Gå til innhold

Å kalle noen "Love"?

Chiyo

Anbefalte innlegg

Bor for tiden i England og jeg blir hele tiden kalt for "Love" av litt eldre mennesker enn meg selv. Jeg lurer litt på... sier de det til alle? Eller er det regler for hvem man kan si det til?

Er det slik at personen må være yngre enn deg selv og må det være en jente? Kvinner kan vel si "love" til gutter også, men ingen voksne menn ville sagt "love" til en gutt (unntak om han er homo).

Hva mener dere? Jeg syns det er veldig interessant fordi vi har ikke slike kallenavn i Norge.

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bodd i UK i 10 år og jeg husker at jeg stusset veldig på at folk jeg knapt kjente kalte meg 'love', 'honey' etc. Butikkpersonale bruker det ofte og jeg har hatt flere kollegaer som har kalt meg love, mest kvinnelige kollegaer. Babe er også vanlig og har blitt kalt det av både kvinner og menn.

Klenge og kosenavn er veldig utbredt og vanlig her, uansett hvor godt man kjenner hverandre eller ikke. Mannen min, som er engelsk, sier at når noen kaller deg for noe annet enn ditt eget navn eller en versjon av ditt eget navn, er det for å vise respekt og at du er godtatt/likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja fordi en jente som jobbet i en sko-butikk kalte meg for "love" for noen dager siden og hun var ikke mye eldre enn meg selv. Det syns jeg var litt rart fordi vanligvis er det gamle damer (eller 40+ da) som har kalt meg det, men nå plutselig var det en jente som var kanskje en 3-4 år eldre enn meg.

Litt rart fordi jeg har alltid trodd at det er slike kallenavn man bruker når noen er mye yngre enn deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hmm ja fordi en jente som jobbet i en sko-butikk kalte meg for "love" for noen dager siden og hun var ikke mye eldre enn meg selv. Det syns jeg var litt rart fordi vanligvis er det gamle damer (eller 40+ da) som har kalt meg det, men nå plutselig var det en jente som var kanskje en 3-4 år eldre enn meg.

Litt rart fordi jeg har alltid trodd at det er slike kallenavn man bruker når noen er mye yngre enn deg selv.

Gamle damer, 40+ :hakeslepp::icon_lol: . Nå følte jeg plutselig at jeg blir beinskjør og skjelven, på tide med stokk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ble kalt love av "alle" inkludert jenter som var yngre enn meg og som jobbet på supermarkedet- helt vanlig i england

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle damer, 40+ :hakeslepp::icon_lol: . Nå følte jeg plutselig at jeg blir beinskjør og skjelven, på tide med stokk.

Ops... :fnise: Sorry! Av og til tenker jeg egentlig ikke over hva jeg skriver. Jeg mente eldre damer som er på mamma sin alder og over.

Var det bedre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops... :fnise: Sorry! Av og til tenker jeg egentlig ikke over hva jeg skriver. Jeg mente eldre damer som er på mamma sin alder og over.

Var det bedre. ;)

Så en kvinne på 40 er en eldre dame?? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en kvinne på 40 er en eldre dame?? :kjefte:

Jeg mente eldre damer enn meg selv søte deg. :klem:

Hvorfor i all verden skulle jeg kalle damer på 40 gammel? Jeg mener whaaaat! :eeeh:

Når man er 40 er man practically en ungdom sjæl altså.

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Var det bedre. ;)

Du er søt :) . Jeg tok det ikke så tungt :ler: .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Bor for tiden i England og jeg blir hele tiden kalt for "Love" av litt eldre mennesker enn meg selv. Jeg lurer litt på... sier de det til alle? Eller er det regler for hvem man kan si det til?

Er det slik at personen må være yngre enn deg selv og må det være en jente? Kvinner kan vel si "love" til gutter også, men ingen voksne menn ville sagt "love" til en gutt (unntak om han er homo).

Hva mener dere? Jeg syns det er veldig interessant fordi vi har ikke slike kallenavn i Norge.

De gjør det i Australia og. Tror de sier det til folk som er yngre. Opplevde ingen på min egen alder kalle meg det. helst middelaldrende folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...