Ling Skrevet 14. oktober 2003 #1 Skrevet 14. oktober 2003 Er det noen som har en bra oppskrift? Og hva spiser man ved siden av? Takknemlig for hjelp!
Gjest care Skrevet 14. oktober 2003 #2 Skrevet 14. oktober 2003 På www.godfisk.no kan du finne oppskrift på bacalao. Hva du spiser til? Tja, jeg er ikke vant til å ha noe til, poteten er jo oppi gryta. Men det kan jo selvsagt være ulik kultur på hva man skal ha til
chimp Skrevet 14. oktober 2003 #3 Skrevet 14. oktober 2003 Litt salat er jo alltid greit, og hvitløkbrød er obligatorisk! Rødvin også!!!
Ling Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2003 Ja, altså mente brød, ris ol., men som du sier; det er jo poteter i gryta! :oops: Men litt brød og en god flaske rødvin...?! Takk for tips Chimp!
Gjest care Skrevet 14. oktober 2003 #5 Skrevet 14. oktober 2003 Ja rødvin er et must....nam....fikk lyst på bacalao, men klippfisen er jo så himla dyr. Så fire biter til 80 kroner :o på Smart club..... :blunke: kos dere :blunke:
Tusenfryd Skrevet 15. oktober 2003 #6 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg serverer aldri salat eller brød til! Og til baccalao skal der drikkes øl og akevitt.
Gjest care Skrevet 15. oktober 2003 #7 Skrevet 15. oktober 2003 Og til baccalao skal der drikkes øl og akevitt. Ingenting som heter SKAL, dette er en smakssak. Jeg er vant til vin, tusenfryd med øl, og andre kansje liker brus. Thats it :blunke:
Tusenfryd Skrevet 15. oktober 2003 #8 Skrevet 15. oktober 2003 Skal skal skal skal!!!!! Neida, jeg vet det da care - men jeg sier det likevel. Forøvrig bruker jeg denne oppskriften. Klippfisk (bruker ofte de frossenklippfiskpakkene fra Rimi, jeg - funker helt utmerket. De er 400 g) Samme mengde poteter 2 store løk 1-2 dl olivenolje 2 boks herm. tomater (400 g) 1 liten boks tomatpuré Chilikrydder og pepper - masse, men etter smak. Hvitløk - masse hvitløk, gjerne en hel. Ha oljen oppi en jerngryte, la den bli veldig varm - fres oppi krydderet og hvitløken. Ha oppi de hermetiske tomatene og så løken. Så har du lagvis potet og fisk og tilslutt vann så det nesten dekker. La stå og putre i en time eller to. Til slutt - sorte oliven - det setter både deilig smak og er dekorativt.
Ling Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #9 Skrevet 15. oktober 2003 Takk for tips, alle sammen! :D Og Tusenfryd - hjertelig takk for oppskrift!! Da blir det bacalao på søndag! NAM!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå