Gå til innhold

Spise på do

Fremhevede innlegg

Skrevet

For å hjelpe deg litt..."kulturelt" betyr ikke bare hvilket land du bor i eller er fra - det kan også siktes til bakgrunnskultur/dannelse/sivilisasjon.

Det kan altså være så rent det bare vil, men i en viss dannelseskultur er det feil å spise mat i et rom som er ment for noe annet (selv om det var gullende rent der).

Når man, helt uten videre, på et forum hvor leserene mest sannsynlig er en relativt homogen gjeng, begrunner sitt syn med kultur, er det nærliggene å spør om den kulturen er en annen enn resten sin kultur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer ikke tanken på å spise noe mens jeg er på do. Jeg klarer ikke engang ha et drops i munnen. Jeg brekker meg med en gang :spy:

Skrevet

Jeg ser den med at det er merkelig, ekkelt, uhygenisk etc å spise mens man går på do. Det jeg ikke skjønner er hvorfor enkelte mener det er uhygenisk å ha med seg mat eller drikke inn på et rent bad.

Det är en instinkt. Visst kan det vara rent på badet men stenåldershjärnan säger klart och tydligt "NEJ!" till att ta in mat på toaletten, vare sig jag ska spise den där eller inte. Känslan av att det är äckligt dominerar väl förnuftet. Dessutom finns det ingen anledning att äta på toa, så varför göra det? Och det finns absolut ingen anledning att ta med sig maten in om man inte tänker äta den på do, så det argumentet förstår jag inte ens, haha. Då lämnar man maten utanför! ;)

Men du får gärna måla upp några situationer där du bara må ta med dig maten in, jag är nyfiken!

Skrevet

Jeg er fra norge og har rent bad, og selv om jeg aldri har spist eller drukket MENS jeg sitter på do, så skal jeg innrømme at jeg flere ganger har spist på badet mens jeg sminker meg.. kulturellt sett har jeg ikke lært at det har noe med DANNELSE å gjøre!!!

Min mor er en dannet kvinne, det er jeg og, men å spise frokosten mens man gjør andre ting SKJER. Det er ikke noen vane, men har altså skjedd.

Jeg ser ikke helt hvorfor det skulle være uhygienisk, det er ikke slik at det svever masse ekle bakterier rundt på badet, og om det gjør det, så er det vel som en annen sa: husk å holde pusten neste gang du går inn på badet, eller ta en full kroppsspyling på vei UT derifra,for ellers går vi rundt med en masse ekle tarmbakterier på oss selv hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...