Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har det vært kaldt i Oslo, og jeg har gått med iPoden i lomma når jeg er ute. Så begynte den plutselig å oppføre seg rart; batteriet tømte seg av seg selv, og skjermen ble veldig svak i fargene så jeg så vidt kan se hva som står der.

Kan dette ha noe med kulda å gjøre? Den har aldri vært sånn før, men dette er min første vinter med den. Er det noen måte jeg kan få den tilbake til det normale igjen?

Om det er noe å si har jeg en iPod nano 4g. Håper noen kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Batterier tåler generelt sett store temperatursvingninger dårlig, så det kan fort få de effektene du forteller om. Ipoden er nok ikke ødelagt, men det kan være en tanke å bære den nærmere kroppen for at den ikke skal kjøles så kraftig ned. Når den er varmet opp til romtemperatur bør den fungere fint igjen.

Temperatursvingninger medfører også kondens, og det kan skade ipoden. Igjen så er det å ha den nærmere kroppen et tiltak for å forhindre dette.

Skrevet

Den tåler kulden (jeg henger iPoden i en lomme fra Nike på utsiden av jakken når jeg kjører snowboard uten problem). Det kan være fukten i lommen din som gjør at den stopper å virke. Jeg har hatt telefoner som har gått helt bananas når jeg har vært i sydligere strøk, for så å virke helt fint når jeg kommer hjem til Norge.

Skrevet

Den tåler kulden (jeg henger iPoden i en lomme fra Nike på utsiden av jakken når jeg kjører snowboard uten problem). Det kan være fukten i lommen din som gjør at den stopper å virke. Jeg har hatt telefoner som har gått helt bananas når jeg har vært i sydligere strøk, for så å virke helt fint når jeg kommer hjem til Norge.

Skrevet

Kulden får gjør at kapasiteten på batteriet går ned, og at krystallstrukturen i LCD skjermen på Ipoden reagerer treigere. Helt normalt med andre ord.

Skrevet

Den har fikset seg delvis nå. Batteriet fungerer som vanlig igjen. Skjermen har fikset seg litt men er fremdeles uklar. Den fungerer i det minste godt nok til at jeg kan bruke den :)

Takk for svarene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...