AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Vi har fått tilbud om to lån. Det ene er på 3,4 millioner. Lånet deles inn i to, der den ene delen er på 570 000,-, det andre er på resterende. Begge lån har samme rente, 3,15. Det minste lånet betales ned på 10 år. I denne perioden er det lagt opp til at det største lånet er avdragsfritt. Nedbetalingstid for det største lånet er 25 år. Det andre er på 3,3 millioner. Lånet deles også her inn i to, den ene delen (ca 800 000) har rente 3,15, den andre delen har rente 3,0. Begge lån har nedbetalingstid 30 år. Vi klarer oss akkurat med et lån på 3,3, men det blir litt trangere i begynnelsen (vi må bruke alle sparepenger på nødvendig oppussing). I begge tilfeller har vi tenkt til å betale ned raskere enn det som er skissert, men vi ønsker å ha muligheten til å forholde oss til nevnte nedbetalingsplan(er) dersom det er nødvendig i noen måneder. Innspill?
Betty2 Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 ville jo helst hatt det med lavest rente, men samtidig er det jo litt dumt å tømme hele sparekontoen, desom noe uforesett skulle oppstå så er det jo litt greit å ha peng i bakhånd. var ikke lett det der. har dere ikke en rådgiver i banken som har kommet med noen anbefallinger??
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Husk nå bare på at en rådgiver i banken er en selger. Stakk innom min bank i dag for å ordne noe. Saksbehandler spurte da om mine forsikringer. Tydligvis at her skal det selges. Bare sa at min innboforsikring klarer de ikke å matche i pris.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Vi har fått tilbud om to lån. Det ene er på 3,4 millioner. Lånet deles inn i to, der den ene delen er på 570 000,-, det andre er på resterende. Begge lån har samme rente, 3,15. Det minste lånet betales ned på 10 år. I denne perioden er det lagt opp til at det største lånet er avdragsfritt. Nedbetalingstid for det største lånet er 25 år. Det andre er på 3,3 millioner. Lånet deles også her inn i to, den ene delen (ca 800 000) har rente 3,15, den andre delen har rente 3,0. Begge lån har nedbetalingstid 30 år. Vi klarer oss akkurat med et lån på 3,3, men det blir litt trangere i begynnelsen (vi må bruke alle sparepenger på nødvendig oppussing). I begge tilfeller har vi tenkt til å betale ned raskere enn det som er skissert, men vi ønsker å ha muligheten til å forholde oss til nevnte nedbetalingsplan(er) dersom det er nødvendig i noen måneder. Innspill? Hei! Jeg synes dette er to alternativer som er svært vanskelig å vurdere sånn ut av det blå, men siden det første lånet er planlagt nedbetalt på 25 år, men med litt høyere rente enn det på 30 år, ville jeg valgt det på 30 år. Du sier selv her at dere planlegger å betale ned kjappere enn skissert, og det er sikkert muligheter for å få til en avtale med banken der dere til å begynne med betaler litt mindre avdrag for å kunne pusse opp også øke avdragene etter hvert. Anbefaler deg å prate mer med banken om deres situasjon da dette er noe som er svært vanskelig å uttale seg om uten å kjenne til deres privatøkonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå