Gå til innhold

Pære som ikke lyser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt en ny lampe (fra Belid), det er en ganske stor gulvlampe og på utstillingsmodellen hadde de brukt en sparepære fra Philips. Når jeg kom hjem og fikk montert lampen så syntes jeg lyset fra denne ble utrolig kaldt og kjølig.

Kjøpte derfor en "vanlig" pære på Clas Ohlson, men den vil ikke lyse. Det bare gløder i "tråden" inne i pæra, men den gir altså ikke noen lyseffekt.

Noen som har peiling på hva dette skyldes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pæra er punktert? :klø:

Skrevet

Kanskje det, får prøve å ta den med tilbake til butikk og høre :sjenert:

Skrevet

Hva med å sjekke med en annen pære som du vet virker?

Skrevet

Har gjort det, samme problem..

Det blir rett og slett ikke lys med noe annet enn sparepæren :klø:

Skrevet

:klø: Da er det vel ikke pæra det er noe galt med...

Skrevet

Nei jeg vet ikke hva som er galt, "normale" pærer har ikke fungert, men sparepæren fungerer jo ;)

Men det var bare at den ville jeg ikke ha, for den ga så ekkelt lys. Bare håpet jeg hadde oversett et eller annet vesentlig.. ;)

Mulig hele lampen må tilbake da :trist:

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei jeg vet ikke hva som er galt, "normale" pærer har ikke fungert, men sparepæren fungerer jo ;)

Men det var bare at den ville jeg ikke ha, for den ga så ekkelt lys. Bare håpet jeg hadde oversett et eller annet vesentlig.. ;)

Mulig hele lampen må tilbake da :trist:

Finnes det ikke sparepærer i forskjellige lysvarianter, kalde, varme? Det er jo merkelig at en lampe er konstruert slik at det ikke skulle gå an å bruke vanlige lyspærer.

Skrevet

Jeg visste det var et eller annet, viser seg at lampen har en form for innebygd dimmer :sjenert:

Det er fortsatt svært dårlig lys med vanlige pærer, men har hvertfall løst deler av mysteriet :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...