AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Det er herlig med hund, MEN....hår, sand og lort overalt. Vasker hunden regelmessig og holder ham korthåret, men det hjelper lite. Få timer etter at det er vasket ser det nesten like ille ut igjen. Skulle det sett nogenlunde rent ut på gulvene, hadde vi måttet vaske/støvsuge hver dag. Men det gidder jeg ikke, prøver heller å lære å leve med at gulvene ikke er skinnende rene og tepper fulle av hår. Som regel går det greit, men noen ganger, slik som nå, blir jeg litt oppgitt...Er litt nysgjerrig og lurer på hvor ofte dere andre med hund vasker og støvsuger? Eller klarer dere å overse disse sidene ved hundeholdet?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Vel, hundene tar ikke av skoene når de kommer inn etter tur, jeg har vendt meg til at jeg ikke har rene og pene gulv. Masse riper i gulvet er det også. Jeg går ikke på sokkene, men har alltid flipp-flopper eller tøfler på bena siden jeg kan ikke fordra hår på klærne i vaskemaskinen. Men hundene gir så mye glede at det gjør ingenting ;-)
Urticaria Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Jeg har hund og katt, men hund med pels som nappes slik at jeg slipper billigere unna pelsdotter. Møkkete blir det likefullt. Er det vått og møkkete ute så spyles han i dusjen på vei inn, og forøvrig får det bare bli litt ruskete på gulvet. Har lært trikset med å holde det ryddig, da ser det bra ut selv om det ikke er nyvasket. Vasker en til to ganger per uke, støvsuger bare før jeg vasker. Pusser dessverre sjelden vinduer så jeg lever godt med snutemerker, åpebart. Hater husarbeid så intens..!
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Så lenge jeg har levd har vi hatt katt og etter hvert hund. Når det gjelder husarbeid så har det alltid vært fordelt sånn at mamma fikser middag og klær og pappa støvsuger, stortsett hver dag. Har for tiden 1 hund og 4 katter. Så da har de hver sine oppgaver, hver dag. Synes det har vært en grei løsning og håper jeg også få en sånn ordning den dagen jeg får mann og barn og hund i eget hus Men svar på spørsmålet: ja, støvsuger hver dag.
Gjest Sommertid Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Nå har ikke jeg hund men kat som er ute. Jeg merker det bare med den lille pusen at derblir dratt inn mye sand og skitt i løpet av en dag. Må koste over gulvet hver dag, men det er ikke bare katten sin feil da, har barn som drar inn dritt også
Bonito Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Nå er jeg heldig og har en hund som nesten ikke røyter. Han har så tykk pels at det rett og slett ikke faller av. Må gres for å bli kvitt det. Men på vår/sommer/høst er det utrolige mengder sand! Da må jeg frem med støvsugeren annenhver dag. Nå har han akkurat blitt allergi testet, og vi fant ut at han desverre reagerer svakt på husstøvmidd. Så nå blir det nok litt nazi regime på renholdet her en stund, for å se om det har noen effekt. Må gå over gulvene med mopp hver dag. Og være nøye med støvtørking og støvsuging av tekstilsofa. Men...jeg får iallefall ett skinnende rent hus da.
Independent_ Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Det kan bli mye grus, sand og hår når man har hund. Vår hund drar ikke inn så mye annet enn blad og snøballer som setter seg i pelsen når vi har vært på tur, men de plukker vi bare opp å kaster i søpla. Nå er hun også røytefri så det blir lite hår rundt omkring også. Jeg har som vane å støvsuge to ganger i uken. Og jeg merker ingenting til at vi har hund en gang. Men det er sånn det er med hunder De drar med seg litt av hvert inn i hus, og kan ikke noe for det. De kan jo ikke børste av føttene på dørmatta heller. Det er ikke så mye mer du kan gjøre egentlig.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #8 Skrevet 26. november 2010 Jeg dusjer hundens føtter etter hver tur - dermed slipper jeg skitt og grus inne.
Honesty Skrevet 26. november 2010 #9 Skrevet 26. november 2010 Vi har robotstøvsuger som tar det meste på stue og kjøkken, så der trengs det ikke mer enn ukentlig støvsuging. Ellers støvsuger jeg nede kanskje annenhver dag i høysesongen (da kan det ikke vente lenger), men nå som det er vinter kan det gå nesten en uke, og det går faktisk helt greit. På våren tar vi ham i dusjen og skyller potene etter hver tur, og så tørkes han i tillegg med håndkle.
Sofi* Skrevet 26. november 2010 #10 Skrevet 26. november 2010 Jeg har en JRT. Pri én når det er sølete ute, er å tørke over poter og mage før hunden kommer inn i huset igjen. Vi lar ikke hunden gå i stuen de dagene det er ekstra sølete ute. Da får hun bare være i gang, kjøkken og bad. Har kjøpt en grind som vi har satt opp mellom gang og stue, så hun vil ikke føle seg utefor selvom hun ikke får være i stuen. Selv støvsuger vi èn gang i uken. Men vi har kjøpt en ELECTROLUX STØVSUGER som vi går over med i gangen og der hunden vår er i løpet av dagen. Støvsuging av gangen daglig hjelper MASSE mot at sand, skitt og møkk blir dratt videre inn i huset. Anbefaler hvertfall electrolux støvsugeren for hverdagsbruk. (Tar max 5 min hver ettermiddag)
Honesty Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Jeg har en JRT. Pri én når det er sølete ute, er å tørke over poter og mage før hunden kommer inn i huset igjen. Vi lar ikke hunden gå i stuen de dagene det er ekstra sølete ute. Da får hun bare være i gang, kjøkken og bad. Har kjøpt en grind som vi har satt opp mellom gang og stue, så hun vil ikke føle seg utefor selvom hun ikke får være i stuen. Selv støvsuger vi èn gang i uken. Men vi har kjøpt en ELECTROLUX STØVSUGER som vi går over med i gangen og der hunden vår er i løpet av dagen. Støvsuging av gangen daglig hjelper MASSE mot at sand, skitt og møkk blir dratt videre inn i huset. Anbefaler hvertfall electrolux støvsugeren for hverdagsbruk. (Tar max 5 min hver ettermiddag) Den har vi også, og den er fin som pynt på kjøkkenet. Ellers synes jeg den er forbløffende dårlig.
Sofi* Skrevet 27. november 2010 #12 Skrevet 27. november 2010 Den har vi også, og den er fin som pynt på kjøkkenet. Ellers synes jeg den er forbløffende dårlig. Ja fin er den Den funker hvertfall helt fint som hverdagstøvsuger hos oss. Bare pass på at stikkontakten ikke står i hele tiden. Kun når støvsugeren er tom for strøm. Også må børsten renses ganske ofte. Jeg er hvertfall superfornøyd Bedre enn å dra frem den store støvsugeren hver dag..
Sugerøret Skrevet 27. november 2010 #13 Skrevet 27. november 2010 hmm har ikke mye sand inne jeg ,selv med en stor hårete rase (leonberger) Men hår har vi uten at jeg får dilla av den grunn.Støvsuger 2 ganger pr uke som oftest. Bikkja blir vaska 2 gr pr år ,da jeg ikke vil ødelegge den natrulige balansen og fettet i pelsen som holder bikkja tørr og fin. Kun lokal vasking ellers (poter mage osv når det er sølete ute) Jeg er ikke så nøye på ting,en må regne med ekstra møkk når en har dyr ( og unger)
FantasDick Skrevet 28. november 2010 #14 Skrevet 28. november 2010 Vi har én Rottweiler, og jeg gjør ikke annet enn å vaske. Støvsuger hele leiligheten én (noen ganger to!) gang om dagen, vasker gulv så å si hver dag, børster og vasker hunden ved behov. I stua ligger det for det meste igjen hår etter bikkja, men parketten er konstant full av potespor. Han slikker på labbene/potene og tusler rundt, tråkker i noe vått og lager en million potespor osv. Vi har i tillegg vinduer på hele veggen som er "inn" i leiligheten så ALT vises på gulvene når man kommer inn pga lyset. Han rekker opp til vinduene og terassedøren så disse er også alltid fulle av snutemerker. Gangen blir full av grus og rusk. Livet er herlig med en hund i hus! <3
aya Skrevet 18. desember 2010 #15 Skrevet 18. desember 2010 Hehe, høres kjent ut:) uten at jeg er like flink som deg til å vaske av den grunn :S Hunden vår lager utrolig mye søl når han drikker, om vi ikke hopper opp og tørker han under haka så er det våte spor overalt. Får han anledning går han ut på stuegulvet og rister seg så vannet spruter. Og når han er med meg i stallen, virker det som han drar halvparten av møkka derfra med seg inn i huset igjen. Vasker gulv 1 gang i uka og støvsuger et par ganger. Mens jeg drømmer om hushjelp:)
Skravlebøtta Skrevet 19. desember 2010 #16 Skrevet 19. desember 2010 hos meg blir det kun når jeg kjøper billigfor det blit hår over alt. eukanuba - stovsuge 1 gang i uka, remabilligfor -støvsuge 2x dagen...
pandabear Skrevet 19. desember 2010 #17 Skrevet 19. desember 2010 Vi har robotstøvsuger som tar det meste på stue og kjøkken, så der trengs det ikke mer enn ukentlig støvsuging. Ellers støvsuger jeg nede kanskje annenhver dag i høysesongen (da kan det ikke vente lenger), men nå som det er vinter kan det gå nesten en uke, og det går faktisk helt greit. På våren tar vi ham i dusjen og skyller potene etter hver tur, og så tørkes han i tillegg med håndkle. Link til denne støvsugeren?? Kjenner meg forøvrig igjen. Hår OVER ALT!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #18 Skrevet 19. desember 2010 Jeg støvsuger en gang om dagen, og det holder det rent noen timer iallefall. Ofte støvsuger jeg igjen rett før vi får gjester, og som oftest mopper jeg over gulvet med tørrmopp om kvelden. Skremmende mye hår som plukkes opp der selvom jeg har støvsugd før på dagen. Heldigvis har vi mørke gulv som skjuler MYE! Ser aldri skitt etter hundene. Når folk med hund klager over mye hundehår, men samtidig bare støvsuger et par ganger i uka, begynner jeg å lure, for et er vel helt vanlig å gjøre det hver dag når man har hund (?)
FantasDick Skrevet 19. desember 2010 #19 Skrevet 19. desember 2010 Hunden vår lager utrolig mye søl når han drikker, om vi ikke hopper opp og tørker han under haka så er det våte spor overalt. Får han anledning går han ut på stuegulvet og rister seg så vannet spruter. Lær bikkja å vente ved skålen til det ikke drypper og ev. lær den å slikke seg rundt munnen. Jeg orka ikke en halvliter vann på gulvet hver gang bikkja drakk, så lærte han dette. Tok litt tid og måtte følge opp en god stund, men det gikk da fint! Og det er veldig deilig nå som han kan det!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #20 Skrevet 19. desember 2010 Lær bikkja å vente ved skålen til det ikke drypper og ev. lær den å slikke seg rundt munnen. Jeg orka ikke en halvliter vann på gulvet hver gang bikkja drakk, så lærte han dette. Tok litt tid og måtte følge opp en god stund, men det gikk da fint! Og det er veldig deilig nå som han kan det! herregud, åssen lærte du den det? hørtes sært ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå