Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er i en litt vanskelig situsjon hvor jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre. Jeg klarte ikke å fulføre vgs i fjord (pga. sykdom). Jeg fikk standpunkt i alle fag utenom ett, så mangler derfor eksamen og standpunkt i et fag. Ettersom jeg alltid har vært ganske flik på skolen så jeg meg ikke fornøyd med disse karakterene og har derfor valgt å ta vg3 om igjen, men på en ny skole.

Nå i det siste har jeg bare blitt mer og mer skolelei. Er ikke fagene i seg selv jeg er lei, men skolen, selve klasserom-situasjon og menneskene (miljøet). Tingen er det at jeg derfor ønsker å jobbe og ta fag som privatis ved siden av. Snakket med foreldrene mine om dette, og de sier at jeg kan gjøre som jeg vil, men råder meg til å bli ferdig med året. Jeg vet jo at det egentlig er det beste, men jeg orker rett og slett ikke mer og fraværet har begynt å hope seg opp.

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før du dropper ut, tror jeg du skal snakke med rådgiver på skolen, og gjerne helst opplærings kontoret. for å få et vitnemål, må du ikke bare ha karktere i alle fag og et gitt antall eksamen, men også et visst timeantall. (dersom fraværet er for høyt, får mann ikke krakter, fordi at timeantallet er for lavt) du kan resikere å ikke få vitnemål om det blir gjort.

andre muligheten er jo kveldskurs, men det er ofte dyrt, og mer intensivt, derogså krever de et vist oppmøte timer for å kunne gi deg karakter og grunnlag for vitnemålsvurdering.

har du stipend fra låneassen pr i dag, så vil det bli omgjort til lån. hvis du har stå karakter i en del fag, så tror jeg heller jeg ville søkt permisjon/fritak fra de fagene, og brukt energien til å fokusere på de nødvendigstefagene. De du allerede har betått, kan du alltids ta oppigjen som prevantist senere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...