Gå til innhold

Bile til USA

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette blir helt sikkert et litteran dumt spørsmål, men jeg lurer likevel, kan man bile til USA? Tenkte å reise dit, og få med meg en bil tilbake, men vet ikke om man kan kjøre hele veien, sitter det ikke sammen et sted? Med europa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuller du?

Hvis du har lappen har du vel også evne til å se på kartet?

Nei, det går ikke an å kjøre bil fra Europa til USA. Skal du ha med deg en bil må den nok fraktes i båt. Men det vil bli så dyrt at jeg ville aldri innlatt meg på å frakte bil så langt.

Skrevet

Forresten, hvis du tenker på å ta med en bil tilbake fordi det er så mye billigere der borte: Du må betale en saftig avgift for å få bilen inn i Norge, i TILLEGG til fraktkostnadene. Ikke lønnsomt.

Skrevet

Dette blir helt sikkert et litteran dumt spørsmål, men jeg lurer likevel, kan man bile til USA? Tenkte å reise dit, og få med meg en bil tilbake, men vet ikke om man kan kjøre hele veien, sitter det ikke sammen et sted? Med europa?

Hahahaha!!! Dagens!

Geografikunnskaper og atlas er luksus...

Skrevet

Uffameg, og vi nordmenn som gjør narr av amerikanere på grunn av mangelfulle geografikunnskaper!

Gjest Consensio
Skrevet

Hallo, damer, dette er jo helt opplagt et tulleinnlegg.

Det må jo være det. Eller? Vær så snill, la det være et tulleinnlegg... :jepp:

Skrevet

Ikke sikkert dette er tull. Jeg kjenner også en som foreslo biltur til usa. Måtte bite meg i leppa for å ikke dø av latter.

Tror ikke det går bilferje over den store dammen ts :)

Gjest Consensio
Skrevet

Jaja, om det er seriøst, så burde TS ringe tollen og høre om eksakt hva det er han/hun trenger for å ta med en bil fra USA til Norge. Jeg husker ikke alle reglene lengre, men har en i nær familie som tar inn biler fra USA. DET KOSTER MASSE! Og man sparer ikke noe på det om det ikke gjelder en unik bil.

Bilen må fraktes i en container på en containerbåt, du kan hente bilen ved den havnen hvor båten stanser i Norge eller betale enda litt mer og få en tungbilsjåfør til å frakte den hjem til deg.

Skrevet

Jomen på noen kart så ser det jo ut som om det sitter isammen oppe med Russland? =S

Gjest Consensio
Skrevet

Jomen på noen kart så ser det jo ut som om det sitter isammen oppe med Russland? =S

.....

Skrevet

På de riktige kartene ser det ikke slik ut, gitt :)

Skrevet

Haha!!! Det her jo blir jo bare bedre og bedre!

De store blå feltene i et atlas er forøvrig VANN! Bare sånn til informasjon.

Skrevet

Det gjør ikke det. Hadde det gjort det så ville det bare vært is. Tror du heller skal vurderer fly.

Skrevet

Hallo, damer, dette er jo helt opplagt et tulleinnlegg.

Det må jo være det. Eller? Vær så snill, la det være et tulleinnlegg... :jepp:

Jeg bodde i Texas som barn. Da det ble kjent at vi skulle flytte spurt moren til en i klassen i klassen om vi skulle kjøre dit. Hun var helt alvorlig.

Skrevet

Hvis det hadde vært sånn at Russland og USA hang sammen med en veiforbindelse, er du klar over hvor SINNSYKT langt det er?

Da måtte du kjørt helt nord i Russland, gjennom Alaska og Canada før du var helt nord i "hoved-delen" av USA.

Du kan vel sikkert korte det ned litt hvis du nøyer deg med Alaska da.

Skrevet

Det er forsåvidt noen drømmer om å LAGE en bru over Beringstredet. Evt en tunnel under det. Men fra et ingeniørperspektiv er det ekstermt komplisert, og de økonomiske og politiske sidene av saken er ikke mindre kronglete, så ingen har noen gang realitetsbehandlet det. Så langt har det bare nedfelt seg i noen interessante programmer på Discovery om videreverdighetene ved å bygge bruer i islagte sund med ekstreme isforhold og sinnssyke tidevannsstrømmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...