Gå til innhold

Reiser til Thailand/phuket med Dama mi :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise etter den 15. Januar.

Vi har rundt 16-18000 å bruke på hotell og reise.

Det er så utrolig vanskelig å velge et hotell, for det myldrer jo av dem der nede.

Vi tenker på dette.

Jeg har fått i oppgave å finne hotell, og da vil jeg jo ikke skuffe dama da dette er vår første tur i utlandet sammens!

Hotell 1

Hva mener dere?

Gjest navnelapp
Skrevet

Uansett: Book for dei to første dagane, og så har dokke tid til å kikke rundt og finne noko lokalt. Mykje betre, og betre fleksibilitet. Vi måtte kjøpe oss ut av eit førehandsbooka familiehotell i Italia ein gong, som var heilt forj*****. Då hadde vi booka to veker. Ofte må ein førehandsbetale og for å få ein god deal, og då bør ein ikje ha forplikta seg for meir enn nødvendig.

Skrevet

aha! :) ja det kan vi kanskje gjøre ja :) tror du alle hotell har slik at man kan bare bestille i 2 døgn?

Gjest navnelapp
Skrevet

Det må du jo berre sjekke ut, men eg trur dei fleste hotell aksepterer slike bestillingar.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg ville ikke booket for to dager i den perioden. Det er midt i turistsesongen, og det er jo gjerne slik at det rimeligste og beste går først. Kan fort bli stress å lete etter noe nytt.

Legg inn hotellene du tenker på inn på tripadvisor.com

Her finner du masse reviews og private bilder fra de som har bodd der (litt mer realistiske enn hotellets bilder).

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g1215780-d1088298-Reviews-Kata_Beach_Resort_and_Spa-Karon_Phuket.html

Jeg synes hotellet ser kjempefint ut. Samtidig kan du se at det ligger på 23. plass av 55 hoteller på det stedet, og det ser ut som du kan finne hoteller med bedre tilbakemelding til en rimeligere penge:

http://www.tripadvisor.com/Hotels-g1215780-Karon_Phuket-Hotels.html

(Dette er forøvrig hotellene i Karon)

Lykke til med letingen, og god tur! :)

Skrevet

leste på vg idag at de advarer mot å bade i manetsesongen, altså.. manetsesongen sa de varte fra oktober til mai? herregud da kan jeg vel ikke bade i havet/snorkle !?:/

hvem reiser til thailand for å bade i hotellbasengene

Skrevet

Hei

Jeg vil anbefale deg å sjekke hotellomtalene på TripAdvisor.com - men husk å se på det store bilde og ikke heng deg opp i enkelt omtaler :-) Jeg ville heller ikke bare booket for et par dager - en har som regel ikke lyst til å bruke en kort ferie på å lete etter et nytt hotellrom. Noen hoteller gir også prisavslag dersom en booker mange netter til å begynne med. Sjekk også om du kan finne noen gode tilbud på hotell websider som agoda.com og asiatravel.com. Kona og jeg bodde på Avista på Kata beach ifjor og det var ganske fint og vi fikk en utrolig bra pris. Her er det jeg skrev om hotellet samt bilder: http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g1210687-d1526109-r49321450-Avista_Resort_Spa-Kata_Phuket.html . Lykke til med planleggingen og ta gjerne kontakt hvis du har spørsmål

Skrevet

Når du sier reise, er det flyturen eller bare taxi, tog, buss osv? I såfall sliter du med å finne fly, hotell og opplevelser på det budsjettet. Det er høysesong i Thailand.

Men sjekk ut www.sawadee.com

Mange bra hoteller og de gir avslag på lengre opphold. Hvorfor vil dere til Phuket? Vill heller ha reist til Koh Samui eller Krabi.

Siden dere er redd for maneter. Ta med eddik 7% hver gang dere er med på snorkel turer. Hjelper noe for sjøveps (boxjellyfish)

God tur :)

Skrevet

Fordi Phuket sies å være "plassen " man skal reise?:D hehe vi vet ingenting om reise eller thailand :P

vi er ikke ute etter en plass å feste, mer opplevelsestur med et fint hotell for rundt 17k :P

Skrevet

coronas. fly og hotell for rund 17k nok ja pr person

Skrevet

leste på vg idag at de advarer mot å bade i manetsesongen, altså.. manetsesongen sa de varte fra oktober til mai? herregud da kan jeg vel ikke bade i havet/snorkle !?:/

hvem reiser til thailand for å bade i hotellbasengene

Nå kommer dette litt an på hvor i Thailand du befinner deg også, det virker ikke som om disse manetene er spesielt utbredt langs kysten i Phuket, det finnes såklart maneter der og, men disse skal - ifølge Star Tour - være ufarlige, slik som norske maneter. Når sant skal sies er det vel strengt talt ikke manetene som angriper menneskene, slik man får inntrykk av i disse nylige artiklene, i disse tilfellene er det menneskene som har kommet borti, tråkket på eller svømt på manetene som ikke de har sett.

Selv reiser jeg til Thailand rett før jul for å feire jul, nyttår og bursdag med familien, og det skal sies at det ikke er noe billigtur å dra til Thailand. Dog er det billig å leve der, men hvis du ikke har mer enn 16 000 - 18 000 kr å boltre deg med, ville jeg valgt et annet tidspunkt å dra på enn midt i høysesongen hvis du har som mål å bo på et hotell med litt høyere standard. Som alle andre steder, vil man sikkert naturligvis finne hoteller i Thailand til rimelige priser, men med litt lavere standard, som allikevel kan være like ålreit å bo på. Hvis du først drar til Thailand, så skal du vel mest sannsynlig ikke tilbringe annet enn natten på hotellrommet? For noen vil det da ikke spille så stor rolle hvordan det hotellrommet ser ut. Personlig vil jeg tro at uansett hva slags hotell man bor på i Thailand (som er knyttet til norske reiseselskaper, hvertfall), har en forholdsvis høy standard selvom hotellet kanskje bare har kun 2 stjerner. Sammenlignet med andre land, er ikke hotellene i Thailand like "shabby" som andre hoteller man kan møte på i andre land.

Jeg ville nok ha bestilt hotell for hele reisen, både fordi det lønner seg og fordi man neppe vil stresse de to første dagene med å finne et annet sted å bo.

Hvis du har problemer med å finne noe innenfor prisnivået ditt, kan jeg anbefale deg å vente til høysesongen er over, et vennepar av meg og kjæresten bestilte tur til Thailand i juni i år, og betalte 12 000 - 13 000 for de to - for fly og opphold, flott hotell på stranda og all inclusive. Dette er riktignok i regntida i Thailand, men Thailand er Thailand uansett vær, og det er ikke i nærheten av en norsk regnværsdag. Det er sol i regntida også :)

Lykke til, og god tur!

Skrevet

16-18k er bare hotell + flytur. lommepenger har vi nok av :)

er 16k for lite da?

Hva mener dere forskjellen på Phuket, Krabi og Koh Samui er?

Skrevet

coronas. fly og hotell for rund 17k nok ja pr person

Er det mellom 16 000 - 18 000 per person du mener?

Da har dere jo isåfall litt mer å rutte med, enn om det var for dere begge til sammen.

Skrevet

ja, 16-18k pr person.

Vi ser etter hoteller på Krabi/phuket atm(eller jeg gjør det) hun sjekker fly:P

er jo helt umulig å bestemme seg for hotell, nesten alle hotellene har noen 10/10 reviews og alltid noen 6/10:P

Hva har dere brukt?

Gjest Badabing
Skrevet

Phuket er et turisthøl.. Men det kommer jo an på hva dere er ute etter. Jeg ville heller valgt Krabi fordi du har tilgang til masse fine øyer og bra utflukter. Koh Samui har mindre turister lenger sør.

Men nå er jeg backpackertypen, og ikke charterturisten..

Som Gard sier bør du heller se på helheten på hotellet framfor enkeltomtaler. Se heller hvor populært hotellet er sånn alt i alt.

Jeg for min del liker å søke dem opp på hotels.com, for deretter å sjekke reviews på tripadvisor etterpå. På hotels.com er det ofte tilbud a la få hver 3. dag gratis etc.

Har ikke bodd på luksushoteller i Thailand, så har ikke noe å anbefale der. Men generelt kan du finne kjempefine boutiquehoteller med sjarm, framfor kjedehoteller. Men det er hver sin smak, såklart :)

Skrevet

ser ut som vi går for dette hotellet =)

1.stk hærlig

Ser bra ut det om man liker litt luxus ;) Jeg liker ikke sånne hoteller men det er jo meg. Skal ikke ligge ved bassenget, være på rommet eller spise der. Bor helst superbillig men med a/c (mannen min er varm av seg) og surrer rundt på stranden etter frokost, lunsj og middag :) Finner som regel noen restauranter oppi byen som thaiene spiser på. Får god thaimat da og ikke charter thaimat.

http://www.sawadee.com/hotel/samui/papillon/

Papillon var vi på i 3 uker i juni. Bra vær, billig pris for bra hotell, bra beliggenhet og rolig område. Er 3 min m taxi til sentrum.

Rett utenfor og litt bortenfor ligger det et lite korallrev som man kan snorkle ved når man ønsker, så man trenger ikke være med på utflukter hver dag for å snorkle. Er også rolig sjø på Chaweng. Kan gå langs stranden på kvelden inn mot byen for å finne bra steder å spise. Papillon drives av fransmenn, så liker du rødvin og ost, får du kjøpt det hos dem :D

Lamai har jeg hørt er brå dypt og litt mer bølger.

Skrevet

hehe :) tenkte vi sku prøve "luksus" nå, og heller dra på backpacker turer til sommer/neste vinter :)

vi gleder oss så syyykt :D ! eneste som er kipt er at jeg er 192cm og flysetene bare er 31"inch elns

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...