Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips til produkter som gir godt volum til håret? Jeg har tynt hår og skulle gjerne få "puffet" det litt opp,og skapt litt volum i det. ;)

Tenker en god sjampo og balsam,eller kanskje en spray funker bedre? Tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Oasis Dust it eller andre pulverprodukter. Fungerer i hvertfall perfekt for mitt tynne hår!

Skrevet

Osis

Skrevet

Jada, Osis dust it funker flott om du vil ha masse volum.... og et ekstremt klissete, seigt og ekkelt hår.

Noe annet som funker knall, og IKKE gjør håret helt jævlig, er Backomb in a bottle fra Sexy hair.

Skrevet

Define har og fått et pulverprodukt. Det er mye billigere enn Osis sitt etter som jeg har forstått. Define sin koster ca 80 kr og osis ca 300 for samme mengde.

Define sitt er å få tak i på de fleste dagligvarebutikker som selger Define.

Skrevet

Define sitt pudder er helt ubrukelig, osis sitt er mye bedre! kjøper du det på nett får du osis dustit til 59 kr pr boks :) (blivakker.no)

Viss du ikke vil ha seigt hår, kan du bruke føner og rundbørste :) blir fint volum om man tupperer håret med rundbørsten og sprayer litt hold i det etterpå :)

KMS sin volumshampoo er og veldig bra, gir et godt grunnlag :) men litt dyr....

Gjest Villrips
Skrevet

Noe annet som funker knall, og IKKE gjør håret helt jævlig, er Backomb in a bottle fra Sexy hair.

Absolutt helt enig.

Bare pass på å holde nok avstand og vær ganske nøyaktig når den brukes, så blir resultatet strålende :nigo:

Skrevet

Define har og fått et pulverprodukt. Det er mye billigere enn Osis sitt etter som jeg har forstått. Define sin koster ca 80 kr og osis ca 300 for samme mengde.

Define sitt er å få tak i på de fleste dagligvarebutikker som selger Define.

Den fra define har jeg,og er ikke særlig glad i ha sånt pudder i hodebunnen egentlig. Var ikke helt sånn pulverprodukt jeg var ute etter. :) Forresten var det tilbud på osis pulver på blivakker.no, men det blir nok ikke det denne gang.

Skrevet

Bjørn axen volumemaster (OBH Nordica) er genialt. Den puffer virkelig opp håret og det holder. Bjørn axen har også noe som heter root lifting spray, en spray man sprayer ved hårrøttene før føning. Sammen med føning med rundbørste gir denne også veldig bra volum.

Skrevet

Define sitt pudder er helt ubrukelig, osis sitt er mye bedre! kjøper du det på nett får du osis dustit til 59 kr pr boks :) (blivakker.no)

Viss du ikke vil ha seigt hår, kan du bruke føner og rundbørste :) blir fint volum om man tupperer håret med rundbørsten og sprayer litt hold i det etterpå :)

KMS sin volumshampoo er og veldig bra, gir et godt grunnlag :) men litt dyr....

Joda, om jeg bare kunne teknikken med rundbørsta og fønern så. ;) MEN,det kan jeg ikke,blir for mye pes, så ser for meg en sjampo eller f.eks skum :) KMS sin sjampo kan kanskje bestilles billig på nettet? :)

Skrevet

du finner gode tutorials på rundbørstre på youtube, er kjempeenkelt og gir godt volum som holder...

Skrevet

Jada, Osis dust it funker flott om du vil ha masse volum.... og et ekstremt klissete, seigt og ekkelt hår.

Enig! Backomb in a bottle, er det også pulver eller? Har du prøvd det og fikk du masse volum? :)

Skrevet

du finner gode tutorials på rundbørstre på youtube, er kjempeenkelt og gir godt volum som holder...

Hmm, strever fortsatt med å lære meg å lage bølger med rettetanga mi enda jeg :knis: Og har sett slike tutorials om det.Men kan selvsagt prøve å se :) Tror mest det er håret mitt som er problemet, det er jo stivt som pinner når det er hånkletørt. :( Mulig jeg bruker for lite balsam!?

Skrevet

Bjørn axen volumemaster (OBH Nordica) er genialt. Den puffer virkelig opp håret og det holder. Bjørn axen har også noe som heter root lifting spray, en spray man sprayer ved hårrøttene før føning. Sammen med føning med rundbørste gir denne også veldig bra volum.

Åja,en sånn som "krepper" små partier? Det HAR jeg jo når jeg tenker meg om.Fikk til jul i fjord,men har likssom aldri sett potensialet i den,så den ligger på boden en plass! Kanskje jeg skal lete frem den,ja. :) Den sprayen skal også sjekkes ut,er noe i den dur jeg hadde sett for meg.Åsså må jeg øve meg på å bruke rundbørste skjønner jeg. :)

Gjest Villrips
Skrevet (endret)

Enig! Backomb in a bottle, er det også pulver eller? Har du prøvd det og fikk du masse volum? :)

Det er en spray :)

Den gir superbra volum, den er fra Big sexy hair fra Sexy Hair.

Jeg bruker den slik: løfter håret og sprayer der jeg normalt ville tupert. Så legger jeg håret ned, og masserer litt oppå slik at det blir volum.

Endret av Villrips
Skrevet

Jeg vil anbefale Redken body full shampoo. Den er super, og gjør håret mykt og deilig samtidig som den tilfører masse volum! KMS sin volumsjampo er god den også, men Redken sin er hakket bedre synes jeg. Fåes til ca. 90 kroner på feelunique.com

Skrevet

Jeg bruker ghd fathead og skum før jeg føner det, så tar jeg i litt paste (den grønne playballen), så tar jeg i litt dust it og tørrspray over det. Funker det, men har du flatt og livløst hår bør du unngå balsam, det gjør det flatt og vanskelig å jobbe med. Bruk heller en kur inimellom.

Skrevet

Jeg bruker ghd fathead og skum før jeg føner det, så tar jeg i litt paste (den grønne playballen), så tar jeg i litt dust it og tørrspray over det. Funker det, men har du flatt og livløst hår bør du unngå balsam, det gjør det flatt og vanskelig å jobbe med. Bruk heller en kur inimellom.

Å ikke bruke balsam er noe av det dummeste man kan gjøre. Bruk heller en lett balsam som ikke tynger håret, f.eks. balsamen fra KMS sin volumserie. Jeg synes den er veldig god.

Skrevet

Ja jeg må bruke balsam. Nå bruker jeg redken extreme sjampo og balsam,og er fortsatt avhengi av å bruke det pga mitt slitte hår.Derfor jeg egentlig ikke vil ha volumsjampo helt enda,men en spray f.eks som gir volume. :)

Men har fått mange gode tips her da,så skal prøve ut både det ene og andre nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...