emmi Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Har alltid trodd at jeg har hatt tørr og sensitiv hud. Men når jeg leser på nettet om de ulike hudtypene blir jeg plutselig litt usikker. Det jeg lurer på er om jeg har en tørr hudtype eller en fet og fuktfattig hudtype. (Jeg er temmelig sikker på at huden min er sensitiv i alle fall). Jeg opplever aldri en oljete hud utover dagen, tvert om blir huden rundt nese og munn tørr og kan flasse. Jeg føler meg ofte "stram i maska" etter en dusj og dette tyder vel på tørr hud? (I tillegg har jeg slitt med eksem som liten, og jeg leste at de med eksem ofte har tørr hud. Vet ikke om dette stemmer?) Men jeg har en del hudormer på nese/nesevingen, de er ikke store, men mange og små. Itillegg sliter jeg med lukkede komedoner på haken (sånne hvite nupper). Får jeg urenheter er det i T-sonen. Jeg har sjelden kviser og har jeg det er det fordi jeg har klemt på hudormene. Disse urenhetene gjør at jeg tenker at jeg kanskje har en fet og fuktigfattig hud. Noen som kan hjelpe meg???
emmi Skrevet 24. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2010 Kombinert og fuktfattig kanskje? Kombinasjon av hva da??? Man kan jo ikke ha tørr og fet hud på samme sted. Og det er jo på nesen og haken jeg har hudormer, men samtidig er tørr og flasser....
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Kombinert hud, altså fetere t-sone og tørre kinn. Man trenger ikke å være veldig oljete i t-sonen for å være kombinert, så sa hudpleieren min i hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Det som flasser i t-sonen kan jo være død hud kanskje?
Yasi Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Jeg råder deg til å ta en titt her. Også tror jeg at du muligens kan ha nytte av disse innleggene også: her og her. Kankje noe av dette kan hjelpe deg?! Lykke til =)
emmi Skrevet 24. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2010 Jeg råder deg til å ta en titt her. Også tror jeg at du muligens kan ha nytte av disse innleggene også: her og her. Kankje noe av dette kan hjelpe deg?! Lykke til =) Tusen takk...
Yasi Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Tusen takk... Bare hyggelig Håper du fant noe av det nyttig =)
NIKElin Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Kombinasjon av hva da??? Man kan jo ikke ha tørr og fet hud på samme sted. Og det er jo på nesen og haken jeg har hudormer, men samtidig er tørr og flasser.... Jo,det kan man.Man kan ha tørr underhud og fet overhud.Det er mest sannsynlig det du har.Da trenger du massevis av fuktighet,ikke finn på å bruke produkter som inneholder oljer.
Skylines Skrevet 24. november 2010 #10 Skrevet 24. november 2010 Du kan også ha tørr hud selv om du har hudormer. Jeg har også eksem og tørr hud, men får litt hudormer og nupper iblant.
HenrietteH Skrevet 26. november 2010 #11 Skrevet 26. november 2010 Har alltid trodd at jeg har hatt tørr og sensitiv hud. Men når jeg leser på nettet om de ulike hudtypene blir jeg plutselig litt usikker. Det jeg lurer på er om jeg har en tørr hudtype eller en fet og fuktfattig hudtype. (Jeg er temmelig sikker på at huden min er sensitiv i alle fall). Jeg opplever aldri en oljete hud utover dagen, tvert om blir huden rundt nese og munn tørr og kan flasse. Jeg føler meg ofte "stram i maska" etter en dusj og dette tyder vel på tørr hud? (I tillegg har jeg slitt med eksem som liten, og jeg leste at de med eksem ofte har tørr hud. Vet ikke om dette stemmer?) Men jeg har en del hudormer på nese/nesevingen, de er ikke store, men mange og små. Itillegg sliter jeg med lukkede komedoner på haken (sånne hvite nupper). Får jeg urenheter er det i T-sonen. Jeg har sjelden kviser og har jeg det er det fordi jeg har klemt på hudormene. Disse urenhetene gjør at jeg tenker at jeg kanskje har en fet og fuktigfattig hud. Noen som kan hjelpe meg??? Siden du blir stram i maska etter en dusj, så tror jeg du er fuktfattig. Å ha en fuktighetsfattig hud er ikke en hudtype men en hudtilstand. Det høres ut som du har en fet t - sone og kinn vet jeg ikke for du har ikke skrevet noe om det. Kanskje du har en mer normal hud der? Eller oppdager du urenheter? Om du har en veldig fet t - sone må du tenke på å "senke" talgproduksjonen. Bruke talgregulerende produkter. Men i ny og ne så kan du gå for en fuktighetsmaske, siden du er kanskje fuktighetsfattig. Men ikke for mye fuktighet! Lurer du på mer så bare spør:) Du kan også besøke bloggen min på: www.henriettehodne.blogg.no
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå