Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser ditt/deres budsjett ut?

Og er det vanskelig å følge det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

våres budsjett har 3 kontoer. 1 til meg og 1 til min samboer. og 1 felleskonto. hver mnd setter vi like mye hver inn på den felles kontoen. derfra går alle felles utgifter som huslån, strøm, internett, og evt uforusette utgifter, og innkjøp av felles ting.

så har vi hver vår konto utenom, der vi kan bruke pengene på det vi selv ønsker. men må ta hensyn til våres egene utgifte som buss / drivstoff, tlf regning, vi kjøper også mat fra våres egene kontoer (ikke fellesen) da bytter vi på å kjøpe ca annenhver gang. vi går alltid i pluss hver mnd, og felles kontoen (som også blir våres buffert konto) vokser ganske så raskt egentlig :)

Gjest pepsimax
Skrevet

mitt budsjett er som så:

inn: 10300

husleie: 3000

strøm 400

mobil 500

lån 1000

mat 2000

= 6900

resten er forsikringer og eventuelt uforutsette ting, jul og sånnt :P jeg greier fint og holde mitt ihvertfall:)

alt er min halvdel, da jeg er samboer :) hadde ikke gått om jeg bodde alene i denne leiligheten.

Skrevet

Inn er 24000,-

Vi er to om utgiftene, så jeg spesifiserer bare mitt eget her.

Faste og variable regninger, mat og fellesutgifter på leilighet går fra en felles konto vi begge har kort til. Her betaler jeg inn 7000.

Lån er 2500.

Felles sparing er 2000.

Egen sparing er 4000.

Resten er til personlig forbruk, inkludert kantinelunsj, månedskort og ellers det som måtte til av tannlegebesøk, medisiner, gaver, klær, etc. Så det er egentlig ikke nødvendig med budsjett for å få ting til å gå opp, har det ganske romslig.

Skrevet

Mitt budsjett:

Inn 14.000

Boutgifter: 4000

Strøm: 1000

Mat: 2000

Telefon: 500

Busskort: 750

Forsikring, linser og annet faste utgifter: 1500

Sparing: 1000

Resten går med det også, men vet ikke helt hvor.

Skrevet

Midlertidig:

Inn 7300,-kr..

Husleie 3250,-

Strøm 600,-

Regninger 700,-

mobil 400,-

Mat 1200,-

Bensin: 200,-

Skrevet (endret)

Inn: 17 500 kr.

(Det er hva jeg tjener. Deler utgiftene 50/50, så "min" del er under):

Husleie (nedbetaling på lån: 6 000,- (+skattefradrag på 1000 kr)

Strøm: 1 000,-

Mat: 3 000,-

Kommunale avgifter: 500,-

Forsikringer: 500 ,-

Lege/medisiner/tannlege: 500 ,- (Henter meg medisiner hver 3. mnd og er ikke til tannlegen hver mnd, men betalter 500,- i snitt i måneden).

Mobil/TV: 600,-

Så med skattefradraget har jeg igjen ca. 6000 kr i måneden som jeg kan bruke på tull og tøys, klær, sparing, reise etc etc. :) Altså det jeg vil! :-)

Endret av Sweetpea25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...