Gå til innhold

Har jobben din vin lotteri?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehe ;) Jeg vet jo det at vin lotteri ikke er lov. Det er visst regler for sånt. Men på gamle jobben min gjorde de det uansett. Jeg visste ikke at det var ulovlig før en venn sa det til meg, og så spurte jeg på jobb da: "Har vi egentlig lov til dette?"

Og alle bare: "Nei! Det er ulovlig, men vi gjør det likevel."

:fnise:

Det er jo litt komisk da.. når til og med sjefen din som alltid er skikkelig alvorlig sier at han ikke har noe problem med å gjøre noe ulovlig.

Det er ikke akkurat big deal, da alle fint bare kunne dratt på polet å kjøpt vinen selv, men når det er ULOVLIG ville vel en tro at da gjorde man det ikke.

Det finnes nemlig visse regler :regler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg jobbet i fjor hadde vi vinlotteri og det var i kommune-bygget. Ikke at det gjør det mer galt men litt rart å tenke på det allikevel..

Skrevet

Ja vi har vin lotteri på jobben. Men jeg pleier så og si aldri å være med. Aldri tenkt over at det ikke er lov.

Skrevet

Hvorfor er ikke det lov?

Skrevet

Alkoholloven sier:

§ 8—6. Forbud mot bruk av alkoholholdig drikk som gevinst eller premie

Det er forbudt å auksjonere bort eller bruke alkoholholdig drikk som gevinst eller premie, og å la dette skje.

Forbudet er likevel ikke til hinder for bruk av alkoholholdig drikk som gevinst eller premie i privat sammeheng.

----

skjer dette da i lunsjen så er vel dette privat nok til at det er lov?

Skrevet

Det er fullt lovlig å avholde vinlotteri på jobben med hjemmel i den regelen Hanselot siterer. Slik har det vært siden 2001, så regelen er ikke helt ny. Regjeringen har til og med presisert dette i en egen pressemelding. Se lenke. Myten om at det ikke er lov henger tydeligvis igjen ennå.

Skrevet

Nei, det har vi ikke.

Skrevet

Og for å svare på spørsmålet:

nei, vi har ikke vinlotteri på jobb.

Skrevet

Det har vi, og jeg elsker det. Har kanskje noe med at jeg vinner ganske ofte ;)

Skrevet

Ja. Jobber i staten...

Skrevet

På den forrige jobben min, som var i kommunen, hadde de vinlotteri.

Skrevet

Vi har vinlotteri, ja (jeg går i dundrende underskudd :tristbla: ), og alle juristene tar det med knusende ro.

Faktisk har vi fotballtipping med penger også... det er vel praktisk talt pyramidevirksomhet, eller hva? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...