Gå til innhold

Kortsvindel?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Krissi3

Var å handlet i butikken igår. Hadde masse kotanter hjemme men brukte kortet da jeg ikke hadde lommeboka med meg.

Summen var 306,-.

Idag ser jeg at jeg har blitt trukket 806,-?

Takket nei til kvitteringen, dum som jeg er.

Kan jeg gå tilbake på dette på noen måte?

Når jeg slo koden stod det 306 på terminalen. Hvordan er det mulig i utgangspunktet og bare slenge på 500,-?

Noen som vet? Veldig lyst å ta han for dette. Sikkert gjort det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke har bedt om å få tatt ut penger samtidig, så har han svindlet deg og du må gå tilbake å konfrontere ham med det.

Han har det jo uansett på kasserullen. Og det kan jo være en feil. Hvis ikke er det påstand mot påstand og han kan hevde at du fikk 500,- i cash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan ikke ha sett feil da? At det sto 850 istede for 350?

Tallet 3 og 8 kan jo lett forveksles.

Eller har du på noen måte sakt at du skal ta ut kr 500,- utenom og han glemte å gi deg pengene.

Gå tilbake til butikken og hør du. Hvis det er trukket for mye vil de garantert ha hatt et overskudd på denne kassen.

Hvis ikke kassapersonalet tok pengene med overlegg da... :x

Ta med kontoutskriften og få de til å se over rullen på det aktuelle tidsrommet da du handlet. Også når du handlet med kort finner de det lettere, ettersom ditt kortnr. står oppført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å handlet i butikken igår. Hadde masse kotanter hjemme men brukte kortet da jeg ikke hadde lommeboka med meg.

Summen var 306,-.

Idag ser jeg at jeg har blitt trukket 806,-?

Takket nei til kvitteringen, dum som jeg er.

Kan jeg gå tilbake på dette på noen måte?

Når jeg slo koden stod det 306 på terminalen. Hvordan er det mulig i utgangspunktet og bare slenge på 500,-?

Noen som vet? Veldig lyst å ta han for dette. Sikkert gjort det før.

tror ikke noen har svindlet deg jeg. Jeg tror at du mest sannsynlig har lest feil og at det sto 806 også da du slo inn koden. Og det er fint for det viser at det er menneskelig å gjøre feil, tilogmed du kan gjøre det.

En tastefeil!! halloooo - ikke bli hysterisk, Gå tilbake til butikken, de har dette her på rull, det er ikke problem. De har bedre kontroll enn som så. De har minibankutskriftene på alt samlet, i tillegg har de mest sannsynlig både beløpet og trekket på rull, i tillegg til at personen nok hadde 500 for mye i kassen ved oppgjør. Dersom han ikke hadde det kan du få et problem da. men vær snill å ikke konkluder med kortsvindel da, det er ikke supermenn de som sitter i kassen heller. Det går an å trykke feil, akkurat som du skriver feil noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...