Gjest thelife Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Hei. Lurte på om babygrøt er usunt å spise som f.eks lunsj i voksen(ungdoms) alder. Er veldig lettvindt og billig å ha en boks med grøt ståendes på skolen mmm, godt er det også!
Batteri Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Jeg tror i hvert fall det er langt bedre enn boller og cola, som mange andre skoleelever lever på Kan ikke tenke meg det er direkte usunt, men det er nok andre ting som ville gitt deg mer næring.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Tror ikke du skal spise så mye babygrøt om du er på slankern i hvertfall.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Babygrøt anser jeg ikke for å være god mat for større barn, ungdom eller voksne. Ifølge denne tråden er det mest mel og vann i slikt - og det er ikke å anbefale: http://www.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=19664 Hvorfor ikke være opptatt av fullkornsknekkebrød, omelett, grønt, avocado, kylling, fisk og annet istedet?
ToveM Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Prøv de porsjonspakningene med havregrøt, de finnes med eple og blåbær. De er kjempegode.
Meridian Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 (endret) Det som er sundt for babyen, er sundt for voksne. Når det gjelder babygrøt, så skjønner jeg ikke hvorfor noen vil gi babyer mat som gir ustabilt blodsukker som svinger, som igjen fører til veldig survete og grinete unger. Er så mye annet, som er mye bedre enn usunn babaygrøt, som man kan gi babyen. Da holder den seg mett lenger og er fornøyd. Endret 24. november 2010 av meridian
JollyJolly Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Hehe, jeg spiste også babygrøt før. Mmm kjempegodt. Aner ikke om det er uheldig, så veldig ille kan det jo umulig være, men du burde kanskje som andre her påpeker spise litt frukt/grønnsaker ved siden av
Gjest thelife Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Babygrøt anser jeg ikke for å være god mat for større barn, ungdom eller voksne. Ifølge denne tråden er det mest mel og vann i slikt - og det er ikke å anbefale: http://www.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=19664 Hvorfor ikke være opptatt av fullkornsknekkebrød, omelett, grønt, avocado, kylling, fisk og annet istedet? Det er ikke akkurat like lettvindt på en travel skoledag men fullkornsknekkebrød hender det at jeg har med
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Det må da være mye bedre enn ei bolle eller et skolebrød.
Gjest Niema Skrevet 26. november 2010 #10 Skrevet 26. november 2010 Det som er sundt for babyen, er sundt for voksne. Når det gjelder babygrøt, så skjønner jeg ikke hvorfor noen vil gi babyer mat som gir ustabilt blodsukker som svinger, som igjen fører til veldig survete og grinete unger. Er så mye annet, som er mye bedre enn usunn babaygrøt, som man kan gi babyen. Da holder den seg mett lenger og er fornøyd. Dette var litt interessant syns jeg. Er opptatt av kosthold selv, og skjønner jo at det ikke kan være mye nyttig i babygrøt egentlig. Jeg har ikke barn enda, men har vel planer om å få det etterhvert. Har du noen tips til mat man kan gi iseteden for babygrøt?
Ethereal Skrevet 30. november 2010 #11 Skrevet 30. november 2010 Det som er sundt for babyen, er sundt for voksne. Når det gjelder babygrøt, så skjønner jeg ikke hvorfor noen vil gi babyer mat som gir ustabilt blodsukker som svinger, som igjen fører til veldig survete og grinete unger. Er så mye annet, som er mye bedre enn usunn babaygrøt, som man kan gi babyen. Da holder den seg mett lenger og er fornøyd. Er morsmelk sunt for voksne?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #12 Skrevet 30. november 2010 Er morsmelk sunt for voksne? Det er ikke usunt i hvert fall. Problemet med morsmelk er at fettinnholdet er veldig høyt, og for en voksen som ikke har vekstkurven til ett spedbarn kan det bli mye, dersom det skulle være den eneste næringskilden.
haren Skrevet 30. november 2010 #13 Skrevet 30. november 2010 Hei. Lurte på om babygrøt er usunt å spise som f.eks lunsj i voksen(ungdoms) alder. Er veldig lettvindt og billig å ha en boks med grøt ståendes på skolen mmm, godt er det også! det er sikkert glimrende. smaker garantert bedre enn proteinpulver, som er min nødproviant på jobb. men i likhet med alt annet - ikke overdriv. variert kosthold er viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå