AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Noen inne her som har en mann som er mye ute å reiser i jobben og som dermed helst vil være hjemme i ferien? Og hva syns du om det?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Forstår at hvis man er mye borte hjemmefra at man har lyst til å være hjemme når man først kan det. Skal man ut på tur når man endelig har litt fri så er man jo aldri hjemme. Men hadde jeg vært kona til en slik mann, så hadde jeg likevel reist på tur jeg... =)
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Forstår at hvis man er mye borte hjemmefra at man har lyst til å være hjemme når man først kan det. Skal man ut på tur når man endelig har litt fri så er man jo aldri hjemme. Men hadde jeg vært kona til en slik mann, så hadde jeg likevel reist på tur jeg... =) Alene? Eller med venninne?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Med andre mennesker ja? selv om man er gift er man jo ikke spleiset sammen til 1 person, og man har vel gjerne andre venninner, eller familie å reise med? søster, mor etc?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Forstår at hvis man er mye borte hjemmefra at man har lyst til å være hjemme når man først kan det. Skal man ut på tur når man endelig har litt fri så er man jo aldri hjemme. Men hadde jeg vært kona til en slik mann, så hadde jeg likevel reist på tur jeg... =) Men hva nå hvis du faktisk ønsker å være sammen med mannen din i ferien og han aldri vil være med på noe? Da hadde dere vel vært nødt til å inngå et kompromis. Arrangere ferie annet hvert år? Finne en ny jobb med mindre reising?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Et vennepar av meg er i den situasjonen. Han reiser svært mye i jobben, det går vel ikke en uke uten at han er en til tre dager på reise, stort sett i Europa. Når han har ferie vil han bare være hjemme eller til nød på hytta. Han er drittlei av å bo på hotell og for han er storbyweekend og sydenferie et mareritt. Flyplasser, fly og hoteller får han nok av på jobb og når han har fri vil han ha fri fra det. Det er jo forståelig nok, men jeg skjønner jo samboeren hans som gjerne vil ut å reise litt hun også. De har stort sett løst det med at hun drar på storbyweekend og sydentur med venninner, så får han slappe av på sofaen. Han har for all del blitt med på et par turer, men siden samboeren vet hvor lei han er av reisingen synes hun det blir litt vanskelig å tvinge ham med på tur.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #7 Skrevet 1. desember 2010 Men hva nå hvis du faktisk ønsker å være sammen med mannen din i ferien og han aldri vil være med på noe? Da hadde dere vel vært nødt til å inngå et kompromis. Arrangere ferie annet hvert år? Finne en ny jobb med mindre reising? Ja, DU ønsker ja. Men HAN ønsker ikke å reise på tur. Han vil da gjerne være sammen med deg, bare ikke reise på tur, fordi han reiser så mye ellers. Hvis man oppholder seg mye på fly og hotell ellers blir jo dette bare forbundet med ting som ikke lenger er noe spennende... Et hjem er et hjem, de fleste er jo der mer enn hva f.eks han er. Ingenting er som å ha ferie og kunne også være hjemme, synes jeg, selv om jeg er mye hjemme ellers... Ja, sette opp kompromiss du kan f.eks spørre 1. Kan vi f.eks avtale at vi reiser sammen annenhvert år et sted? 2. Er det et sted DU kunne tenkt deg å ha reist? Alså jeg mener f.eks ikke bare en sydentur til Gran Canaria men f.eks til Peru for å se på Inka, Mexico, Kina slike ting. Ikke en vanlig tur bare for å være på tur, men for å se kultur og historie osv. 3. Spørre om han trives på jobb. Hvis han trives så kan du jo ikke akkurat si noe på det. Det er jo det viktigste. Du må også tenke at selv om DU vil ting (Det er jo fullt forståelig selvfølgelig), så betyr det ikke at han må jenke seg alltid. HAN vil også ting. Men prøv å finne en enighet som dere begge kan leve med.
Katana Skrevet 2. desember 2010 #8 Skrevet 2. desember 2010 Har han mange reisedager og er lei av å bo på hotell, kan løsningen være at dere leier dere et hus (m/hage, kanskje svømmebasseng etc.) der dere tenker dra på ferie. Da har dere det som utgangspunkt, og kan ta dagsturer, samtidig som du (og eventuelle barn) kan ta en tur på egenhånd hvis han ønsker å slappe av noen dager. Drar dere på tur over flere uker, kan dere for eksempel leie hus et par steder, slik at dere får litt variasjon.
SmallTalk Skrevet 2. desember 2010 #9 Skrevet 2. desember 2010 Tja, jeg kjenner en del service-ingeniører med altfor mange reisedøgn iløpet av ett år, og det siste de ønsker i feriene sine er å reise bort. De orker bare ikke å se enda flere hoteller og flyplasser enn de allerede gjør, og de bare orker ikke pakke kofferten enda en gang på kort tid. Når man er mye borte iløpet av arbeidstiden, så er det faktisk vanvittig deilig med en avveksling, og en avveksling for en person som reiser mye er å være hjemme! Kjipt, men sant.
missLynch Skrevet 2. desember 2010 #10 Skrevet 2. desember 2010 Haha, som å lese om oss, dette. Vi har løst problemet med at vi tar annenhvert år på ferie vs hjemme. Da blir det begges vilje.
Gjest chayzi Skrevet 2. desember 2010 #11 Skrevet 2. desember 2010 Vet ikke om det hadde vært en mulighet, men hva om du blir med han et sted når han er på buisnessreise? så får du reist fra deg litt, og dere kan ha ferie hjemme? Bare en tanke, men vet jo ikke om det er mulig heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå