Gå til innhold

Søke bostøtte, må huseier vite om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet, og må nå søke om bostøtte for å klare meg. Men jeg vil ikke at huseier skal vite at jeg ikke har jobb nå, må huseier skrive under på søknaden?

Husker jeg søkte om det for mange år siden og husker ikke helt hvordan det var, men man måtte ha årtallet huset er bygd på også eller surrer jeg nå?

Husker ikke hva man trenger av dokumentasjon for å få det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Neida, huseieren trenger ikke å vite noe og du trenger ingen underskrift :)

Hva slags bostøtte skal du søke? Nav/sosialen eller Husbanken?

Endret av Snop
Skrevet

Nei! Huseier trenger ikke vite noe om at du søker bostøtte og skal IKKE skrive under på noe som har med bostøtte å gjøre.

Skrevet

Nei, jeg sa ikke fra til huseier. Det er ikke hans sak! tror det er endra nå fra hva det var før, iallefall i trondheim :)

Skrevet

Jeg har fått arbeidsavklaringspenger fra nav og vet ikke helt hvor jeg skal søke :S Blir det husbanken kanskje!?

Så bra han ikke trenger vite noe, uff..

Skrevet

Bostøtte er jo alltid via husbanken? men du må jo på nav for å få fiksa det da.. Sikker på at leiligheten du leier er registert som utleie leilighet? Det var nemlig ikke min!Så jeg fikk ingenting. :snurt:

Skrevet

Bostøtte er husbanken og har ingenting med nav å gjøre, bortsett fra at de kan hjelpe deg i søknadsprosessen.

Husleier har ingenting med å vite at du søker bostøtte.

Du trenger en kopi av husleiekontrakten som du leverer sammen med søknaden.

Søknadsfristen for desembervedtak er gått ut, så du vil ikke få noe svar på søknaden din før 10.januar.

Skrevet

Får man tilbakebetalt evt da siden fristen har gått ut?

Skrevet

Nei. Det er jo ikke husbanken sin feil at du ikke har søkt innen tidsfristen. Tidsfristen er forøvrig den samme hver måned.

Skrevet

Men jeg fikk ikke vite hvor mye jeg fikk før to dager siden, og visste ikke om jeg trengte bostøtte eller ikke.

Skrevet

Du ville vel fått avslag uansett, fordi vedtaket på AAP ikke var ferdig behandlet innen søknadsfristen for desember, og det er den ytelsen som er grunnlaget for søknaden din.

Skrevet

Det stemmer det som har blitt sagt her. Jeg fikk forøvrig bostøtte fra sosialen en kort periode når det var krise, samboer flyttet ut og jeg stod alene med svær husleie og ingen plass å flytte. Så du kan jo gjerne høre med dem om de kan hjelpe deg i desember måned dersom det er sånn at du ikke har råd til husleia. Men om du får det, aner jeg ikke. Men er det krise så skader det ikke å høre med dem :)

Skrevet

Bostøtte er husbanken og har ingenting med nav å gjøre, bortsett fra at de kan hjelpe deg i søknadsprosessen.

Husleier har ingenting med å vite at du søker bostøtte.

Du trenger en kopi av husleiekontrakten som du leverer sammen med søknaden.

Søknadsfristen for desembervedtak er gått ut, så du vil ikke få noe svar på søknaden din før 10.januar.

er søknadsfristen 14.desember for november da?

Skrevet

Bostøtte er jo alltid via husbanken? men du må jo på nav for å få fiksa det da.. Sikker på at leiligheten du leier er registert som utleie leilighet? Det var nemlig ikke min!Så jeg fikk ingenting. :snurt:

hvem får egentlig bostøtte? synes det er så mange regler her, at utrolig mange ikke oppfyller kravene, de sier så kjekt og greit at det er for alle med lav inntekt og høye boutgifter, men det er det i allefall ikke!

Skrevet

hvem får egentlig bostøtte? synes det er så mange regler her, at utrolig mange ikke oppfyller kravene, de sier så kjekt og greit at det er for alle med lav inntekt og høye boutgifter, men det er det i allefall ikke!

Disse kan få bostøtte.

Skrevet

Frist for bostøtte i desember var 14.november, 14.desember er fristen for januar 2010.

Forøvrig er det dumt å si at man får bostøtte fra NAV, for det er ikke det man får, man får hjelp til husleie, bostøtten får man fra Husbanken. Greit å skille mellom de ulike aktørene :)

Skrevet

Frist for bostøtte i desember var 14.november, 14.desember er fristen for januar 2010.

Forøvrig er det dumt å si at man får bostøtte fra NAV, for det er ikke det man får, man får hjelp til husleie, bostøtten får man fra Husbanken. Greit å skille mellom de ulike aktørene :)

På vedtaksbrevet fra nav står det "Stønadstype: Boutgifter". Så det var støtte til boutgifter... bostøtte. Hehe. Gjerne feil av meg å bruke ordet bostøtte likevel. Men støtte til boutgifter kan man i hvert fall få fra nav om det er krise og man ikke får fra husbanken, og godt er det! :)

Skrevet

Jeg var på NAV når jeg søkte om bostøtte gjennom husbanken da, så derfor var det på nav jeg prøvde å få fiksa det ;) Greia er jo at det er så mange som ikke er registert som utleie , fikk høre det var 80% her i byen! Derfor er det jo mange som ikke får bostøtte også... jævli kjedli at det skal gå utover leietaker, at utleier ikke har papirene i orden.. Thats not cool! :nei:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...