Gå til innhold

Skjult ID

Anbefalte innlegg

Skrevet

I januar i år begynte jeg en natt å få telefonsamtaler fra noen med Skjult ID. De sa ingenting, ikke et ord, ikke en lyd. Dette fortsatte og det ble ganske ofte, opp til annenhver dag. Fortsatte i flere mnd også og ble veldig ekkelt. I tillegg var det ofte midt på natten og i helger osv. Ødela nattesøvnen min og skole osv...

Jeg anmeldte forholdet i begynnelsen av sommeren og fikk opp et nummer som det kunne ha vært. Men nummeret var ikke i bruk når vi endelig prøvde å ringe det. Men fikk opp et navn på dette nummeret og han hadde et annet nr lagret på seg. Men ettersom samtalene stoppet opp glemte jeg hele saken og gikk ikke lenger hos politiet eller ringte eller noe. Husker heller ikke navnet eller nr nå selvfølgelig...

Men saken er at i mårrest igjen fikk jeg et anrop fra skjult ID og når jeg svarte den var det akkurat som før, ingen svar. Altså, ikke pustelyd engang! Veldig ekkelt.

Så jeg lurer på om hva dere syns jeg burde gjøre? Burde jeg bare glemme det, anmelde det igjen eller bare slå av mobilen? Eller kanskje endre nr.. Huff det er vanskelig. Er veldig engstelig for å sove nå.

Og ikke minst, HVEM kan det være? Det navnet jeg fikk opp sist hørtes HELT ukjent ut og jeg har ikke aning hvem som ellers kunne gjort dette. Kan det være at det bare er noe feil? At det ikke er noen som ringer, men at det er noe med telefonselskapet? Får når jeg skulle sjekke mobilen etterpå så sto det ingen nr på mottatte anrop der det stod skjult id...

Er det noen som har opplevd lignende og vet hva jeg burde gjøre? Håper på svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme for en god stund siden. Da var det en automatisk alarmoppringer, og en annen gang var det ikke like lydløst - jeg fikk det gamle faxnummeret til et hotell.

Skrevet

Sett mobilen til lydløs når du skal sove. Ikke svar når du er våken.

Har selv hemmelig tlf.nr og pleier å sende en melding om at det er jeg som ringer da flere i min omgangskrets overhode ikke tar en tlf fra skjult id.

Skrevet

Jeg opplevde det samme for en god stund siden. Da var det en automatisk alarmoppringer, og en annen gang var det ikke like lydløst - jeg fikk det gamle faxnummeret til et hotell.

Mener du at det ikke var noen som ringte deg men at det bare var noe feil eller lignende?

Skrevet

Mener du at det ikke var noen som ringte deg men at det bare var noe feil eller lignende?

Jepp, for ikke å snakke om de telefonselgerne telenor brukte ei tid. Lot det ringe til du nesten rakk å svare, så la de på. Automatikk og data.

Skrevet

Bare et lite tips: samsung-telefoner har en funksjon som heter falskt anrop som kan aktiveres også når man har på tastelås. Da får man en oppringning uten en lyd i andre enden. Jeg klarte å få aktivert den et par ganger og lurte fælt...

Skrevet

slik jeg ser det kan du gjøre to ting...

Enten kan du vente og se om det tar seg opp igjen (altså at det ikke bare var denne ene telefonen), anmelde det på nytt, og håpe at politiet finner ut av det.

Alternativt kan du bytte telefon nr, gjøre det hemmelig, og satse på at du slipper å bli plaget noe mer. det enkle er ofte det beste :)

Skrevet

Reserver deg mot telefonsalg hos Brønnøysundregistrene. De fleste telefonselgere ringer vel fra skjult ID, og etter det jeg har hørt, ringer de opp mange samtidig.

Får du mye oppringninger på helg/natterstid, må du bare anmelde dersom det vedvarer.

Skrevet

Bare et lite tips: samsung-telefoner har en funksjon som heter falskt anrop som kan aktiveres også når man har på tastelås. Da får man en oppringning uten en lyd i andre enden. Jeg klarte å få aktivert den et par ganger og lurte fælt...

Er faktisk samsung jeg har, så kan jo ha vært det som har skjedd noen av gangene, men er jo ikke borti mobilen på natta så da vet jeg ikke hva det kan være..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...