-C- Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 4-5-6- ? Og hvor lang tid i forveien må folk svare ca ?
FruN Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 vi sender ut invitsjonene ca 3 mnd før, med svarfrist en mnd før bryllupet
Barcelone Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Tror det vanlige er ca 3 md og SU en måned før bryllupet slik høstbryllu skriver. Skal dere derimot gjøre noe litt utradisjonelt hva sted og tidspunkt angår anbefaler jeg dere å være ute i bedre tid enn som så.
Gjest Spinell Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 For å være ærlig synes jeg det er dumt med veldig lange svarfrister (2-3 mnd) til bryllup. Da har invitasjonen lett for å bli liggende, og det er lett å glemme å svare innen fristen fordi det syntes så leeeeeeenge til da invitasjonen kom. (Av den grunn er jeg en av de som faktisk ser vitsen med "Save the date-kort".) Det blir litt "på den ene siden og på den andre siden" her, men noen momenter bør du jo tenke gjennom: -Invitasjon bør sendes mange måneder i forvegen dersom dere har bryllup på sommeren, i påsken eller i jula pga ferieplanlegging. -Du må ha svarfrist såpass tidlig at du vet hvor mange som kommer før siste frist for spikring av antall kuverter hos de som levering av maten osv -Hvis du skal trykke opp bordkort etc (med navn på gjestene) må du ha svarfrist tidlig nok til at du rekker leverandørens leveringstid. -Andre leveringstider som avhenger av antall gjester må selvsagt også sjekkes før du setter svarfrist.
Anglofil Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 (endret) Vi har svarsfrist to måneder før bryllupet. Tenker at vi sender ut invitasjonene omkring 3-4 før bryllupet. Mvh Yvonne Endret 24. november 2010 av Yvonne
Sunshine Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Vi sendte ut 5 mnd før bryllupet med svarfrist på 1 mnd (måtte ha tidlig svar pga lokalet). Lange svarfrister gjør ofte at gjestene glemmer å svare for de færreste svarer med en gang.
Gjest Jay Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 Vi begynte å gi ut invitasjoner i jula da vi var hjemme, dvs. et halvt år før bryllupet. Svarfristen satte vi til 1,5 mnd før bryllupet. Det fungerte fint, fikk rask tilbakemelding fra de fleste, for to hadde invitasjonen forsvunnet i posten, noe som ble oppdaget da vi purret på svar. De takket ja:) (Har sett i andre tråder at enkelte brukere mener at om man ikke får svar innen svarfristen skal man utelukke den det gjelder, det er jeg veldig glad for at vi ikke gjorde:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå