Gå til innhold

Begynne med folat, hvilket merke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden vi skal begynne prøvingen nå så skal man vel begynne på folat med en gang etter hva jeg har forstått. Er det noen forskjell på de forskjellige typene de har? Styrke eller lignende? De er i pilleform ikke flytende? Skulle gjerne hatt noen piller som ikke er sånn kjempestore, for er ikke så flink til å svelge sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker b tonin fordi jeg har b vitamin mangel,er ikke prøver.Men dama i apoteket annbefalte den hvis man er gravid eller ammer.Noe hun tydligvis trodde jeg var siden hun prata i vei om at den var så bra.Den er flytende.

Skrevet

Jeg kjøpte de på billig-tester.no

Skrevet

Det er mange merker, ingen er bedre eller dårligere men det er noen prisforskjeller. Det er virkestoffet som er viktig, du skal ha i deg 400 mg folsyre, utover dette er det irrelevant hva du velger, bare vær obs på at mange fullstendige kosttilskudd kun inneholder 200 mg.

Skrevet

Ang størrelse så er ihvertfall de folat-pillene jeg kjøpte på apoteket supersmå, hvis det var relevant for TS.

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg og kjøpte på apoteket, de er veldig små :) på str. med en p-pille kanskje :) ?

Viss du ber om hjelp på apoteket får du vertfall det du skal ha, og kan snakke med noen som har litt peiling :)

Skrevet

Etter jeg sluttet på pillen og begynte med folat har jeg fått veldig mye luft i magen og løsmage... Noen andre med samme bivirkninger?

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Dere som tar folat, tar dere andre vitaminer i tillegg? Slik som trankapsler, total multivitamin o.l.?

Skrevet

Jeg tar den folaten som også inneholder omega3 (kapsler kjøpt på apoteket). For min del er dette ekstra viktig fordi jeg spiser lite fisk. Så det kommer jo an på kostholdet ditt. Jeg tar også multivitaminer, men tror egentlig jeg kunne klart meg uten, da jeg spiser ganske variert og relativt mye frukt og grønt. Men tror ikke det skader å ta en sånn multivitamin.

Skrevet

Okay... Da bør jeg kanskje kjøpe de på apoteket. Jeg spiser heller ikke så mye fisk som jeg burde.

Leste på pakken til Møllers total og de inneholdt 200mg folat og det blir jo for lite, men sammen med folaten blir det jo for mye... hmmm

Kanskje jeg må kjøpe de som het gravid jeg også... Tror ikke jeg får i meg nok vitaminer egentlig. Blir litt for lite frukt og grønt noen ganger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...