Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Håper det er noen kreative sjeler der ute. Sitter å skal forberede barnets julekalender. Har tenkt å putte lapper i kalenderen hvor det står hvor dagens gave er gjemt. Barnet ELSKER julesanger- så jeg har tenkt å spille på dette.

Håper noen har gode forslag å bidra med. Foreløpig har jeg følgende:

1) Musebestemora sitter på en stor potet- men hvor sitter mamma når hun skal slappe av? (Godstolen)

2) Så gjør vi så når vi vasker vårt tøy, tidlig en tirsdag morgen... (Inni vaskemaskina)

3) Snekker Andersen har en bror- skomaker Andersen. Gjett hvor han putter både sko og gave? (Garderobeskapet i gangen)

4) En stjerne skinner i natt. (liten pakke tapet til julestjerna i vinduet)

5) Å jul med din glede og barnlige lyst- vi ønsker deg alle velkommen. Og når du ringer på så står du ved ________? (inngansdøra)

6) Nå har vi vaske gløvet og vi har børi ved. Men hvor setter vi langkosten etter bruk? (På vaskerommet)

7) På låven sitter nissen med sin julegrøt. Men hva lager han grøten i? (I en kjele i gryteskapet)

(Fyller ut her ettehvert jeg- tilfelle andre vil ha ideer...)

Endret av Reveal
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når nettene blir lange - (gaven gjemmes på den lokale puben)

Nå tenner moder alle lys - (i sikringsskapet)

Det var julekveld i stua - (ja, gjett?)

Du ser a over taket der - (øverst på mønet, husk å stille opp stige)

Hei fadderi fadderullandei - (i mammas seng)

Glaaahaaade jul! - (i bildekket (sånn som smuglerne gjør det))

Jeg så mamma kysse nissefar - (i pyntenissens klædebon)

Jinglebells, bjelleklang - (i pappas underbukser)

Rudolf er rød på nesen - (i en tom joikakakeboks)

Et barn er født - (nei, dit går jeg ikke...)

Jeg vet ikke om alle var like nyttige, men moro var det. :nissevink:

Skrevet

Hehe, herlig kamikatze:-) Skulle gjerne brukt den- men for en 9åring er jeg redd det kan bli litt i overkant!

Skrevet

De var skikkelig gode kamikatze :skratte:

Syntes du har vært skikkelig flink, Min mor likte godt å gjøre stort ut av høytider med masse kreativ feiring og aktiviteter, og alle har blitt kjempe gode minner nå som jeg er stor :)

Kanskje bruke advent lys sangene og gjemme dem i nærheten av de på søndagene ?

Skrevet

Håper det er noen kreative sjeler der ute. Sitter å skal forberede barnets julekalender. Har tenkt å putte lapper i kalenderen hvor det står hvor dagens gave er gjemt. Barnet ELSKER julesanger- så jeg har tenkt å spille på dette.

Håper noen har gode forslag å bidra med. Foreløpig har jeg følgende:

1) Musebestemora sitter på en stor potet- men hvor sitter mamma når hun skal slappe av? (Godstolen)

2) Så gjør vi så når vi vasker vårt tøy, tidlig en tirsdag morgen... (Inni vaskemaskina- dag tilpasses)

3) Snekker Andersen har en bror- skomaker Andersen. Gjett hvor han putter både sko og gave? (Garderobeskapet i gangen)

4) En stjerne skinner i natt. (liten pakke tapet til julestjerna i vinduet)

5) Å jul med din glede og barnlige lyst- vi ønsker deg alle velkommen. Og når du ringer på så står du ved ________? (inngansdøra)

6) Nå har vi vaske gløvet og vi har børi ved. Men hvor setter vi langkosten etter bruk? (På vaskerommet)

7) På låven sitter nissen med sin julegrøt. Men hva lager han grøten i? (I en kjele i gryteskapet)

(Fyller ut her ettehvert jeg- tilfelle andre vil ha ideer...)

Da kom jeg i mål:

8)Når nettene blir lange og kulda setter inn... Hvor vil mamma ligge da? (I senga)

9) Det lyser i stille grender, av tindrande ljos i kveld. Og tusene barne hender- mot himmelens ljos dei held. Men hva må barn ha på hendene når det er kaldt og hvor finner vi dette? (I lue/votter/skjerfskuffen i garderobeskapet i gangen)

10) Glade jul, hellige jul. Engler daler ned i skjul. Vi har ikke skjul- men på hvilket rom lagrer vi esker og ting vi ikke bruker? (Kottet)

11) Nei vi hakke tid- for vi må klippe skjegget. Ingen av oss har skjegg- men hvor er saksene? (kjøkkenskuffen)

12) Nå tennes tusen julelys- de stråler rundt vår jord. Vi har kanskje ikke 1000 lys- men i allefall 4 som vi tenner søndager før jul. (Ved adventstaken)

13) Og reven rasker over isen. Men hvor i huset har vi is? (Fryseren)

14) Bjelleklang Bjelleklang- over skog og hei. Hvor i huset finner du noe som høres ut som en bjelle? (Ved den trådløse ringeklokka som står i trappen mellom etagene)

15) Deilig er den himmel blå- lys det er å se der på. Hvor på kjøkkenet kan du se himmelen? (takvindu på kjøkkenet)

16) PÅ låven sitter nissen med sin julegrøt- så god og søt. Men hva er det som får grøten så søt? (Sukkeret som ligger i tørrvareskapet)

17) Så gjør vi så når vi henger opp vårt tøy- tidlig en fredag morgen. (Klesstativet- dag tilpasses)

18) Så gjør vi så når vi stryker vårt tøy- tidlig en lørdag morgen. (Strykebrettet på rommet mitt)

19) Fra hvor spiller vi mest julemusikk? (Enten dockingstasjonen til ipoden eller ved dataen)

20) Nå har vi vaske gølvet og vi har børi ved. Og vi har sætt opp fuglebænn og vi har pynte tre. Men hvor er julepynten. (I en eske på kottet.)

21) Snømannen kalle- var av is og snø og frost. Men hva har Kalle som nese- og hvor finner vi det? (I grønnsakskuffen i kjøleskapet)

22) Englene synger høyt i kor- synger om fred på vår jord. Verden var aldri helt forlatt- en stjerne skinner i natt (gave tapet på baksiden av julestjerna igjen)

23) Hu er så snill den stjerna- hu blunke kæinn du sjå. Du ser a over taket der a jordmor Matja bor. Det bor ingen jordmor her- men hvor i huset kan du se stjerner gjennom taket? (Takvindu på stua)

24) Du grønne glitrende tree goddag! (Under juletreet)

Phuuu- hva får man ikke gjort en dag man er hjemme og venter på en håndverker som aldri kommer når han skal....

• Liker 1
Skrevet

Hahaha! Du er kjempeflink! :duskedame:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...