Gå til innhold

Takkekort etter dåp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

For noen måneder siden var vi i dåpen til tantebarnet mitt. Har i ettertid lurt på om det ikke er vanlig å sende ut takkekort med bilde av dåpsbarnet etter dåpen..? Fikk aldri noe sånt... Men jeg har sett at venner av oss har fått det når de har vært i dåp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig schmanlig... det er jo mange som gjør det, men det betyr ikke at ALLE gjør det. Selv må jeg innrømme at jeg blir litt matt av alle takkekortene som man "bør" ordne og sende ut. Takkekort til barselgave, takkekort til dåpsgave, julekort. Tiden flyr, og det er ikke alltid utvelgelse av bilder og bestilling av takkekort står øverst på "må gjøre-listen". Skulle ønske det ble mer vanlig å bare si "tusen takk for gaven" i stedet :).

Det var bare et hjertesukk fra meg, slett ikke rettet mot deg, svaret på det du spør om står vel egentlig i første linjen :ler:.

Skrevet

er ganske vanelig å få takkekort etter slike store dager. Dåp, konfirmasjon,bryllup, ol. jeg har fått av de jeg har vert i i det siste, men vet at ingen fikk takke kort av oss etter min konfirmasjon siden økonomien ikke strakk til da. og nå er det jo ALT forseint :P

Uansett, de fleste sender det ut. men kan jo hende de velger og sende takkekort/julekort hvis dåpen var for ikke så lenge siden!?

Skrevet

Jo det er vanlig. Kall meg gjerne gammeldags, men når folk møter opp i kirken til dåp og har med dyre gaver til babyen skal takkekort sendes ut til alle gjestene. Sånn er det bare. ;)

Skrevet

Man mange venter også med å gjøre det til julekortene skal sendes, og slår da to fluer i en smekk.

Skrevet

Som travel alenemor er det vanskelig å få tid til å sette seg ned og lage disse kortene men jeg har det hengende tungt over meg og tenker på det hele tida at jeg må få tid til å ordne det og sende de i vei. Det har gått en tid etter dåpen, noen måneder nå faktisk. Men de skal selvfølgelig sendes ut. Takkekort til barselgaver likeså, og julekort... Håper folk rundt meg forstår at ting tar tid...

Skrevet

Jeg har på jobb i fotobutikk laga takkekort for brudepar opp i et år etter bryllupet.

Nå er det snart 3 måneder siden vi gifta oss, og jeg har ikke fått ut takkekort enda, men det skal ut før jul.

Skrevet

Det er vanlig å sende ut takkekort etter dåp, konfirmasjon og bryllup.

Selv har jeg syndet.

Den første konfirmasjonen så hadde jeg overhode ikke økonomi til dette. Den andre konfirmasjonen så var jeg alt for syk til å orke det. Blir dumt å sende ut noe et år etter.

Skrevet

Ja, det er vanlig å sende ut takkekort etter dåp. Det er slettes verken dyrt eller tar lang tid å lage takkekort; fort gjort på fotoknudsen.no, japanphoto.no eller lignende.

Når det er sagt så var jeg i et bryllup for halvannet år siden, og har fortsatt ikke fått takkekort fra brudeparet. Riktignok hadde brudeparet svært mange gjester, slik at de kan ha glemt noen av gjestene.

Når det gjelder takkekort etter konfirmasjon som noen i tråden nevner, så mener jeg at dette er en jobb for konfirmanten og ikke foreldrene!

Skrevet

Vi valgte å ikke sende ut takkekort etter dåpen.

Gjestene fikk takkekort med bilde for barselgaven, vi synes det var nok. Det får liksom være "måte på " hvor mange takkekort de skal få.

Da gjestene gikk etter dåpen takket vi pent for gaven de hadde med. For oss var det nok.

Barnet fikk gaver fra noen som ikke var i dåpen, og de fikk takkekort siden vi ikke fikk takket dem på dåpsdagen.

Selv kan jeg ikke huske å ha fått takkekort fra dåp i de dåpene jeg har vært i tidligere.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er litt mindre vanlig å sende ut takkekort etter dåp enn etter konfirmasjoner og bryllup. Altså, temmelig mange gjør det, men ikke alle. Har opplevd begge deler selv.

En skulle tro at personlig økonomi hadde noe å si for om en sender ut takkekort eller ei, men ut fra det temmelig begrensede statistiske materialet jeg selv sitter på, ser det ikke ut som om det er noen sammenheng :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...