Chiyo Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Jeg skal skrive en stil på 2000-3000 ord hvor jeg skal skrive om Munchs Madonna og Michelangelos Pietà og sammenligne de. Men saken var at jeg visste ikke det at Munch malte fem forskjellige Madonnaer mellom 1894 og 1895. Jeg skal beskrive dette maleriet: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/ae/Edvard_Munch_-_Madonna_(1894-1895).jpg Noen som vet hvordan jeg kan forklare i stilen min at det er denne Madonna jeg mener og ikke de fire andre? Kan ikke akkurat si årstall da de alle ble lagt omtrent samtidig.
Estë Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Du kan kanskje si noe om hvor det befinner seg? "Madonna-maleriet som for tiden befinner seg hos Munchmuseet i Oslo" eller "hos Nasjonalgalleriet"? Siden tre av dem er i forskjellige museer/gallerier burde det være spesifikt nok, så lenge det ikke er snakk om et av de som er i privat eie, vet ikke om eierne av de to siste er offentlig kjent. (og helt off-topic, hva er egentlig riktig å si; "hos Munchmuseet", "i Munchmuseet" eller "på Munchmuseet"? *usikker*)
Chiyo Skrevet 25. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2010 (og helt off-topic, hva er egentlig riktig å si; "hos Munchmuseet", "i Munchmuseet" eller "på Munchmuseet"? *usikker*) Aner ikke jeg skriver stil til Arthistory i England så jeg kommer til å skrive "at the Munch museum in Oslo"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå