Gå til innhold

Spise på do

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er mer interessnt å registrere at det faktisk finnes folk i denne tråden som synes det er greit. Utrolig.

Folk som svinser rundt i huset med mat og drikke - og tar det med på badet, det høres bare veldig, veldig uhygenisk og rotete ut.

Æsj, æsj.

Eller så er de så hygeniske at badet faktisk er rent, og en kaffekopp eller en skive i hånden går helt fint.. Om du redd for at basselusker skal sveve i luften og lande i kaffekoppen, så burde du kanskje vurdere å holde pusten neste gang du går inn på et bad. ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I enkle kulturer er det sett på som galt å spise med den venstre hånden fordi det er den hånden de tørker seg i ræva med. Bare sånn btw.

Jeg syns at det er ekkelt å spise på dassen. Holder ting som kommer ut av kroppen og ting som kommer inn i kroppen adskilt.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Eller så er de så hygeniske at badet faktisk er rent, og en kaffekopp eller en skive i hånden går helt fint.. Om du redd for at basselusker skal sveve i luften og lande i kaffekoppen, så burde du kanskje vurdere å holde pusten neste gang du går inn på et bad. ;)

Jeg tviler ikke på at det finnes "rene" bad rundt omkrng.

Det er tanken på kombinasjonen bad/toalett og mat/drikke som frastøter meg. Kulturelt sett finner jeg det avskyelig og bare veldig upassende.

Mat og drikke bør inntas i kjøkken eller stue...ikke på bad!

Endret av gjestdeluxe
Skrevet

Jeg tviler ikke på at det finnes "rene" bad rundt omkrng.

Det er tanken på kombinasjonen bad/toalett og mat/drikke som frastøter meg. Kulturelt sett finner jeg det avskyelig og bare veldig upassende.

Mat og drikke bør inntas i kjøkken eller stue...ikke på bad!

Hvilken kultur kommer du i fra, om jeg får spør? Og hvilket syn har dere på bad/hygiene?

Skrevet

I enkle kulturer er det sett på som galt å spise med den venstre hånden fordi det er den hånden de tørker seg i ræva med. Bare sånn btw.

Jeg syns at det er ekkelt å spise på dassen. Holder ting som kommer ut av kroppen og ting som kommer inn i kroppen adskilt.

Jeg spiser med venstre, med unntak av når jeg spiser kiwi. Bruker høyre hånden til å tørke meg med. Uansett så spiser jeg ikke på do. Verken med den ene eller andre hånden.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Hvilken kultur kommer du i fra, om jeg får spør? Og hvilket syn har dere på bad/hygiene?

Jeg er fra Norge og har rent bad. Men det betyr ikke at jeg mener at mat og drikke hører hjemme på badet.

D i s g u s t i n g :)

Gjest Mahareth
Skrevet

Det ville ikke ramle meg inn å spise på badet, og ihvertfall ikke på do!

Skrevet

Jeg er fra Norge og har rent bad. Men det betyr ikke at jeg mener at mat og drikke hører hjemme på badet.

D i s g u s t i n g :)

Ah, siden du sa "kulturelt sett finner jeg det.." antok jeg at du ikke er norsk.

Selfølgelig kan du mene hva du vil om mat og bad, men det kommer ikke plutselig bakterier i en kopp om den kommer i nærheten av "bad-luft" (i så fall kommer de bakteriene seg ned i koppen hvor som helst i huset).

Skrevet

Det er mer interessnt å registrere at det faktisk finnes folk i denne tråden som synes det er greit. Utrolig.

Folk som svinser rundt i huset med mat og drikke - og tar det med på badet, det høres bare veldig, veldig uhygenisk og rotete ut.

Æsj, æsj.

Hva er det som er uhygenisk og rotete med det?

Skrevet

Badet mitt er så koslig og hyggelig. Godt og varmt er det også. Sitter faktisk der inne å gjør lekse noen ganger. Da har jeg med drikke og noe snacks. Eller jeg sitter der inne å prater med søsteren min eller moren min mens de sminker eller ordner seg.

Badet er et sted for å tenke og lese, jeg leser mye å¨badet.

Når jeg skal på do ... det er noe helt annet.

Skjønner jo de som står å sminker seg mens de spiser eller drikker noe. Det er da bare et rom. Hadde jeg hatt en do som var gammel, nedslitt og stinket hadde jeg ikke orket å tilbringe tid der.

Jeg har en tante og onkel som har montert et badekar og et toalett på soverommet sitt.

De har et ganske stort rom, og i det ene hjørnet er det opphøyd med flis på gulvet der de har do og badekar og vask.

Skrevet

Skal jeg på do er ingenting i munnen. Men det kan hende seg at jeg tar med kaffekoppen på badet om jeg skal bruke litt ekstra tid på hår/sminke.

Skrevet

Hvorfor i all verden skal man spise mens man sitter på do?Gi en god grunn du som gjør det?

Skrevet

Ah, siden du sa "kulturelt sett finner jeg det.." antok jeg at du ikke er norsk.

Selfølgelig kan du mene hva du vil om mat og bad, men det kommer ikke plutselig bakterier i en kopp om den kommer i nærheten av "bad-luft" (i så fall kommer de bakteriene seg ned i koppen hvor som helst i huset).

For å hjelpe deg litt..."kulturelt" betyr ikke bare hvilket land du bor i eller er fra - det kan også siktes til bakgrunnskultur/dannelse/sivilisasjon.

Det kan altså være så rent det bare vil, men i en viss dannelseskultur er det feil å spise mat i et rom som er ment for noe annet (selv om det var gullende rent der).

Skrevet

Hvorfor i all verden skal man spise mens man sitter på do?Gi en god grunn du som gjør det?

Tror ikke det er noen her som har sagt at de spiser mens de sitter på do, men heller på selve badet. Men er enig der, ser ikke akkuratt noen gode grunner til å spise på do:S

Skrevet

Badet mitt er så koslig og hyggelig. Godt og varmt er det også. Sitter faktisk der inne å gjør lekse noen ganger. Da har jeg med drikke og noe snacks. Eller jeg sitter der inne å prater med søsteren min eller moren min mens de sminker eller ordner seg.

Badet er et sted for å tenke og lese, jeg leser mye å¨badet.

Når jeg skal på do ... det er noe helt annet.

Skjønner jo de som står å sminker seg mens de spiser eller drikker noe. Det er da bare et rom. Hadde jeg hatt en do som var gammel, nedslitt og stinket hadde jeg ikke orket å tilbringe tid der.

Jeg har en tante og onkel som har montert et badekar og et toalett på soverommet sitt.

De har et ganske stort rom, og i det ene hjørnet er det opphøyd med flis på gulvet der de har do og badekar og vask.

Ville ikke ha vært i lag med ei jente som gjorde som deg!

-Mann-

Skrevet

Det blir vel som å forklare en alkis at det er ekkelt at han drikker så mye...han ville aldri forstå.

Skrevet

Du skal ikke eta og drita på samme sted. De fleste dyr har tilogmed forstått det.

Skrevet

Usch, jag skulle aldrig spise på do! :ler: Möjligvis om jag blir extremt magsjuk och måste sitta på toaletten hela dagen, men annars skulle jag aldrig komma på tanken. Och i den situationen skulle jag hellre ha blöja på mig faktiskt. På toa sitter man för att göra sig av med mat och det finns ingenting aptitligt med den situationen..

Det enda skälet jag kan komma på till att någon skulle kunna göra det är att man har väldigt bråttom, men så bråttom hoppas jag inte att någon har!

Skrevet

Det du bajsar ut på toaletten är sådant som kroppen inte längre vill ha, bland annat bakterier och grejer som kan vara rentav giftiga. Ergo - man äter inte på toaletten. ;) Det är väl än instinkt som en del tydligen människor tappat, haha. Men i djurvärlden finns det kvar! (Om man bortser från enkelte hundar som spiser andra hundars bajs då)

Skulle du slicka någon i röven utan att rynka på näsan?

Skrevet

Jeg ser den med at det er merkelig, ekkelt, uhygenisk etc å spise mens man går på do. Det jeg ikke skjønner er hvorfor enkelte mener det er uhygenisk å ha med seg mat eller drikke inn på et rent bad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...