JP86 Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 i mac har jo bare text edit som skriveprogram hvis ikke du kjøper noe annet. men blir så sint når den endrer ordene mine til noe annet. feks "venner" blir "veener" eller "familie" blir "family" hvordan stille inn riktig? har prøvd noe men hjelper lite. evenuelt om du ikke får satt den i norsk hvordan få stoppet det??? ganske irritabelt når man skriver søknader, for der er rettskiving ganske viktig, og ord jeg vet at jeg skriver korrekt ender opp feil!!
Gjest Nedfall Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Finner du noe brukende her? Uansett, vær glad du ikke har tilsvarende problemer som disse!
Gjest Airi Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Går fint an å laste ned gratis tekstredigeringsprogrammer som OpenOffice. De har visstnok støtte for bokmål og nynorsk.
JP86 Skrevet 24. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2010 Går fint an å laste ned gratis tekstredigeringsprogrammer som OpenOffice. De har visstnok støtte for bokmål og nynorsk. takk får se på det når jeg kommer hjem, hvis ikke så kan jeg vel kjøpe i work? vil det hjelpe?
Gjest Airi Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 takk får se på det når jeg kommer hjem, hvis ikke så kan jeg vel kjøpe i work? vil det hjelpe? iWork hadde ikke noe rettskrivingsprogram på norsk da jeg hadde det, men det er mulig de har oppgradert nå? Kan ikke gi deg noe entydig svar.
JP86 Skrevet 24. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2010 iWork hadde ikke noe rettskrivingsprogram på norsk da jeg hadde det, men det er mulig de har oppgradert nå? Kan ikke gi deg noe entydig svar. ok får høre da før jeg kjøper, hvis ikke må det være mulig å skru det av på en måte?!
Gjest Airi Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 ok får høre da før jeg kjøper, hvis ikke må det være mulig å skru det av på en måte?! De har ikke ordretting på default, så vidt meg bekjent. Uansett er det mulig å skru det av, men det er det med textedit også: http://www.articlesbase.com/videos/5min/259728612
aluminium Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 (endret) Du kan få norsk stavekontroll, men det er litt å lage til. Jeg installerte dette på min forrige Mac, og det var ikke spesielt komplisert. http://mac1.no/artikkel/7929/kom-i-gang-med-stavekontroll-pa-norsk-i-snow-leopard Endret 25. november 2010 av aluminium
Honesty Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 TextEdit er uansett ikke noe ordentlig tekstbehandlingsprogram, så du bør nok skaffe deg noe annet. Jeg bruker TextEdit stort sett til småtterier; matoppskrifter, huskelapper osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå