Gina_ Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Ja, jeg får altså kun kviser på neseroten/i bunnen av nesa, gjerne også innin nesevingen... Syns dette er veldig merkelig og irriterende, noen som har noen gode ideer på hvorfor, eventuelt hva jeg kan gjøre for å få bukt med dette? Kan nevne at jeg er 21, bruker gode hudpleieprodukter (MD, Decleor, Dermalogica) og har en sensitiv, men normal hudtype. Var normalt plaget med kviser i tenårene, men nå er det altså bare på det ene området...
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 du har ikke vært forkjøla, og brukt sånne papirlommetørkler med balsam vel? for det gir meg masse kviser rundt nesa i alle fall.
putesnakk Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Tviler på hun har brukt slike papirlommetørkler kontinuerlig i mange år, hehe..
Gina_ Skrevet 24. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2010 Nei, har ikke noe med forkjølelse å gjøre. Blir rød og sår av forkjølelse og slike papirer, men det er måneder siden sist forkjølelse. Det er snakk om helt vanlige kviser som av en eller annen merkelig grunn konsentrerer seg akkurat på undersiden av nesa
putesnakk Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Da er det nok bare det at du er spesielt utsatt på kviser der..prøv og slutt med melkeprodukter en periode, og se om du blir bedre.. Hvordan er kostholdet ditt? Røyker du? Slike ting spiller inn på huden også må du huske.. Ellers vil jeg anbefale deg og rense godt morgen og kveld. Dampe huden og klemme ut annenhveruke, samt bruke en god maske et par ganger i uken.. Du kan også sove med Canesten soppsalve på nesen om natten. Det har hjulpet mange jeg kjenner..
Gina_ Skrevet 24. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2010 Da er det nok bare det at du er spesielt utsatt på kviser der..prøv og slutt med melkeprodukter en periode, og se om du blir bedre.. Hvordan er kostholdet ditt? Røyker du? Slike ting spiller inn på huden også må du huske.. Ellers vil jeg anbefale deg og rense godt morgen og kveld. Dampe huden og klemme ut annenhveruke, samt bruke en god maske et par ganger i uken.. Du kan også sove med Canesten soppsalve på nesen om natten. Det har hjulpet mange jeg kjenner.. Sluttet en periode med melk pga andre årsaker, hadde ingen virkning. Har et godt kosthold, trener, sover nok osv. Røyker ikke og drikker sjeldent. Renser morgen og kveld, bruker md's continuous renewal serum av og til, dermalogica/decleor fuktighetskrem, bruker md's skrubb en gang i uka kombinert med decleors fuktmaske, osv osv. Tror ikke det er så mye jeg kan gjøre der? Men kanskje jeg tar feil? Sove med Canesten er utelukket, jeg takler ikke lukta. Men takk for at du prøvde
putesnakk Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Canesten lukter ikke, hehe Du kan også prøve brulidine sårkrem fra apoteket..den har vært effektiv på meg og stresshud
Gina_ Skrevet 24. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2010 Canesten lukter ikke, hehe Du kan også prøve brulidine sårkrem fra apoteket..den har vært effektiv på meg og stresshud Jeg syns den lukter Når du sier stresshud, så har jeg stresset veldig mye i det siste... Kanskje jeg skal se det an et par uker til når jeg er ferdig med alle eksamener? Kanskje det er så enkelt?
putesnakk Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Ja, stress forverrer alltid huden..men har du alltid hatt og fått kviser der er det nok bare noe som ligger latent i deg..så du får bare rense og gjøre det beste ut av det. Yasmin piller hjelper min hud..men de har jo igjen andre bivirkninger.. Tenkte bare at du kunne ha byttet til de om du gikk på pillen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå