Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om denne hører hjemme i mat-forumet, men: Hva baker dere til jul?

Jeg har lyst å starte å lage julekaker, men står litt fast. Hva skal jeg lage? Synes pepperkaker er fryktelig kjedelig, men det finnes kanskje andre morsomme småkaker man kan lage? Kriteriene er at det må være holdbart (i boks) og ikke i for store porsjoner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal lage kokosmakroner, kolakaker, tørre vafler, risboller, konfekt, karameller, drops, gjærkrans og nissebrød :sjenert: gleder meg!

Skrevet (endret)

nam nam :) jeg lager pepperkaker, karameller, brente mandler, berlinerkranser, krumkaker, delfiakake og lussekatter :hjerte:

Og til julebaksten mener jeg julebrød er veldig viktig :)

Endret av Lise_
Skrevet

Må bare ha peppernøtter,svenske pepperkaker og kokkosstenger.

Driver fortsatt å prøver å feiler med bestemors oppskrifter, straffen for ikke å være med på baksten, før det var forsent. Blir nærmere og nærmere hvert år. Kanskje jeg får det til når jeg får barnebarn.

Skrevet

Jeg lager en ting og det er berlinerkranser. Synes det er så godt!

Skrevet (endret)

Jeg lager kun det jeg spiser selv. :sjarmor: Ergo så utgår pepperkaker.

Kokosmakroner. De oppbevares best i fryseren for å bevare seigheten.

Berlinerkranser.

En formkake med frukt og nøtter.

Jeg skal bake en ting til. Har ikke fått oppskriften ennå. Det sære er at smøret skal brunes. Det er snakk om småkaker.

Kransekake kjøper jeg. Ikke i vanlig butikk (de smaker ikke greit), men fra noen som hvert år baker og selger privat. Leverer på døra.

Endret av Villbringebær
Skrevet (endret)

Jeg skal lage:

Brente mandler

Kokosmakroner

Pepperkaker

Flotekarameller

Vepsebol

Krumkaker

Hjemmelagde kransekakestenger (altsaa lager kransekakemassa sjol)

Hjemmelaget marsipan og derav litt hjemmelaget konfekt

Serinakaker

Havreflarn

Romkuler/troll lort

Mintkonfekt

Julekake til frysing

Tomtebrygg!

Ogsaa har jeg allerede laget smultringer og putta de i fryseren.

Haaper det gav litt inspirasjon :)

Endret av Kanon
Skrevet

@kanon

Du overgår jo de sju slagene :fnise:

Skrevet

@kanon

Du overgår jo de sju slagene :fnise:

Jada. Vi faar se hvor mange i min omgangskrets som gaar ned for telling med hjerteinfarkt! :jepp:

Skrevet

Jada. Vi faar se hvor mange i min omgangskrets som gaar ned for telling med hjerteinfarkt! :jepp:

Jeg bare elsker kaker så jeg kommer! Har aldri skjønt meg på folk som snakker om inn og ut kaker. :fnise:

Skrevet

DELFIAKAKE! :rødme:

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg får smultringer og fingerkremkjeks hos mamma. Selv lager jeg / vi pepperkaker, hvite kakemenn, risboller, fruktkake, kransekakekjeks. Og så kjøper jeg goro og kransekake.

Skrevet

Har allerede laget punsjboller, og fulgte denne oppskriften.

Dette er første og eneste oppskriften jeg har fulgt, så om det er den beste oppskriften vet jeg ikke, men jeg syntes de var kjempe gode! 'Deigen' min ble litt tørr så hadde i litt mer kaffe enn anngitt. Anbefaler å lage punsjboller, det går så utrolig fort å lage også smaker det jo så godt! Tok meg vel 45 minutter fra start til slutt å lage dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...