Gå til innhold

Pappa som røyker!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymus
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 13 år, og jeg begynner og bli litt redd nå. Man ser jo at det står på pakkene "Røyking dreper", så hvorfår selger de det da??

Har en bestemor som har kåls siden hun har røyket nesten hele livet. Men pappa ser aldri at det ikke bare er han det går utover. Han røyker ganske ofte og jeg mener det er sløsing med penger.

En veninne sier at "det er og betale for å få et kortere liv". Jeg kjenner ingen som liker det, men jeg virkelig hater det!

Er det noe jeg kan si eller gjøre for at det blir bedre? Jeg er liksåm litt redd for at han også skal få kåls liksåm..

(Ikke mobb skrivefeilene mine)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror de som er dumme nok til å røyke i utgangspunktet er ganske uimottakelige for velmenende råd. Du kan fortelle ham at du ikke liker det, og at det gjør deg redd, men jeg tror egentlig ikke det er noe du kan si for å få ham til å slutte.

Endret av Gjesten
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 13 år, og jeg begynner og bli litt redd nå. Man ser jo at det står på pakkene "Røyking dreper", så hvorfår selger de det da??

Har en bestemor som har kåls siden hun har røyket nesten hele livet. Men pappa ser aldri at det ikke bare er han det går utover. Han røyker ganske ofte og jeg mener det er sløsing med penger.

En veninne sier at "det er og betale for å få et kortere liv". Jeg kjenner ingen som liker det, men jeg virkelig hater det!

Er det noe jeg kan si eller gjøre for at det blir bedre? Jeg er liksåm litt redd for at han også skal få kåls liksåm..

(Ikke mobb skrivefeilene mine)

TS... JEg vet om mange fler som dør av naturlige årsaker enn røyking. Mine foreldre har røykt siden... ja alltid. Farmoren min røyker, fetter og kusine røyker. Jeg kommer fra en helt familie som røyker. Faktisk er jeg og brødrene mine de eneste som ikke røyker hmm. Hvor var jeg..emh ja.. Pappa er en voksen mann som er fullt klar over hva han gjør. Saken er bare det at han ikke bryr seg. Så ikke bekymre deg så mye. Du kan jo si til han at du ikke liker at han røyker, men det er det meste du kan gjøre. Dette er noe som han må finne ut av selv.

Han vet at det er farlig og han vet at han sløser penger, men det er hans liv og han kan gjøre som han vil.. så lenge han ikke puster røyk i trynet til andre da.

Skrevet

Farmoren min er snart 90 år, og damper som en skorstein :)

Skrevet

Faren din bestemmer selv om han vil røyke eller ikke. Du kan nok ikke styre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...