Cleopatrah Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Noen som kjenner til en slik diett? Skal visstnok kunne kjøpes online, ferdig måltid, men jeg finner det ikke :/ Og hvis noen har prøvd: Metter måltidene, eller går du å "sulter deg"?
Aurela Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Tenker du på lavkarbo diette eller noe lignende? Ved litt googlemanøvre kom jeg frem til at hvertfal Norsk Senter for Riktig Ernæring sender ut noe sånt noe.. uten at jeg leste mer nøye legger jeg med linkene Noen linkerLavkarbomat på døra - artikkel Leverer lavkarbomat direkte på døren - artikkel Norsk Senter for Riktig Ernæring -hjemmeside Eller var det en annen type diett du ville ha?
Gjest Villrips Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 (endret) www.spisdegslank.no Jeg har forresten ikke prøvd, men en kollega har, mest for å komme inn i "rytmen" med lavkarbokosthold. Fungerte greit for henne, men jeg vil tro det er veldig individuelt. Endret 23. november 2010 av Villrips
Brukernavn Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Dette så veldig spennende ut! Tror jeg skal regne litt på det; kanskje dette blir løsningen etter jul
Cleopatrah Skrevet 25. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2010 Ahh, takk for svar folkens! Jeg tenkte etter jul jeg også, men hvem gjør ikke det. Hehe... Men litt skuffet over at det karb-free diett. Jeg er litt karb-junkie.. Og er heller skeptisk til meg selv om jeg klarer å overholde dietten. Men vil man nok så går det jo. Vet ei som har gått ned 20 kg på 22 uker av denne dietten i 2010, og hun unnet seg litt i tilegg.
Brukernavn Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 Mens jeg ble veldig glad for at det var karb-fri-diett, for det er det eneste jeg har greid å gå ned med
Gjest Iah Skrevet 29. november 2010 #7 Skrevet 29. november 2010 Ikke at dette er aktuelt for meg, men av ren nysgjerrighet. Hva koster dette opplegget? Skumleste artiklene, men så ingenting om pris der.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #8 Skrevet 29. november 2010 Du må være utrolig svak hvis du ikke engang klarer å tilberede mat selv?
Brukernavn Skrevet 29. november 2010 #9 Skrevet 29. november 2010 Ikke at dette er aktuelt for meg, men av ren nysgjerrighet. Hva koster dette opplegget? Skumleste artiklene, men så ingenting om pris der. Kostet mellom 4- og 500 pr. uke så jeg. Du må være utrolig svak hvis du ikke engang klarer å tilberede mat selv? Det er vel ikke snakk om ikke å klare å tilberede mat selv etter hva jeg kunne se...
Meridian Skrevet 29. november 2010 #10 Skrevet 29. november 2010 Du må være utrolig svak hvis du ikke engang klarer å tilberede mat selv? Det er godt å være anonym bruker noen ganger ... 3
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. november 2010 #11 Skrevet 30. november 2010 Kostet mellom 4- og 500 pr. uke så jeg. 500kr pr uke var jo ikke ille? Hvis dette er alt man spiser i løpet av den uken, så kunne man fort brukt samme sum i usunn mat.
Brukernavn Skrevet 30. november 2010 #12 Skrevet 30. november 2010 500kr pr uke var jo ikke ille? Hvis dette er alt man spiser i løpet av den uken, så kunne man fort brukt samme sum i usunn mat. Vi har matbudsjett på 4000 pr mnd, så for oss ville vi kunne fortsette med det selv om begge voksne spiser på denne måten Gleder meg til å prøve det ut. Håper det både smaker godt og metter..
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. november 2010 #13 Skrevet 30. november 2010 Gi et pip om hva dere synes om dietten da, dere som vil prøve den
Brukernavn Skrevet 30. november 2010 #14 Skrevet 30. november 2010 (endret) Gi et pip om hva dere synes om dietten da, dere som vil prøve den (men det blir ikke før etter jul, altså ) Endret 30. november 2010 av Brukernavn
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #15 Skrevet 1. desember 2010 500kr pr uke var jo ikke ille? Hvis dette er alt man spiser i løpet av den uken, så kunne man fort brukt samme sum i usunn mat. Jeg kjenner noen som p.t. går på akkurat denne dietten. Den inkluderer altså måltider med varmmat som skal varmes i mikroen, og ymse typer lavkarbo-brød -- pålegg må man kjøpe utenom (de fleste typer ost og kjøttpålegg går fint; sjokoladepålegg osv. passer åpenbart ikke). Dommen er som følger: Opplegget fungerer, maten smaker greit nok, porsjonene er av nokså beskjeden størrelse men man sulter ikke. For folk i en travel livssituasjon kan det forøvrig være et pluss at man slipper å bruke tid på å tilberede maten selv.
Brukernavn Skrevet 1. desember 2010 #16 Skrevet 1. desember 2010 Jeg kjenner noen som p.t. går på akkurat denne dietten. Den inkluderer altså måltider med varmmat som skal varmes i mikroen, og ymse typer lavkarbo-brød -- pålegg må man kjøpe utenom (de fleste typer ost og kjøttpålegg går fint; sjokoladepålegg osv. passer åpenbart ikke). Dommen er som følger: Opplegget fungerer, maten smaker greit nok, porsjonene er av nokså beskjeden størrelse men man sulter ikke. For folk i en travel livssituasjon kan det forøvrig være et pluss at man slipper å bruke tid på å tilberede maten selv. Har de holdt på lenge? Har de gått ned i vekt?
sofie777 Skrevet 1. desember 2010 #17 Skrevet 1. desember 2010 Har sjekket ut opplegget, men ikke prøvd. I Oslo-området og litt andre steder kan en få levert dette på døren, men for meg som ikke har bil, blir det upraktisk å hente i den halvtimen de deler ut. Bussene passer rett og slett ikke og vil ikke slenge taxi-kostnader på toppen, selv om det i grunnen ikke er avskrekkende dyrt (rundt en tusenlapp for to uker som er det man må hente siden de bare leverer ut annenhver uke). Dessuten tar de et depositum for den kassen maten blir levert i og den kan også være litt tung for en person å bære med seg til bussen og fra bussen og hjem.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #18 Skrevet 1. desember 2010 Har de holdt på lenge? Har de gått ned i vekt? Ca. halvannen måned. Og ja; vedkommende pleier av personlige årsaker ikke å veie seg, men foretrekker å bruke passformen på klær som målestokk. Og bukser osv. som ikke passet for to måneder siden passer nå.
Brukernavn Skrevet 14. desember 2010 #19 Skrevet 14. desember 2010 Jeg klarte ikke å vente til etter jul, så jeg har vært og hentet meg min første eske med mat. Begynte i går, og er veldig positivt overrasket over smaken! Trodde brødalternativene skulle være litt tørre og kjedelige, og at middagen ikke skulle smake noe, men der bommet jeg. Jeg har menyalternativet med frokostblanding, og den frokostblandingen er helt supergod! Eneste utfordringen for meg er at jeg er sulten Jeg håper at magen fort venner seg til såpass liten mengde mat, ellers blir ikke dette løsningen etter jul..Og jeg vet at dette nok ikke kan være løsningen for mannen, for han kommer i hvert fall til å være sulten hele tiden. Men veldig lettvint at alt er ferdig!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #20 Skrevet 14. desember 2010 Så spennende Hvor mange kcal spiser du i løpet av dagen da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå