AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 I går morges da jeg sto opp oppdaget jeg noen røde blemmer som klødde skikkelig. De var lokalisert i kløften, akkurat der BH-en ligger. Tenkte først at det kunne være pga. den, men så innså jeg at jeg dagen og natten før ikke hadde brukt BH. Har heller ikke drukket eller spist noe uvanlig, så jeg tviler sterkt på at det er allergi. I morges var det fortsatt ikke borte, og nå ser jeg at det har spredd seg litt, og jeg har begynt å få noen små blemmer under den ene puppen og opp langs utsiden av den. Heldigvis er det fortsatt bare de i kløften som klør. Ellers føler jeg meg i helt fin form, og så vidt jeg vet har jeg hatt både røde hunder og vannkopper før (har til og med hatt helvetesild for noen år siden..). Samboeren min foreslo at det kunne være elveblest, men det skal jo bare vare i noen timer. Kan legge til at jeg ikke er allergisk mot noe jeg vet om. Noen idéer til hva dette kan være? Regner ikke egentlig med det, men.. Føler meg som sagt i fin form ellers, og drøyer derfor å evt. dra til legen med dette.
Betty2 Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Det finnes de som utvikler kronisk elveblest, da kan de være der i flere dager. etter de er vekke kan de komme tilbake igjen ved senere anledning. elveblest er noe hvem som helst kan få, og det behøver ikke å være en åpenlys grunn for det. dersom dette sprer seg til større deler av kroppen eller blir til en enorm plage. så kan du ta en tur til legen. der du kan få skrevet ut noen antihistamine eller gå på apoteket og høre om de har noe som hjelper mot Kløe. (om dette faktisk er elveblest eller noe annet, det må mann nesten se før mann kan si med sikkerhet) men hør gjerne om de har en krem på apoteket, hvis den hjelper, så trenger du gjerne ikke noe mer avansert
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Det finnes de som utvikler kronisk elveblest, da kan de være der i flere dager. etter de er vekke kan de komme tilbake igjen ved senere anledning. elveblest er noe hvem som helst kan få, og det behøver ikke å være en åpenlys grunn for det. dersom dette sprer seg til større deler av kroppen eller blir til en enorm plage. så kan du ta en tur til legen. der du kan få skrevet ut noen antihistamine eller gå på apoteket og høre om de har noe som hjelper mot Kløe. (om dette faktisk er elveblest eller noe annet, det må mann nesten se før mann kan si med sikkerhet) men hør gjerne om de har en krem på apoteket, hvis den hjelper, så trenger du gjerne ikke noe mer avansert Hei, TS her. Takk for svar. Samboeren min har allergi, så jeg tok en allergipille tidligere i dag. Kanskje en time siden nå..? Virker ikke som det hjelper så mye på kløen, men jeg kan ikke si det sikkert. Det eneste som hjelper er å ignorere den, evt. ha noe kaldt/vått på. Går litt i bølger også. Leste litt mer om kronisk elveblest nå, og det kan jo hende du har rett. Men synes likevel det er veldig rart. Aldri reagert på noe i hele mitt liv, og ikke syns jeg det ligner så forferdelig på de bildene jeg har sett heller. Der ser det mer ut som hele røde områder. På meg er det tydelige enkeltstående blemmer, rett og slett. :klø:
Pingting Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Elveblest slo meg og - eller eventuelt at du har reagert på metallet i spilene i BHen (jeg har nikkelallergi og har faktisk opplevd det). Men det er ikke så sannsynlig om du ikke har hatt den på deg dagen før... Ellers høres det veldig ut som en eller annen type eksem... Byttet såpe i det siste? Body lotion? Vaskemiddel? Hatt på deg nye klær som ikke har vært vasket først?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Elveblest slo meg og - eller eventuelt at du har reagert på metallet i spilene i BHen (jeg har nikkelallergi og har faktisk opplevd det). Men det er ikke så sannsynlig om du ikke har hatt den på deg dagen før... Ellers høres det veldig ut som en eller annen type eksem... Byttet såpe i det siste? Body lotion? Vaskemiddel? Hatt på deg nye klær som ikke har vært vasket først? Heia du. TS her. BH hadde jeg ikke hatt på meg, nei. Uansett er det en BH jeg har brukt tusen ganger før uten noen som helst reaksjon. Ingen ny såpe, body lotion, vaskemiddel eller nye klær. T-skjorten jeg sov i natten jeg fikk det, hadde jeg også hatt på meg dagen før (slaskete hjemme-dag, altså. Jeg er ikke urenslig av meg. :gjeiper: ), så jeg tviler på det var noe med den. Skjønner ikke bæret av dette. Kan nevne at jeg har en blemme nedover mot magen også. Det utelukker jo BHen enda mer, syns jeg.
Betty2 Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Hei, TS her. Takk for svar. Samboeren min har allergi, så jeg tok en allergipille tidligere i dag. Kanskje en time siden nå..? Virker ikke som det hjelper så mye på kløen, men jeg kan ikke si det sikkert. Det eneste som hjelper er å ignorere den, evt. ha noe kaldt/vått på. Går litt i bølger også. Leste litt mer om kronisk elveblest nå, og det kan jo hende du har rett. Men synes likevel det er veldig rart. Aldri reagert på noe i hele mitt liv, og ikke syns jeg det ligner så forferdelig på de bildene jeg har sett heller. Der ser det mer ut som hele røde områder. På meg er det tydelige enkeltstående blemmer, rett og slett. :klø: Hvis dette fremdeles er der når du våkner i morgen. og ikke viser noe tegn til å ha blitt mindre/bedre. så ta deg en tur til fastlegen (evt legevakt) beste alternativ er fastlegen i tilfelle dette er noe som skal følges opp over tid lykke til og god bedring.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Jeg burde kanskje det, men tviler jo på at jeg får time bare sånn plutselig.. :klø: Har fått noen nye blemmer i nakken i løpet av dagen/kvelden, og oppdaget to på ryggen også. - TS
Pingting Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Ring legen og bestill time, du. Tror ikke akkurat du er døende, men hvis det er eksem eller utslett i anløp, kan det være lurt å få bukt med det så fort som mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå