Arielle Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Jeg har tenkt å lage kake til dåpsdagen til mini, og lurer på om noen har noen tips å komme med i den forbindelse. Tenker å ha noe blå marsipan og noe hvit, og så skal jeg ha en marsipanfigur og roser på toppen. Jeg lurer på hva som er best å farge marsipan med? Spray eller sånn pulver man koster oppå, eller konditorfarge? Og hva er det man har oppå (eller inni?) marsipanen for å få den til å bli sånn hvit og matt? Noen som har tips for at marsipanen ikke skal bli sånn svett og våt?
pia80 Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Jeg er ikke noen ekspert, men det jeg vet er at det er vanskelig å få marsipanen så blå man vil, iallefall med konditorfarge. den har en lei tendens til å bli lilla istedet. Jeg har ikke prøvd å farge med andre produkter. Hvis du har panduro i nærheten har de godt utvalg i farger, og kanskje noen tips. Litt usikker på hva du mener med hvit og matt....Jeg har hvetemel på hendene når jeg brer over lokket. Børster bort etterpå, og hos meg blir den aldri svett. Eneste grunn jeg kan komme på til at den svetter er at den ikke får stå kaldt når den er ferdig. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå