for å prøve å løse en personalsak som jeg er innblandet i. MÅ man være med på sånt eller kan man si at jeg er sykmeldt og ikke skal ha jobbrelatert aktivitet før sykmeldingsperioden er over?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Er man sykemeldt så er man sykemeldt, så du må ikke møte opp på noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Er ryggen din i en slik forfatning at du virkelig ikke kan ta det møtet da?
Stillest vann Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Det er riktig at de ikke kan kreve at du møter. Men hvis jeg var deg, og det var i min interesse å være tilstede, så ville jeg ha forsøkt å møte. Juridisk sett er du imidlertid ikke på jobb hvis du møter, hverken med tanke på forsikringer, stønader eller forpliktelser/rettigheter ift arbeidsgiver. Du forplikter deg for eksempel ikke til å skrive under på noe mens du er der, selv om du er tilstede. 1
Glitnir Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Du er ikke forpliktet til å møte, men kan ikke skjønne hva problemet er? Ryggen er vel ikke så vond at du ikke kan komme i ett viktig møte for en spesiell sak? Det blir nok lagt merke til om du skal være "vrang uten grunn".
Stillest vann Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 Sjefen/kollegaene kan jo ikke vite om det er å være vrang. Ikke du heller.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #7 Skrevet 29. november 2010 TS: Er det ikke i din interesse å løse personalkonflikten du er en del av? I såfall skylder du på sykemeldingen. Men dersom du ønsker at saken skal løses, så møter du, med mindre det er fysisk umulig for degå komme deg til arbeidssted (i slike tilfeller har jeg opplevd at personal har, med sykemeldtes samtykke, valgt å holde møtet hjemme hos den sykemeldte). For skal man få løst slike arbeidskonflikter, må de tas så raskt som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå