Livets datter Skrevet 14. oktober 2003 #1 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg velger å legge denne under kultur. En god flaske vin er tross alt kultur. Noen koser seg med ett glass rødvin hver kveld, og dette skal visstnok ikke være usunt, heller tvert imot. Jeg for min del, ser frem til hver fredag. Dette er "kosedagen" min, hvor jeg åpner en flaske hvitvin og ser på Beat for Beat, og gleder meg over at jeg har to hele fridager foran meg. Og selvsagt... det blir da et glass eller to på lørdag også. Men jeg prøver stort sett å styre unna alkohol ellers i uken, dersom det ikke er noe helt spesielt (som f. eks. på torsdag, da jeg fikk vite at jeg skulle bli tante til tvillinger). Hvor ofte nyter du alkohol, i hvilken sammenheng og i hvor store mengder?
Suzy Skrevet 14. oktober 2003 #2 Skrevet 14. oktober 2003 I hvilke sammenhenger? På fest, middager ol - og noen ganger hjemme i sofakroken. Lliker godt et glass sherry, portvin, whiskey eller vin på en helgekveld - men drikker stort sett aldri mer enn to glass uansett. På fest kan jeg tillate meg å bli briesen, men det er ikke så ofte lenger det heller Suz
Lula Skrevet 14. oktober 2003 #3 Skrevet 14. oktober 2003 Drikker gjerne et glass vin eller tar en øl til maten når som helst i uken dersom det passer silk :-)
chimp Skrevet 14. oktober 2003 #4 Skrevet 14. oktober 2003 Drikker veldig, veldig sjelden på vanlige hverdager.....bare v spes anledninger, men ser ingenting galt m at andre tar seg rødvin til maten el en øl hver dag! Det blir litt mer det kontinentale drikkemønsteret, som ikke ender opp i de svære mengdene i helgen som ellers er mer vanlig her til lands! Personlig gleder jeg meg veldig til fredagspilsen min, enten den inntas m kolleger rett etter jobb el hjemme etter en treningsøkt. Den etterfølges gjerne av no lettvint mat i følge m rødvin til akkompagnement av Beat for beat, og Nytt på nytt! Når Skravlan setter i gang, er vi kommet til kaffen......og cognac'en!!! Fredagene er litt sånn hellige; ihvertfall hvis vi ikke skal reise bort! Prøver å legge vennekvelder og middagsinvitasjoner til lørdagene...eller så bare slapper vi av rett og slett uten noe alkol i det hele tatt ! Søndagene brukes gjerne til avslapning, lettvint middag, men tar gjerne en tur i marka, en sykkeltur el en skitur!
aline Skrevet 14. oktober 2003 #5 Skrevet 14. oktober 2003 Hvor ofte nyter du alkohol, i hvilken sammenheng og i hvor store mengder? Hvor ofte: Når jeg er ute, er på fest eller i spesielle anledninger og ute å spiser middag. Hvilke sammenhenger: er som nevnt over. Mengder: 1 - 4 Smirnoff Ice. Hender en sjelden gang i blandt at jeg tar en hjemme i sofakroken i helga også, men det er sjeldent.
Gjest Tex Skrevet 14. oktober 2003 #6 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg drikker alkohol når jeg har lyst. Det spiller ingen rolle hva slags dag det er. Jeg har alltid vært måteholden og er det enda, men jeg kan godt drikke rødvin til onsdagsmiddag, og vann til Beat for beat..... Månedsforbruket mitt er vel rundt en halv flaske rødvin..... og en og annen boks med cider......
Gjest Vanessa Skrevet 14. oktober 2003 #7 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg drikker kun på fest. Jeg liker ikke alkohol så godt, og særlig ikke til mat.
Rapitap Skrevet 14. oktober 2003 #8 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg drikker litt når jeg trenger å stesse ned, sånn plutselig. Når alkoholen inntreffer kjenner jeg at det *slipper* i musklene og jeg kan slappe av. Mengder? Det spørs hvor avslappet jeg trenger å bli, men en halv flaske rødvin hver 5 måned og en flaske champis hver andre eller 3. måned. Drikker ikke i hverdager og egentlig ikke ellers..... Jeg liker ikke smak av alkohol - så det er med ett slit jeg kan fullføre whiskey og greier, men da er det KRISE, da MÅ jeg slappe av og trenger virkningen fort!
Livets datter Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg liker ikke alkohol så godt, og særlig ikke til mat. :o Da tror jeg du har smakt feil vin...
Nøste Skrevet 14. oktober 2003 #10 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg og min kjære pleier å kose oss med en god flaske vin til maten om lørdagen ellers blir det lite .Kan hende at når vi er ute en kveld at vi tar en drink ellert to da . Men det er skjeldent da .
Malou Skrevet 14. oktober 2003 #11 Skrevet 14. oktober 2003 Har ikke noe fast alkoholmønster, men sånn stort sett har jeg et minimalt alkoholinntak i løpet av uken. Noen ganger kan jeg ta en øl, cider eller et glass vin i løpet av uken, men det skjer ikke så ofte. Koser meg og slapper av like godt med Cola Light eller te... Tar en fest i ny og ne, men det er ikke særlig ofte lenger det heller. Sparer kaloriene til godteri istedet. :blunke: Jennifer
Gjest Tristessa Skrevet 14. oktober 2003 #12 Skrevet 14. oktober 2003 Drikker gjerne øl eller vin til maten hver dag uten å se noe ille i det. Kan også dele en flaske vin en hverdagskveld også, for den saks skyld. Drikker nok en god del mer enn hva som er gjennomsnittet her, uten at det betyr at jeg er konstant full. At jeg hverken har barn, jobb eller bil (og andre forpliktelser for øvrig) har vel litt å si.
Piñacolada Skrevet 14. oktober 2003 #13 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg tar meg en øl (merk:èn) et par ganger i uka, uavhengig av hvilken dag det er. Likte ikke øl som tenåring, og det virker som om kroppen vil "ta igjen" nå.
Gjest Starya Skrevet 14. oktober 2003 #14 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg tar meg av og til en rusbrus på fredag eller lørdag. Vin drikker jeg stort sett bare i ferier, da deler jeg en flaske med min mor. Det samme gjelder likør. Av annen alkohol drikker jeg gjerne f.eks martini og vargtass, men jeg får meg liksom ikke til å kjøpe en "hel" flaske når jeg er alene. Hadde de fortsatt solgt halvflasker av Vargtass kunne det derimot hendt...
manji Skrevet 14. oktober 2003 #15 Skrevet 14. oktober 2003 Så jeg er den eneste her inne som ikke drikker alkohol? Hoho
Barbie Skrevet 14. oktober 2003 #16 Skrevet 14. oktober 2003 Det har blitt lite den siste tiden. Kanskje en gang pr.3-4 mnd. Jeg drikker kun når jeg skal ut/bort. Rører aldri noe når jeg er hjemme.
Gjest Lea Skrevet 14. oktober 2003 #17 Skrevet 14. oktober 2003 Har ikke noe fast alkoholmønster, men sånn stort sett har jeg et minimalt alkoholinntak i løpet av uken. Noen ganger kan jeg ta en øl, cider eller et glass vin i løpet av uken, men det skjer ikke så ofte. Koser meg og slapper av like godt med Cola Light eller te... Tar en fest i ny og ne, men det er ikke særlig ofte lenger det heller. Sparer kaloriene til godteri istedet. :blunke: Jennifer Samme med meg. Men jeg drikker ikke Cola Light eller te. Byttes ut med vann/saft/solo/annet og kaffe.
Kalas Skrevet 14. oktober 2003 #18 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg drikker en god del, men regner med at det blir mindre alkohol i ukedagene nå som stamstedet mitt er lagt ned. Men det er ikke noe uvanlig for meg å drikke kanskje fire halvlitere på to av ukedagene, samt fyll og fanteri både fredag og lørdag. :rodruss:
Tamara Skrevet 14. oktober 2003 #19 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har ikke drukket alkohol overhodet siden før jeg ble gravid (for over 3 år siden) og har vel drukket 2-3 glass vin til sammen de siste 6 årene. Kan vel kalle meg avholds... Men finner jeg ut at jeg har lyst på et glass vin en gang, så drikker jeg et glass vin. Er ikke prinsipielt i mot alkohol. Er i mot fyll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå