Snop Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Jeg har skikkelig dårlig råd i år, men vil likevel pynte litt til jul i leiligheten :/ Så jeg tar imot alle råd jeg kan få om hvordan jeg kan pynte på budsjett! Både pynt som kan lages selv (gjerne med ting fra naturen, jeg har skogen rett utenfor døra), og hvilke butikker jeg bør gå på for å få den billigste ferdiglagede julepynten Det eneste jeg har tenkt så langt er å gå på nille og europris, kjøpe julekalender til 10kr på matbutikken, og ha konstant klementiner stående framme i en bolle. Så... generelt, julekos på budsjett! Hjelp!
Lulilelu Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Det jeg kommer på i farten er Sparkjøp og finn.no Av hjemmelaget så kan jo kongler og kvister brukes til mye.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Har du lov til å hogge tre i skogen du har rett utenfor? Om ikke, kan du i alle fall gå å finne deg et lite på sånn 40-50 cm et, som du kan ha stående på et bord! Glanspapir er billig, og flettekurver er jo fint (man kan lage ganske mye finere sånne i voksen alder, hihi). Om du kan strikke, ville jeg prøvd å få lånt den julekule boka til Arne og Carlos på biblioteket. De ser veldig fine ut. Om du lager pepperkaker, så lag noen store hjerter f.eks til å henge i vinduet. Du kan og henge pepperkaker på treet. Bare lag de pepperkakene du skal pynte med litt tjukkere enn de andre, og husk å lage hull til snor før de stekes pepperkakehus er selvfølgelig og fin pynt da. Ellers har vi mange sjarmerende kubbe-nisser hjemme. De er superenkle å lage. fant bilde av noen som likna http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:Gou47ZInABgxWM:http://http://i.blogg.no/360x640/http://annemas.blogg.no/images/jul4_1230070149.jpg&t=1 Lag av en stokk du finner i skogen. Kan tegne fjes med sprittusj, eller maling i stede for å kjøpe sånne øyne. Og eventuelt lage lue og sjerf av filt eller strikke det. Eller har jeg kjøpt billige julekuler og materiale til juleverksted på plantasjen tidligere år. Kan ikke love at de har det i år, men det er i alle fall verdt å sjekke. Ikea har og billig julepynt (og billig og veldig god pepperkake-deig, hvis du ikke gidder fikse den selv). Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 må legge til, at om det er snø ute, så er en snølykt eller 5 utenfor stuevinduet utrolig koslig pynt og da!
Oliven Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 http://atelierkari.blogspot.com/ Hun lager mange flotte kranser og mye av dette klare du selv også Jysk pleier å starte salg på julepynt snart. www.ebay.co.uk kan du sikkert finne fine ting (ta england pga frakttid), www.qxl.no kan du også sjekke ut. Trolldeig er billig å lage, stikk ut hjerter, mal brune og kjøp billig rød silketråd på nille. Eller bruk pepperkakehjerter. Plantasjen starter også tidlig salg. Mat. Sjekk ut rema1000, de har mye varer til bra priser og kjører endel tilbud 2 for 3 nå. Vet ikke på hva. Grans brusen og øllet som de har er også mye rimligere enn den fleste annen brus og jeg liker Grans veldig godt. Og innvandrerbutikker har billig krydder. Nellikspiker, anisstjerner, kanelstenger osv. Flott å pynte med og lukter godt. Jeg tror faktisk at ved å lage litt selv og ikke bare kjøpe og kjøpe vil man få mer julestemning også, så det er ikke sikkert det er så ille å pynte på budsjett alt i alt.
Gjest navnelapp Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Kjøp inn det du treng no, og frys ned! Rett før jul er julematen veldig dyr, no er den billig i dei fleste butikkane. Lag nokre få gode kakeslag, og ha dei i fine boksar. Det er også fine gåver å gi bort. Her er andre forslag til kreative gåveidéar som ikkje kostar så mykje: http://altgodt.wordpress.com/2010/11/22/gaveidear/
CathFoto Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 19,- kg for ribbe om dagen, mer budsjett enn det får det vel ikke blitt. Pepperkaker pleier også være billig.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Veldig mange butikker har salg på julepynt den siste uka før jul og ikke i romjula som tidligere.
Snop Skrevet 24. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2010 (endret) Har de gjerne julepynt på fretex også? Edit: Jeg ringte fretex nå og fant ut at de har masse julepynt Endret 24. november 2010 av Snop
ondebanan Skrevet 24. november 2010 #10 Skrevet 24. november 2010 Jeg har kjøpt MASSE julegaver på Fretex og brukthandler/antikvariater. En gammel slitt bok til lesehesten, eller en fin vintage veske til vanskelige søstre faller som regel veldig bra i smak! Personlige og billige gaver. I år har jeg iallefall sirklet inn en gave til min stemor, som alltid er VELDIG vanskelig å kjøpe noe til. Hun får gamle flotte pepperkakebokser (samler på gamle blikkbokser), som jeg vet hun blir kjempeglad for!
Villbringebær Skrevet 24. november 2010 #11 Skrevet 24. november 2010 Fretex hadde en del julepynt da jeg var innom i november. Alt fra kuler til å ha på treet til juletrefot og større ting.
HerbGirl Skrevet 24. november 2010 #12 Skrevet 24. november 2010 Bruk julepynten fra i fjor... Det er sikkert masse julepynt på loppemarkeder!
Snop Skrevet 24. november 2010 Forfatter #13 Skrevet 24. november 2010 Bruk julepynten fra i fjor... Det er sikkert masse julepynt på loppemarkeder! Jeg har ikke julepynt fra før av :/ Har lånt litt av mamma og pappa hvert år men nå bor jeg i en helt annen by. Jeg var for øvrig en tur på Fretex i dag, Norges største til og med. De hadde masse julegreier, men jeg endte ikke opp med så veldig mye. To juleduker til 5 kr per stk, to kakebokser og en pyntegreie
Gjest Miam Skrevet 25. november 2010 #14 Skrevet 25. november 2010 Du kan jo lage mye selv Male på glass/krukker av glass, så kan du lage deg noe hjemmelaget snadder til å putte oppi. Ellers kan du kjøpe røkelse, det får du helt sikkert til en billig penge, det lukter jo så herlig jul! Eller anis/kanelstenger, lukter også veldig julete synes jeg Var forresten innom Åléhns her en dag, der hadde de en del billig julepynt. I morgen er det jo black friday i USA, kanskje du er heldig å finner noe billig på div nettbutikker? Ebay er jo også lurt å titte innom Hvis du har ikea i nærheten har de sånne store pakker med julepynt, tror ikke de er noe dyre. Sjekk hjemmesiden deres Juletre kan du også få tak i billig, om du vil ha plast har de sikkert i butikker som obs, plantasjen osv. Plantasjen har vel ganske billige naturelle trær også hvis jeg ikke husker helt feil. Har du prøvd å google litt? Kanskje du finner noen fine blogger eller noe om emnet Også er det jo ofte salg rett før jul! Og hvis du ikke fikk kjøpt alt du ønsket deg før jul så kjøp på romjulssalg/januarsalg, da setter de jo heftig ned prisene på alt som har med jul og gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå