kokosballerina Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Jeg driver en nettbutikk idag, og har litt problemer med hvordan jeg skal og burde regne ut fraktkostnader på varene. Om noen kjøper noe til 65kr for eks, så er minste frakt for en smartpostkonvolutt 60,- ( som jeg da får mye mer i) Om kunden bestiller 3 varer alla 65,- , må kunden betale 60*3, noe som er to ganger for mye for hva som faktisk er reelt og riktig. Men hvordan kan jeg gjøre dette på best måte? NOen forslag eller noen som er / har vært borti det samme??
wahaj Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Gå etter vekt? Eller egne priser for så og så mye?
Mann 42 Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Det riktigste ville vel være at du lar fraktkostnadene være en funksjon av de faktiske kostnadene pluss en avanse, syns jeg. For det første er det det riktigste overfor kunden, og for det andre kan det jo oppmuntre kunder til å kjøpe flere enheter, dersom frakten ikke stiger selv om de drar på litt. Hvis du har en nettløsning som tillater det, så kan du kanskje legge inn en kalkulator for fraktkostnad basert på størrelse og vekt av de tingene du selger, i fht løsningene din for emballasje og frakt. Og det ville det sikkert være lurt å gjøre kundene obs på, også. Det kan godt ha en slags "3 for samme pris som 2"-effekt og bli oppfattet som et gunstig vilkår. Uten at jeg er noen markedsføringsekspert, akkurat.
Oliven Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Om du ikke har kjempesvingninger i vekt og størrelse på produktene dine kan du sette en fast fraktpris. Da vil du tjene på det noen ganger, kunden andre ganger. Og med en fast fraktpris vil du kanskje få større salg. Evnt legg på varene litt og kjør fri frakt. Fri frakt er alltid et pluss Må være to enkle måter å løse det på. Ellers finnes det nok muligheter for å legge inn vekt pr produkt og få regnet frakt utifra dette. Kan godt være at du finner noe om dette på Posten.no og at de kan hjelpe deg også.
Brukernavn Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Jeg anbefaler at du ikke tar av på fraktkostnadene; det er ofte det som gjør at jeg velger IKKE å handle. Mest mulig reell kostnad er best Synes også forslaget om å legge på vareprisen og heller ha fri frakt også er en god løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå