AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Dette er egentlig et todelt problem : Jeg har litt jeg vil skjule, og jeg lurer både på hvordan - og ikke minst hvor jeg får kjøpt klær som bidrar til dette Jeg blir gal! Har litt ekstra på magen, og dette kombinert med pupper og rompe fører til at jeg stort sett må kle meg i str 40-42 (L). Men det å finne fine klær i disse størrelsene er jo et forsøk ut av en annen verden.. L er ikke så gærent, det har alle kjedebutikkene, det eneste problemet der er jo at alt må prøves fordi det er mye rar form og fasong. Det er fryktelig lett å havne i tights - og tunika fella - jeg er ikke der enda at jeg kjøper meg "spreke tunikaer" i "moderne farger" , men jeg begynner snart å lure på hva som er alternativet? Bukser har jeg gitt opp for lengst, selv med litt mage blir det altfor stort når ting går over rompa. Empireliv på kjoler er jo en trygg løsning, forsåvidt.. Hvis man syns det er greit å se litt gravid ut i samme slengen Sluker alle slags tips i blader, på nett osv om "hvordan skjule magen" ,men føler ikke jeg har fått den store aha opplevelsen enda... Så hvis noen av dere har noen forrykende gode tips setter jeg pris på det! Jeg lever på studentbudsjett, og er ikke der enda at jeg gidder å gå med stramt holdin-undertøy til vanlig... Jeg vil bare se fin ut, og ikke føle meg tjukk og ekkel ; Hverken når jeg er i butikker (lettere sagt enn gjort) , og heller ikke når jeg har tatt på meg noe som passer og sitter fint..
ntbn Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Jeg er ikke stor, men med eplefasong og litt vel glad i å kose meg med god mat/godis, så blir det litt mage og valker. Min hemmelighet er faktisk en god body og strømpebukser som ikke er altfor strøm rundt magen, det bare "dytter" fram valker. Body gjør det ikke mindre, men strammer det litt opp og jevner ut litt
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 TS her: Hvor får du kjøpt denne bodyen? Jeg er veldig glad for konkrete tips! Jeg ser jo at det eksisterer en hel drøss med hold-in produkter, men jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne... Føler det er flaut å gå inn i en butikk og spørre om hjelp til å finne det som passer best også.. (Er jo en grunn til at jeg skriver dette som anonym ) Kan jeg spørre om noe annet også? "Tør" du å gå i klær som sitter over magen da? Jeg er nærmest besatt av å alltid ha noe som sitter løst over magen, klarer ikke tanken på at folk skal se hvor stor mage jeg faktisk har på en måte...
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Kan hende jeg tar helt feil da jeg ikke har denne figuren selv. Men skulle tro at klær som har frynser etc. Rundt mageområdene skulle gjøre det vanskelig å se hva som egentlig skjuler seg der? Eller tar jeg feil og at det gir det stikk motsatte resultatet? Hva med disse tingene? Denne eller dennemed eventuelt tights, støvletter og en fin jakke? Det blir jo litt disse tunikaene da: Tunika 1 Tunika 2 Tunika 3 Det blir jo litt vanskelig å skulle finne noe annet en ting som blir løst over magen samtidig som det skal skjule?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Forresten syns jeg dette med hold-in var et godt tips. Da går det jo ann å gå til noe litt trangere.. Finnes diverse truser, strømpebukser og korsetter. Bare gå i en undertøysbutikk å spør. De er helt vant til dette og du har ingenting å være flau over:)
Gjest Nanne70 Skrevet 26. november 2010 #6 Skrevet 26. november 2010 (endret) Enig med ntbn om at det er viktig at spesielt strømpebukser ikke er for trange. Min erfaring er at det er vanskelig å finne relativt velsittende bodyer - for min del blir de for store til resten av kroppen hvis de passer over brystet, og skal de passe til kroppen, er de for små over brystet. Kanskje du kan prøve noe à la denne eller denne, jeg tror faktisk de har noe liknende hos Lindex. Da kan du bruke en skikkelig BH, noe som faktisk også er viktig for at magen skal se mindre ut. Jeg vet ikke hvilke kjoler med empireliv du har prøvd, men kjoler med denne typen snitt tror jeg kan funke bra, spesielt over hold-inn-undertøyet: Kjole 1 Kjole 2 Kjole 3 Når det gjelder bukser, kan du jo prøve å finne en type dressbukser med rette, litt vide bein og bred, flat og ikke for høy linning, med stretch og gjerne glidelås i siden. Vidden vil balansere ut proporsjonene dine, linningen vil gi en viss hold-inn-effekt, og med glidelås i siden unngår du ekstra stoff over magen. Ellers er omslagstopper og omslagskjoler bra, mønster er også noe som "lurer" øyet, og draperinger kan også fungere til å skjule magen. Les her for å finne flere tips til hvordan du kan kle bort magen. Endret 26. november 2010 av Nanne70
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #7 Skrevet 26. november 2010 TS her: Tusen hjertelig takk for masse gode svar! De kjolene fra Ellos var veldig fine Nanne70, takk for godt tips. Prøvde noe sånn hold-inn korsett greier på Lindex i dag (sånne pølser som bare var rundt magen ) , men det funka heller dårlig Sånn truse-greier er nok bedre vil jeg tro.
ntbn Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Hei igjen! Jeg har testa sånn magekorsett, det funker ikke så bra. Det bare strammer inn midten, om ikke gjør valkene enda mer synlig liksom. Det blir ikke borte, det må bare jevnes ut. Også "dytter" det opp valker rett under puppene, ikke særlig lekkert det heller. Jeg har også prøvd sånn holdin-truse, det bare sklir ned. Bodyen jeg kjøpte er i sånn myk, strecht stoff. Nesten som en badedrakt, det finnes en del fine nå med blondemønster osv. Også er de myyye mer behagelige enn korsett... Jeg kjøpte min fra Asos.com, de har bodyer der rett under 200,- så man slipper toll. Evt. Nelly.com har noen fine. Som regel er jeg ikke kjempefan av å ha noe som strammer rundt magepartiet, men det går fint med noe som sitter litt løst, som en bluse evt. ha den på innsiden av buksa, for da synes ikke valkene rundt magen, men dersom man f.eks har smalere hofter osv, så fokuseres det mer på det. Jeg for min del syns tunika gir litt vel gravid-feeling. Når man først har mage er det siste man trenger å høre er om man er gravid... Et antrekk jeg ofte bruker med body er jeans med høyt liv + en genser som er litt kort (sånn rett over navlen) og løst. Da synes det ikke magen, i tillegg til at man har jevna ut med bodyen, og viser fram benene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå