Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Den 224 kilo tunge tigeren har blitt holdt i karantene siden den tragiske ulykken forrige helg, hvor den vedensberømte magikeren Roy Horn i den tyske duoen «Sigfried & Roy» ble livstruende skadd under et show i Las Vegas.

Tilstanden til illusjonisten Roy Horn (59) er fortsatt kritisk. Samtidig er det blitt bestemt at tigeren som skadet ham, får leve. "

Det skulle bare mangle!!! Man tar en vill tiger vekk fra sitt naturlige element, setter den i fangenskap, og bestemmer seg for å tjene penger på den ved å kjøre den land og strand rundt for å vise hvor stor makt et menneske kan ha over et så stort dyr! Dyret har naturligvis instinkter, og i "kampens hete" kommer den til å angripe det mennesket som som står og kommanderer og pisker det. Ojoj... dette var vi jo ikke klar over at kunne skje!!! :evil: Nei, Roy Horn; takk deg selv!

Les saken her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkeno morsomt igjen i Las Vegas jo :grine:

Først forsvant Tom Jones, og nå ikkeno mer Sigfried & Roy. Celine Dion blir ikke akkurat det samme *grøss*

Jaja, får kose meg med gamle opptak av Elvis fra Las Vegas da, og drømme meg bort... :blunke:

Skrevet

:enig_animasjon: Helt enig med deg Livets Datter!!

Skrevet

Vel, Livets Datter. Nå er vel ikke tigerne til Siegfried og Roy akkurat tatt vekk fra sitt naturlige element. De aler opp tigrene sine selv faktisk og har gjort det i en årrekke. De sibirske tigrene, og særlig de hvite er det ikke mange igjen av i verden, de er utrydningstruet så det holder.

Tror neppe disse dyra ville klart seg veldig godt ute i det fri. De har aldri vært fri.

Har du forresten noen gang sett et show med disse to mennene og dyra deres? Eller hvordan de holder dyrene hjemme hos seg selv? Det er ikke mye dårlig behandling fra disse karene kan jeg fortelle deg. De elsker kattene sine.

Skrevet
Vel' date=' Livets Datter. Nå er vel ikke tigerne til Siegfried og Roy akkurat tatt vekk fra sitt naturlige element.[/quote']

Jo, opprinnelig så er de jo det, selvom de ikke er født i det fri. Instinktene har de uansett, og de hører hjemme i naturen.

Gjør ikke saken bedre igrunn...

Nemlig. De har aldri vært fri. Stakkars dyr!

Selvsagt ville de ikke klart seg ute i det fri NÅ. Men de burde aldri blitt tatt til fange. Synes du virkelig det er helt greit?

Skrevet

Når saken er som den er, så er det greit. Man kan ikke spole tilbake å si at sånn burde det aldri vært. Det ER sånn og det er et faktum.

En annen ting er at siden rasen er utdøende så synes jeg det er fint at noen bidrar i hvert fall med noen eksemplarer, om de så aldri kommer til å leve i frihet. Vet ikke hvor mange de aler opp på årsbasis, eller om det går år mellom hvert kull.

Jeg skjønner det du sier om instinkter osv. Hunder var også en gang en vill rase, som vi har domestisert og krysset frem til gud vet hvor mange underraser. I prinsipp er det like dumt.

I prinsipp kan jeg være enig med Live Kleveland (eller hva det nå er hun heter - i dyrebeskyttelsen) om at ingen dyr burde leve i fangenskap - ikke overhodet!!!

Skrevet
Det ER sånn og det er et faktum.

Ja, men det betyr ikke at det er riktig. Når disse tigrene blir gamle, tar de sikkert til seg nye, som kunne vært frie.

I prinsipp kan jeg være enig med Live Kleveland (eller hva det nå er hun heter - i dyrebeskyttelsen) om at ingen dyr burde leve i fangenskap - ikke overhodet!!!

Det kan jeg også! Det dyret som har det desidert best i fangenskap, er nok katt. Kommer og går som den vil, spiser, sover, koser, formerer seg (med mindre eieren kastrerer den)....

Skrevet

Ja, men det betyr ikke at det er riktig. Når disse tigrene blir gamle, tar de sikkert til seg nye, som kunne vært frie.

Nei - de aler dem opp selv, og har gjort det i tretti år eller noe sånt!

Skrevet

Roy began having a recurring dream in the early 1980s. "We didn't know there was such a thing as white tigers" Siegfried explains. "Roy had a dream about tigers who were white, no stripes, no color. I told him 'I guess you're dreaming in black and white.'"

Since then, they have not only learned about them, they have taken them into their family, and made a personal and financial commitment to work toward their preservation.

Ok, ikke tretti år ser jeg, men tjue i hvert fall.

Link til siden deres om de hvite tigrene finner du her

Der vil du se at tiltaket deres med disse dyrene slett ikke er så veldig dumt.

Skrevet

det var jo faktisk roy som ville at tigeren skulle få overleve da..

siden det hele var et uhell som han sa

Skrevet

Jeg er faktisk ening. Den handlet jo på instinkter. Det er jo et villdyr!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...