Villbringebær Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Jeg har som plan å lage en ny julekake hvert år for å se om jeg får en ny favoritt. Veldig enkelt å finne oppskrifter på peppernøtter, berlinerkranser og kokosmakroner. Det jeg er på jakt etter er noen av de kakene som ikke er tradisjonelle og vanlige i de tusen hjem. Kom gjerne med oppskrift.
Gjest Blubberella Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 (endret) Jeg elsker marengs! Det har blitt mine favoritt-"julekaker" Marengs ca. 30 stk. Ingredienser 2 eggehviter 3 dl Melis Pisk eggehvitene helt stive. Tilsett melis og pisk hvitene i ytterligere 10 minutter. Settes i topper på en plate med bakepapir. Stekes midt i ovnen ved 125° i ca. 40 minutter. (noen ganger må de stå lengre før de tørker) Hvis du vil ha jordbærmarengs kan du bruke jordbærmelis. Det blir kjempegode marengs. Endret 24. november 2010 av Ylvina
Rødtoppen86 Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Jeg elsker sjakkruter, men der er vel kanskje litt vanlige? Ikke så mange rundt meg som vet om dem, men de er jo kjent på nettet ihvertfall, og så ser de jo morsomme ut
Gjest Alligator Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 KG hadde noen utradisjonelle julekakeoppskrifter i fjor. Det ser ut som det er mye godt der, selv om jeg ikke har prøvd det selv (ennå): http://www.kvinneguiden.no/artikler/utradisjonell_julebakst/73281
Bolligator Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 (endret) Vepsebol! Sok paa Vepsebol paa www.detsoteliv.no De er saaaaaa gode! Og saerlig hvis man bruker "tipset" lengst nede i oppskrifta om aa bytte ut 100g av nottene med kokos. Namnamnam! Endret 24. november 2010 av Kanon
Villbringebær Skrevet 24. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2010 Jeg elsker marengs! Det har blitt mine favoritt-"julekaker" Hvis du vil ha jordbærmarengs kan du bruke jordbærmelis. Det blir kjempegode marengs. Hva er jordbærmelis? Noe du lager selv eller kjøper? Jeg elsker sjakkruter, men der er vel kanskje litt vanlige? Ikke så mange rundt meg som vet om dem, men de er jo kjent på nettet ihvertfall, og så ser de jo morsomme ut De hadde jeg glemt. Er faktisk oppvokst med sjakkruter. KG hadde noen utradisjonelle julekakeoppskrifter i fjor. Det ser ut som det er mye godt der, selv om jeg ikke har prøvd det selv (ennå): http://www.kvinneguiden.no/artikler/utradisjonell_julebakst/73281 Takk for lenka. Skal sjekke den ut. Vepsebol! Sok paa Vepsebol paa www.detsoteliv.no De er saaaaaa gode! Og saerlig hvis man bruker "tipset" lengst nede i oppskrifta om aa bytte ut 100g av nottene med kokos. Namnamnam! Takk for den. Skal sjekke ut oppskriften. Kanskje blir det flere enn en ekstra kakesort i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå