Gå til innhold

Han satte sprøyte i offentligheten.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så irritert nå :kjefte:

Gikk nettopp en tur med hunden på et ganske vanlig tursted for folk med hunder og barn. Plutselig ser jeg en bil parkere rett utenfor dette turområdet. En mann går ut av bilen, sitter seg på en stein ganske åpenlyst på stedet og tar fram en sprøyte og stikker den i leggen! Jeg sto et par meter borte og kunne se han veldig klart! Jeg ble helt sjokkert, midt på lyse dagen hvor barn og hunder pleier å løpe fritt! Hadde ikke forundret meg om han lot sprøyten ligge igjen og tenk hva konsekvensene kan bli da :frustrert: Jeg skulle sikkert sagt noe der og da, men var for sjokkert over situasjonen at jeg bare gikk min vei. Jeg skjønner ikke hvorfor de må gjøre det i skogen, og ikke i bilen eller hjemme eller hvor som helst hvor det ikke er andre mennesker! Hva syns dere? Hvordan ville dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på.. Var det en insulinsprøyte ville jeg nok ikke reagert nevneverdig...

Skrevet

Kommer an på.. Var det en insulinsprøyte ville jeg nok ikke reagert nevneverdig...

Altså, tviler sterkt på at det var en insulinsprøyte, men skal ikke si sikkert...

Skrevet

Vi bodde et år på Tøyen i Oslo. Det er en grunn til at vi flyttet for å si det sånn, det var ikke uvanlig å se narkomane sette seg på en benk rett ved/på lekeplassen der unger lekte og sette sprøyter. Helt horribelt og med komplett mangel på omtanke for andre (dette gjelder selvfølgelig ikke alle narkomane). Men man bør ikke gjøre så mye, i all fall ikke før de har fått satt sprøyten. Da kan man jo evt spørre om de kunne tenke seg å sette dem sted som ikke er så åpenlyst i fremtiden.

Skrevet

Nå skal det litt til å få satt H korrekt i leggen, da. Ikke mye blodårer å finne enkelt der, og ihvertfall ikke i denne kulden! Ikke skjønner jeg hvorfor noen skulle gå ut av et skjulested (= bil) og ut i offentligheten for å sette skudd eller insulin, heller. Etter å ha satt et skudd, mister de mer eller mindre kontroll over kroppen sin (men er klarere i huet enn noen gang), så de pleier, om mulig å finne steder hvor de kan få bli sittende i fred. Og midt oppå en stein er ikke et slikt sted. Sikker på at du ikke har sett syner?

Og jada, jeg syns heller ingenting om åpenlys narkotikahandel og -bruk oppover langs Akerselva eller inne på Jernbanetorget, for å ta et par eksempler.

• Liker 1
Skrevet

Det var en ganske merkelig situasjon ja, men jeg så nok ikke syner :sjenert: Men det må ha vært narkotika, det så ganske planlagt ut. Han satt i bilen en god stund før han gikk ut og satte seg. Å gjøre alt det bare for å sitte insulin virker litt rart :klø:

Skrevet

Jeg tror ikke det er mange diabetikere som bruker sprøyter nå lenger, de bruker helst ferdigfylte insulinpenner. Jeg er diabetiker, og det er mange år siden jeg sist satte sprøyte som kan forveksles med noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...