Gå til innhold

Huseier nekter meg post

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leier en hybel hos en familie. Har de lov å nekte meg post når vi har felles postkasse?

Nå har jeg nettopp mottatt noen filmer og da ble mannen sur. Han bare stormet inn til meg med pakken og kastet den i sofaen min og ropte at dette er den fjerde pakken denne måneden og at nå får det bli slutt med å mota filmer. Post som små brev som er nødvendig skal jeg få da, men ser han at jeg får en unødvendig pakke noe mer så kaster han den i søpla.

Har han noe rett til å nekte meg? Det er noen ganger i måneden jeg bestiller film som jeg da får i posten, men de tar aldri opp så mye plass at det ikke er plass til mer post. Hadde jo skjønt det om det skapte problemer for dems post, men det gjør det ikke. De får ikke ofte post heller. Og jeg kommer hjem senere enn dem så det er ikke noen mulighet for meg å hente den selv før huseier kommer hjem.

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Men du kan jo berre få di eiga postkasse? Det kostar maks eit par-tre hundre kroner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har spurt dem om det, men de sier at det er bare tull og at posten vil bare komme feil da.

Har også sagt at jeg kan betale den selv, men de sier at det er dems hus og at de bestemmer.

Så vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre. Har mest lyst å flytte egentlig, men det er ikke mulig for meg ennå.

Skrevet

Kaster han filmene dine, eller nekter å gi dem til deg, så anmelder du han. Det er jo stjele! Dette er dine private brev og pakker.

Skrevet

Det å kaste andres post er rimelig alvorlig, hadde kanskje tatt en liten prat med politiet, jeg.

Du bor der, og har all rett til å få akkurat hva du vil levert hjem til deg. Muligens med unntak av om du jevnlig bestiller sirkuselefanter for privat hjemmeforestilling....

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Han høres unødvendig vanskelig ut. Er du sikker på at filmene ikke kommer i veien for annen post e.l.? Høres rart ut at han skal bli sint for noe som ikke skaper problemer...

Kanskje du kan gjøre det litt lettere for deg selv ved å gå i butikken og kjøpe filmene i steden for å bestille dem?

Skrevet

Nå er dette gjerne litt annerledes, siden min daværende huseier var positivt innstilt, men helsemessig forhindret fra å utrette noe særlig uten å støttes av hjemmesykepleie. Løsningen for vår del ble at jeg påtok meg å kjøpe og montere egen postkasse, samt merke både min nye og huseiers postkasse svært tydelig med navn (navnet strakk seg i hele kassens bredde).

Gjest Sommertid
Skrevet

Hvis det er slik som du sier, at det fortsatt er plass til resten av posten i postkassa så burde det jo ikke være noe problem i det hele tatt.

Jeg hadde gitt beskjed at de enten fikk tåle dette eller så fikk jeg henge opp en egen postkasse. Å ha to postkasser på samme huset er da ingen problem så lenge de er merket med navn. Jeg har bodd i flere leiligheter med to postkasser, og det har ikke til dags dato vert forveksling i posten pga det.

Skrevet

Han kan uansett ikke nekte deg verken din egen postkasse, eller din egen post. Han er verken faren din eller politiet.

Høres ut som en liten kontrollfrik, spør du meg.

Skrevet

Jeg bor i enebolig og har leieboer som selvsagt har egen postkasse. Den har jeg sørget for å henge opp og merke med navn, så vi har like postkasser med like navnelapper. Det synes jeg faktisk er en selvfølge. Jeg skjønner overhodet ikke hva huseier tror han oppnår med å nekte deg din egen postkasse...

Skrevet

Her er det huseier som er vanskelig og sær.

Han anklager deg for å få større ting i postkassa si som da tar plass samtidig som han nekter deg å sette opp egen postkasse.

Det siste er løsningen og jeg ville uansett ha foretrukket det. Liker ikke at huseier ser hva slags post jeg får. Ingen problem med feilleveranser så sant postkassa er skikkelig merket og henger på samme sted som huseier sin.

Skrevet

Jeg har leid mange steder, og har aldri opplevd at huseier nekter meg å ha egen postkasse. Dersom det ikke er plass/mulig å henge opp postkasse på stedet, har postboks vært en løsning. Han kan i hvert fall ikke nekte deg å bestille filmer og leve livet ditt som du vil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...