Gå til innhold

valg av skole til barnet, far jobber offshore

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnet mitt skal begynne på skole til neste år. Far jobber offshore 2-4. Vi har delt foreldreansvar. Jeg har hovedomsorgen selv om det ikke er mange prosentene som skiller oss. Jeg har ca 6 dager mere enn han på 6 uker.

vi er ikke enige om hvilken skole hun skal begynne på. Bor bare ca 4 km fra hverandre.

Men han vil hun skal begynne på skole der han bor og jeg selvfølgelig hvor jeg bor.

Hos meg er det 5 min å gå til skolen, mange av barnehage vennene skal begynne der, alt av idrett er på den skolen og hun har 2 stesøsken som går på samme skole og som bor sammen med oss annenhver uke.

Han har adressen til barnet registrert på seg da han aldri har villet la meg få den med meg etter at jeg flyttet. Det vil da si at hun skrives inn på den skolen som han vil at hun skal gå på. Noen som vet om dette kan faktisk gå hans vei eller kan jeg rett og slett bare skifte adresse på henne over til meg uten hans samtykke...?? han gir den jo ikke fra seg uansett. Siden han jobber offshore og ikke er tilgjengelig hele tiden så mener jeg jo og at jeg burde ha litt mere å si i denne saken..

Barnet sier jo selv hun vil begynne på skolen sammen med stesøstrene sine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke endre barnets adresse i folkeregisteret uten den andre foreldrens samtykke og underskrift. Barnet blir også "automatisk" innskrevet på den skolen han/hun sogner til ut fra folkeregisteret, men er det i samme kommune kan man fritt søke barnet over til en annen skole. I og med at vi har fritt skolevalg, kan han/hun få skoleplass på en annen skole enn nærmiljøskolen sin, derom de har plass.

Skrevet

Ja skjønner, men eg kan jo ikke søke henne over til den andre skolen heller uten hans samtykke tenker jeg..

Rekner med det ender i en ny mekling dette.

Skrevet

barnet mitt skal begynne på skole til neste år. Far jobber offshore 2-4. Vi har delt foreldreansvar. Jeg har hovedomsorgen selv om det ikke er mange prosentene som skiller oss. Jeg har ca 6 dager mere enn han på 6 uker.

vi er ikke enige om hvilken skole hun skal begynne på. Bor bare ca 4 km fra hverandre.

Men han vil hun skal begynne på skole der han bor og jeg selvfølgelig hvor jeg bor.

Hos meg er det 5 min å gå til skolen, mange av barnehage vennene skal begynne der, alt av idrett er på den skolen og hun har 2 stesøsken som går på samme skole og som bor sammen med oss annenhver uke.

Han har adressen til barnet registrert på seg da han aldri har villet la meg få den med meg etter at jeg flyttet. Det vil da si at hun skrives inn på den skolen som han vil at hun skal gå på. Noen som vet om dette kan faktisk gå hans vei eller kan jeg rett og slett bare skifte adresse på henne over til meg uten hans samtykke...?? han gir den jo ikke fra seg uansett. Siden han jobber offshore og ikke er tilgjengelig hele tiden så mener jeg jo og at jeg burde ha litt mere å si i denne saken..

Barnet sier jo selv hun vil begynne på skolen sammen med stesøstrene sine.

Korleis får dåkke til at ho har adresse hos faren når det er du som har hovedomsorgen?? Det er vel mest naturleg at den som har hovedomsorgen har barnet på sin adresse, merkeleg at far skal kunne bestemme dette heilt aleine ??

Tror nok at du må kunne få barnet på din adresse, kommer all post til barnet til din adresse?? Får du barnetrygden utbetalt til deg? Og betaler barnefaren barnebidrag til dig for barnet?

Må være nok av dokumetasjon på at barnet bor mest hos deg og difor bør ha bostadadresse hos deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...