AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Jeg er en kvinne på 20 år som flyttet til Oslo fra Trondheim for et halvt år siden. Var garantert jobb i Oslo via gamle jobben, men når jeg flyttet ned hit sa sjefen på det stedet at han hadde "glemt" at jeg skulle komme nedover dermed hadde han ikke jobb til meg alikevel. Da ble jeg arbeidsledig med lån på leilighet med sambo (som han heldigvis klarer å betale til jeg får jobb). Helt siden jeg ble arbeidsledig har jeg søkt på jobber overalt i byen og utenfor. Dagligvareforretninger, klesforretninger og alt innen butikk, barnehage o.l. Hvorfor er det ingen som vil ansette meg? Jeg er en god person! Driver ikke med noe drit, aldri gjort noe ulovlig, fester ikke stort, har godt rykte på meg, god arbeidserfaring innen butikk og kundeservice, gode karakterer fra skole, er hardarbeidende og pliktoppfyllende, jeg har en ganske ordentlig klesstil, sminker meg lett og setter opp håret pent, er hygienisk, er alltid blid og hyggelig mot alle. Jeg er en god person! Så hvorfor er det ingen som vil ha meg?? I går fikk jeg en telefon om at jeg hadde fått en anbefaling av andre arbeidere i en butikk og at jeg kunne komme dagen etter for å levere søknad. Jeg ble så lykkelig! Begynte å få god følelse om at den jobben ville bli MIN. Jeg skrev ut søknad, CV, attester og vitnemål. Kom inn i butikken med et smil og spurte om å få snakke med den som har med ansettelse å gjøre. Når jeg kom til henne så fikk jeg bare "Vi ansetter ikke nå." så fortalte jeg at jeg kjente de som ga anbefalingene i går, og da fikk jeg igjen høre "vi ansetter ikke nå. Den siste ble valgt i går." Dette virker til å skje om og om igjen! Jeg føler at hver gang jeg får trua på en jobb og jeg viser god interesse til arbeidsgiverne, så får jeg et slag i trynet! Jeg begynner å bli så sliten, jeg klarte ikke å holde inn tårene når jeg gikk ut fra butikken. Jeg har ingenting igjen...
Rosalie Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Mitt tips: Ta kontakt med bemanningsbyråene rundt i byen. Og ikke bare legg inn CV på sidene deres, men fysisk oppsøk de og be om en samtale. ta med deg alle papirene dine. Ellers ville jeg hørt på alle sentra. Både Byporten, Oslo City, Glasmagasinet, senteret i Vika, Steen & Strøm, alle bydelssentra, etc., om de trenger ekstra folk nå mot jul. Det burde være mulig å en slik jobb, spesielt siden du er fleksibel, kan begynne på dagen, kan jobbe når som helst i sentrets åpningstid. Og da får du en fot innenfor. Noe som vil gjøre det hakket enklere å få neste jobb. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Fordi du er 20 år, og det er altfor ungt. Ville heller ikke ansatt noen på 20 så sant jeg kan slipper. Skaff deg en utdannelse, og få deretter jobb når du er ferdig.
Gjest Cho Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Fordi du er 20 år, og det er altfor ungt. Ville heller ikke ansatt noen på 20 så sant jeg kan slipper. Skaff deg en utdannelse, og få deretter jobb når du er ferdig. Hva faen? Er man automatisk ikke utdannet hvis man er 20 år? Merkelig innlegg.
Serenity88 Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Du får garantert jobb på sykehjem/instutisjon/bofellesskap, men vet ikke om du ønsker dette? Ikke 100% arbeid, eller fast med det første, men garantert muligheter for å jobbe mye hvis du ønsker det!
Green Lady Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Print ut masse eksemplarer av CVen din, ta på deg pene klær, og gå rundt til butikkene og lever CVer. Eller så så jeg senest i dag at de trengte en medarbeider i en klesbutikk på Storosenteret. Dette ligger 10-15 unna sentrum med banen. Du skal nok få deg en jobb!
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Skjønner du mister motet, men ikke gi opp!!! Som nevnt før, oppsøk bemanningsbyråer ikke bare registrer deg på nettet. Vil tro at siden du er fleksibel vil det dukke opp noe, særlig nå før jul!!!! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå